"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

10 intrebari FIT cu Razvan Sindelaru

Razvan-Sindelaru-fitness

Saptamana trecuta, am inceput o serie de interviuri cu diversi oameni din lumea fitness-ului, care fac asta cu pasiune si au cunostinte bogate in domeniu.

Am selectat cele mai comune 10 intrebari pe care le primesc de la voi, si le-am adresat lor, ca sa vezi si alte pareri, idei si abordari.

O sa vezi pareri diferite, de la diferiti oameni. NU TE PANICA. Fitnessul nu este o stiinta exacta (desi exista anumite principii care si-au dovedit eficienta de-a lungul timpului), si trebuie sa experimentezi, ca sa vezi ce ti se potriveste TIE.

Saptamana asta am avut placerea sa “discut” cu Razvan Sindelaru. Diferenta pe care o aduce Razvan este ca el practica fitness-ul de performanta, avand un palmares impresionant.

Cum spune si Razvan pe site-ul lui, “Am invatat multe si mai sunt de invatat, iar asta nu poate sa ma faca decat mai perseverent, mai ales ca de cativa ani practic fitness-ul de performanta.”

Amintesc numai cateva titluri castigate in ultimii ani:

  • 2007 campion national fitness, loc 1 la Cupa Romaniei,loc VII C.E.fitness
  • 2008 campion national fitness
  • 2009 campion national fitness, loc 5 Campionatul Mondial de Fitness
  • culturism cat.70kg Mem.Popa Anatol – loc 2, Cupa Romaniei – loc 2, Trofeul Hercule – loc 3
  • 2010 campion national fitness, loc 1 Cupa Romaniei, loc 1 cat 70 kg Mem.Popa Anatol
  • 2011 campion national fitness, loc 1 Cupa Romaniei

 

Cu un palmares atat de bogat, si fiind absolvent al Facultatii de Educatie Fizica si Sport in cadrul Universitatii ”Spiru Haret” si absolvent al cursurilor de instructor sportiv in culturism si fitness din cadrul F.R.C.F., sunt sigur ca Razvan are ce sa ne invete.

Hai sa vedem ce ne spune Razvan Sindelaru despre antrenament, nutritie si suplimente.

1. Q: Atunci cand ma antrenez pentru masa musculara, de cate ori pe saptamana e bine sa antrenez o grupa de muschi? Cat ar trebui sa dureze, in medie, un antrenament cu greutati?

Razvan Sindelaru: Pentru o crestere in masa musculara trebuie sa tinem cont de refacere, aceasta nefacandu-se mai devreme de 3 zile. Deci putem antrena fiecare grupa musculara la un interval de minim trei zile.

La inceputul antrenamentului are loc  cresterea testosteronului care dureaza aproximativ 40-60 min, dupa care are loc o scadere a acestuia. Este bina ca si antrenamentul sa dureze tot cam aceeasi perioada.

2. Q: Care sunt cele mai bune exercitii pentru masa musculara? Care este numarul optim de repetari pentru hipertrofia musculara?

R.S.: Cele mai bune exercitii pentru crestere in masa musculara sunt cele cu greutatea corpului si cele cu greutati libere. Numarul optim este de 8-12 repetari.

3. Q: Care este cantitatea de grasime maxima pe care o putem da jos intr-o luna, intr-un mod sanatos?

R.S.: Pentru un slabit sanatos este bine ca intr-o luna sa nu dam jos mai mult de 4 kg.

4. Q: Cand este cel mai bine sa facem antrenamentul de cardio, atunci cand vrem sa dam jos grasime? Inainte sau dupa antrenamentul cu greutati? Ce parere ai despre cardio facut dimineata, pe stomacul gol?

R.S.: Cel mai eficient pentru a arde grasime este sa facem miscare de tip aerob dimineata, pe stomacul gol.

5. Q: Care sunt cele mai eficiente strategii pentru a pastra masa musculara, atunci cand vremsa dam jos grasimea (asa numita “definire”)?

R.S.: Pentru a pastra cat mai multa masa musculara in timpul definirii trebuie crescuta cantitatea de proteina.

6. Q: Cum calculez necesarul zilnic de proteina, atunci cand ma antrenez pentru masa musculara? Este excesul de proteina daunator?

R.S.: Pentru crestere in masa musculara sunt neceasare 2-3 grame de proteina per kg corp. Excesul poate dauna rinichilor, mai ales daca cantitatea zilnica de apa este mai mica de 2 litri.

7. Q: Ce recomanzi sa consum inainte si dupa antrenament?

R.S.: Inainte de antrenament se pot consuma  energizante, iar dupa antrenament suplimente nutritive care sa contina carbohidrati si proteine pentru refacere.

8. Q: “De obicei ma antrenez de 2-3 ori pe saptamana. Acum am un inceput de raceala. Ar trebui sa astept sa imi treaca, sau pot sa ma antrenez in continuare?”

R.S.: Daca nu este nimic serios, antrenamentele pot continua.

9. Q: Ce parere ai despre suplimentele pentru masa musculara? Sunt folositoare? Ce recomanzi? Dar despre “fat burnere”?

R.S.: Suplimentele nutritive au rolul lor in refacerea musculara si sunt folositoare daca le luam in functie de fiecare individ si de cererea lui. Suplimentele pentru arderea grasimilor trebuie luate cu atentie, ele putand contine cofeina sau alte substante care pot da diverse simptome, in functie de sensibilitatea fiecaruia. Ele ajuta, dar numai impreuna cu dieta.

10. Q: Cum afecteaza consumul de alcool (in moderatie) procesul de slabire?

R.S.: Alcoolul distilat nu este recomandat in procesul de slabire, de asemenea berea este un impediment in arderea grasimilor. Un pahar de vin pe zi este de ajuns.

In incheiere, as vrea sa ii multumesc lui Razvan pentru ca a acceptat sa raspunda acestor intrebari. Razvan este si antrenanor personal, asa ca, daca vrei sa afli mai multe despre el si cum te poate ajuta sa obtii corpul pe care ti-l doresti, il gasesti pe http://antrenorpersonalfitness.ro

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. crossthelimit spune:

    Prin energizante inainte de antrenamant banuiesc ca nu este vorba despre genul de bauturi din categoria redbull ci la suplimente cu efect energizant, nu?

