"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

0% procent de grasime (e macar posibil?)

procent-grasime

Te-ai gandit vreodata? De ce te antrenezi? Sa ajungi la o anumita greutate? Sa ai un anumit procent de grasime in corp?

Daca ma intrebi pe mine, eu as zice ca scopul final este sa iti placa cum arati in oglinda (si sa fii mai sanatos in proces).

Stiu ca acel 0% procent de grasime din titlu este ridicol (si ar presupune sa iti scoti creierul si organele interne), dar ideea e ca greutatea si procentul de grasime sunt arbitrare..

3,8% vs 8% vs 17%…sau…54Kg vs 63 Kg vs 108kg

Pe bune, ce inseamna un numar?

Scopul oricarui program de antrenament ar trebui sa fii fericit si mandru de corpul tau. Nu sa atingi un numar arbitrar, predeterminat.

Da, sunt de acord..Daca stii aceste numere, e mai usor sa iti urmaresti si sa iti masori progresele, dar nu sunt ceva despre care sa devii obsedat.

Dupa cum am spus, scopul nu e 0% sau 100 kg..scopul e sa fii multumit..nu doar cu felul cum arati, dar si cu cantitatea de munca necesara sa obtii acel aspect.

Echilibrul este important.

Trage aer in piept, relaxeaza-te. Greutatea ta o sa oscileze.

In unele zile o sa arati super bine in oglinda, alte dati nu o sa arati asa cum ti-ai dori (dar tot o sa fie bine).

Atat timp cat trendul general te duce mai aproape de ceea ce te face fericit si mandru, te descurci de minune.

Sincer, nu vad nici un motiv sa devii obsedat de aceste numere arbitrare.

Te rog sa nu lasi nutritia si antrenamentul sa devina obsesii pentru tine, si sa devii neurotic. Toate astea ar trebui sa iti imbunatateasca viata, nu sa ti-o limiteze.

O sa ajungi unde iti doresti. Fii consecvent, ai rabdare si cel mai important, bucura-te de intregul proces.

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. MARIVS spune:

    Salut, Stefan!

    Asa cum ti-am spus si acum 2-3 luni, am inceput sa ma antrenez cu greutati. Am luat in greutate de la 72-74 kg (varia in functie de saptamana) pana la 80,5. Intr-adevar, am umerii, pieptul si bratele ceva mai mari, dar am o problema cu abdomenul. Desi alerg mult, fac abdomene si alte exercitii, nu se subtiaza deloc. Am un abdomen care a inceput usor sa se contureze (mai ales partea superioara), dar tot este proeminent. Nu prea ma incanta sa fie si cu ceva forme, dar si proeminent in acelasi timp.

    • Stefan Radu spune:

      Salut MARIVS,

      E normal, atunci cand adaugi masa musculara, sa adaugi si ceva grasime. E inevitabil. Pentru a adauga masa musculara, trebuie sa fii intr-un surplus caloric (sa mananci mai multe calorii decat arzi). Atunci cand o sa te axezi pe arderea grasimilor, daca o faci intr-un mod inteligent, o sa pastrezi masa musculara acumulata, si o sa dai jos grasimea de pe abdomen.

  2. Alex Pop spune:

    Foarte adevarat!

  3. laur spune:

    buna… nu stiu daca e locul insa vreau sa va cer un sfat . Am 21 de ani si 180cm si acum vreo 2 ani am avut o greutate de 118 kg. In timp , renuntand la fast food am ajuns la 102, si apoi cu dieta DUKAN (probabil stiti de ea) am ajuns la 84 kg. Intr-adevar sunt foarte multumit de ceea ce am realizat , insa de cand citesc site-ul asta vreau muuult mai mult de la mine. Cert e ca ceva piele a ramas , nu foarte multa , dar e, si as vrea sa ma apuc sa fac sport, insa eu nu am facut deloc sport ever… si habar nu am cu ce sa incep ca sa imi pot defini muschii, sa scap putin de pielea aia inestetica si sa mai dau jos ceva kg. Un sfat va rog.. cu ce sa incep… mersi:)

  4. ALINA spune:

    Buna.eu am fost la nutrtionist zilele trecute si sunt la cura trebuia sa slabesc 5 kg desi am 55 de kg si 164 inaltime dar am 31% grasime in corp :( (((,si mi se pare ca mi-a recomandat putin sport 20 de min de 3 ori pe saptamana,masaje si abdomene 100-150 pe zi..tocmai m-am interesat de procentul de grasime si adevarul e ca pana acuma numai diete drastice am tinut apoi iar am pus alea 5 kg si tot asa sport ff rar..da acuma am 3 mese principale pe zi si 2 gustari si as vrea sa stiu daca pot sa fac mai mult sport?si eu nu mananc carne in afara de peste,iar nutrtinotistul mi-a recomandat 3-4 oua pe saptamna,are rost sa imi iau si ceva supliment proteic??dac nu merg la sala acasa pot face exercitii pt cresterea masei musculare de pe cd?cam 25 de min sunt sufieciente pe zi?si o ora de alergat ?vreau neaparat sa scap d grasimea asta chiar daca nu sunt grasa da nu ma simt bine,Multumesc O zi buna

    • Stefan Radu spune:

      Buna Alina,

      In primul rand, nu trebuie sa exagerezi cu exercitiul fizic, dar nici sa faci prea putin. Daca faci exercitiile pentru masa musculara de pe cd, de 2-3 ori pe saptamana cate 30 minune, si alergi tot de 2-3 ori pe saptamana, o sa ai rezultate foarte bune. Nu uita ca organismul are nevoie si de timp pentru refacere.

      Proteina necesara ti-o poti lua din alimentatie, chiar daca nu mananci carne: lactate, oua, alune, seminte, fasole, etc. Probabil nutritionistul iti poate recomanda mai bine surse de proteina potrivite pentru tine.

  5. Stefan spune:

    Hmm, din cate stiu eu daca ai sub 4% grasime iti pui organismul in pericol pentru ca nu poate indeplini niste functii fara grasime corporala. Stiu ca sportivii de performanta care au formele foarte voluminoase au intre 4-6% grasime corporala.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.