"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
raport piept ca o armura gratuit

10 intrebari FIT cu Nicolae Cristea

nicolae-cristea-jack-campion-culturism

Astazi am pregatit pentru tine un interviu special. Asta pentru ca invitatul meu este Nicolae Cristea, multiplu Campion National, Campion Balcanic si Vice-Campion EUROPEAN de Culturism.

Pe langa tot acest palmares impresionant, este antrenor de fitness la BodyExprim, scrie poezii, ii plac masinile foarte mult, si e licentiat in psihologie.

Am stat azi de vorba cu “Jack” (dupa cum e mai bine cunoscut campionul), si i-am pus cele mai comune 10 intrebari pe care le primesc de la voi, despre antrenament, alimentatie si suplimente.

Cel mai mult m-a impresionat pasiunea si dedicarea cu care Jack face ceea ce face, nu numai in sport, ci si in viata de zi cu zi.

In lumea sportului de performanta, lucrurile nu sunt niciodata usoare.

Ceea ce face diferenta intre oamenii obisnuiti si Campionii Adevarati este chiar mentalitatea de succes si capacitatea de a trece peste orice obstacol.

 “Ce fac este un stil de viata in adevaratul sens al cuvantului. Intr-adevar uneori este infiorator de greu, iar piedicile nu intarzie sa apara in fiecare zi. Punand insa pasiune si dedicare asidua, le fac fata de cele mai multe ori. Am momente cand sunt ingenunchiat de rigurozitatea acestui stil de viata, insa asta nu ma impiedica sa merg mai departe, sa proiectez succesul”, spune Jack.

1. Q: Atunci cand ma antrenez pentru masa musculara, de cate ori pe saptamana e bine sa antrenez o grupa de muschi? Cat ar trebui sa dureze, in medie, un antrenament cu greutati?

Nicolae Cristea: Pentru incepatori, ar fi bine sa lucreze de 2 ori pe saptamana o grupa de muschi, dar de fiecare data la un nivel de tensiune mediu spre mic, cel putin timp de 4-6 luni.

Avansatii, o data pe saptamana grupa de muschi!

In medie un antrenament nu ar trebui sa dureze mai mult de 75 de minute cu tot cu incalzire, insa unele antrenamente, fiind mai dure si epuizante, din cauza pauzelor mai mari intre serii, pot ajunge si la 100 de minute!

 2. Q: Care sunt cele mai bune exercitii pentru masa musculara? Care este numarul optim de repetari pentru hipertrofia musculara?

N.C.: Cele mai bune exercitii pentru masa musculara sunt bineinteles exercitiile complexe si complementare executate in maniera free weights (greutati libere) : impins cu haltera dreapta de la pectoral, genuflexiuni cu bara pe ceafa (trapez), indreptari cu haltera din stand, flexia cu haltera din stand a antebratelor pe brate, tractiuni la ceafa (bara fixa), tractiuni la barbie (bara fixa)!

Hipertrofia musculara cere timp mai indelungat, dar ca medie puteti folosi intre 5 si 9 repetari!

3. Q: Care este cantitatea de grasime maxima pe care o putem da jos intr-o luna, intr-un mod sanatos?

N.C.: Cu toate ca sub o dieta stricta putem scadea pana la 12 kg din masa noastra totala, grasimea reala arsa nu este mai mare de 3 kg!

4. Q: Cand este cel mai bine sa facem antrenamentul de cardio, atunci cand vrem sa dam jos grasime? Inainte sau dupa antrenamentul cu greutati? Ce parere ai despre cardio facut dimineata, pe stomacul gol?

N.C.: Cardio pentru slabit poate fi facut oricand, cu conditia de a nu manca cu 2 ore inainte si o ora dupa antrenament! Nu recomand asocierea de antrenament cardio cu cel cu greutati, mai bine separate: o zi cardio si o zi antrenament tip culturism!

Cardio pe stomacul gol, mai ales dimineata, pare solutia ideala de a distruge grasimea atat de urata, insa tineti cont de ce-am vorbit mai devreme si nu mancati o ora dupa, de aceea trebuie avut grija sa va adaptati organismul mai intai la acest tip de efort, la acest sistem, incepand prin sesiuni scurte!

5. Q: Care sunt cele mai eficiente strategii pentru a pastra masa musculara, atunci cand vrem sa dam jos grasimea (asa numita “definire”)?

N.C.: Nu exista una anume ideala, insa putem aplica cea mai batraneasca si titrata  tehnica de a slabi fara a pierde musculatura activa, de calitate : mancam cat mai multa proteina de calitate( inclusiv concentrate proteice)  si nu uitam nici o clipa importanta carbohidratilor de calitate gen fructe si legume proaspete!

6. Q: Cum calculez necesarul zilnic de proteina, atunci cand ma antrenez pentru masa musculara? Este excesul de proteina daunator?

N.C.: Formulele de calcul in acest domeniu sunt o mare piedica, mai ales pentru incepatori! Recomand aproximativ 2g proteina/kilocorp zilnic!

Excesul de proteina nu s-a dovedit ca este daunator, desi extrem de multa proteina ingerata zilnic poate duce la obosirea ficatului, rezultand in urma metabolizarii multa creatinina, o substanta cam toxica pentru organism!

7. Q: Ce recomanzi sa consum inainte si dupa antrenament?

N.C.: Inainte de antrenament exista multe suplimente tip “blast” si “boost”, pe baza de creatina si derivati din aceasta, care pot fi luati cu aproximativ 15 minute inainte de incepere. Nu toata lumea tolereaza aceste volumizatoare, deci trebuie incercat la inceput cu doze mai mici! Dupa antrenament clar, un Whey Protein a devenit indispensabil; nu trebuie luat chiar imediat, dar in jumatatea de ora post antrenament cam trebuie baut!

8. Q: “De obicei ma antrenez de 2-3 ori pe saptamana. Acum am un inceput de raceala. Ar trebui sa astept sa imi treaca, sau pot sa ma antrenez in continuare?”

N.C.: Parerea mea este ca ai nevoie clar de o pauza de 2-3 zile in special izolat in casa, fara contact cu exteriorul de nici un fel! Unii  oameni, si-n special sportivii, nu inteleg diferenta exacta dintre progres si regres!

Proverbul “cui pe cui se scoate” este doar un proverb amarat, in realitate antrenamentul si raceala nu fac casa buna si nu duc decat la regres! De preferat sa faceti pauza pentru refacere si reenergizare, gustul salii de antrenament fiind mai dulce apoi, cu alta stare de spirit si alt tonus muscular!

9. Q: Ce parere ai despre suplimentele pentru masa musculara? Sunt folositoare? Ce recomanzi? Dar despre “fat burnere”?

N.C.: Suplimentele pentru masa musculara sunt de doua feluri: cele care te fac mare cu totul (preponderant pe baza de carbohidrati) si cele care construiesc, mai lent ce-i drept, masa musculara de calitate (preponderant pe baza de proteina). Deci, in functie de nevoile fiecaruia, va adaptati produsul si-l consumati timp de minim 2,5 luni pentru a va da seama de eficacitatea sa!

Si unele si altele sunt folositoare, sau pot spune chiar foarte folositoare, si le recomand in cantitati moderate tuturor.

Cu fat burnerele este o poveste lunga si sinuoasa, dar putem conchide urmatoarele: ele nu au efect decat in prezenta activitatii sportive intense, in special aerobice si mare atentie, nu au efectul pe care-l scontati – in sensul ca burnerele nu ard grasimea asa cum pueril pare din denumire, ci favorizeaza arderea grasimilor printr-un efect termogenic prelungit al organismului! Deci in mare parte depinde ce mancati si cat sport faceti, pentru ca mai apoi fat burnerele sa-si aduca aportul!

10. Q: Cum afecteaza consumul de alcool (in moderatie) procesul de slabire?

N.C.: Moderatia reprezinta un cuvant general si vag, dar daca ar fi s-o traducem cantitativ, daca bem un pahar mare de vin pe zi sau o tarie foarte scurta gen shot sau o bere mica (0,330 ml)  procesul de slabire nu ar trebui sa fie afectat!

Adica bautura nu te afecteaza atata timp cand  este bauta in cantitati mici, ca si digestiv sau aliment! A nu se face o regula din asta. De retinut!

In incheiere, vreau sa ii multumesc lui Jack pentru amabilitatea de a raspunde intrebarilor noastre, si sa te las cu cateva sfaturi de la el, in caz ca vrei sa urmezi calea culturismului de performanta:

“Vedeti dumneavoastra, multi m-au intrebat de-a lungul timpului care este cheia succesului in culturism. Am sa va marturisesc un lucru: nu exista cheia succesului in culturism, nu exista formula minune…exista doar multa munca, dedicatie, vointa, motivatie, disciplina, rabdare!!! Acestea sunt “secretele” culturismului de performanta. Daca nu le aveti va sfatuiesc sa renuntati la ideea de competitii si sa trageti de fiare cu masura si organizat !”

Daca vrei sa fii la curent cu performantele lui Jack, poti vizita blogul lui aici: http://cristeafitness.blogspot.com/

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. Gabi spune:

    foarte folositor interviul, mi-a dat o veste buna, pot sa fac exercitii numai cu ganterele si haltera, cel putin pentru brate si piept. Daca nu se combina cardio cu exercitiile in aceeasi zi, inseamna ca 3 dimineti pe saptamana sunt suficiente sa le alergi in parc pe stomacul gol si scapi de burta :D

    • Stefan Radu spune:

      Da, un interviu foarte bun, in care afli tot ce te intereseaza “direct de la sursa”.

      Cu ganterele si haltera poti sa faci exercitii pentru TOATE grupele, nu doar pentru brate si piept (si chiar e recomandat sa folosesti greutati libere).

      Asta ar fi situatia ideala, in care ai destul timp sa faci cardio separat de exercitiile cu greutati. Daca nu ai, eu iti recomand sa faci cardio dupa greutati.

  2. Ionut B. spune:

    Excelent interviul. felicitari. Am aflat abia acum raspunsul la intrebari vechi. Ma refer in special la “cum sa mai dai jos grasime dar sa nu pierzi sau s amai pui usor masa musculara”. In rest, multe din sfaturile lui par ok, dar de cand fac eu sala si ma intereseaza sportul asta n-am gasit doi antrenori/culturisti care sa-mi recomande aceleasi suplimente sau exercitii. Rar mi-a fost dat sa vad in vreun domeniu ‘atata pricepere” la toata lumea:) deci putem adauga si culturismul la lista cu fotbal, politica si agricultura la care tot romanul e as :) Multumiri si tie si campionului nostru si succes

    • Stefan Radu spune:

      Merci, Ionut.
      As zice ca e o diferenta majora intre fotbal, politica si agricultura, pe de o parte, si culturism.

      Culturismul este un sport individual. Aici factorii subiectivi (tipul somatic, preferintele proprii, experienta personala, etc) sunt foarte multi.

      In culturism si fitness nu exista retete clare, si de cele mai multe ori, chiar specialistii se contrazic in ceea ce priveste detaliile. Fiecare trebuie sa APLICE si sa DESCOPERE ce i se potriveste lui, ce ii place, ce nu ii place, si sa isi gaseasca propria reteta de succes.

      Acestea fiind spuse, exista PRINCIPII stabillite stiintific, prin studii (de ex, muschiul creste cand e stimulat). Plecand de la aceste principii, depinde de fiecare in parte sa isi dea seama ce functioneaza pentru el. Pentru mine, asta e una dintre partile cele mai frumoase ale fitnessului/culturismului. Faptul ca ajungi sa iti cunosti corpul mult mai bine.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.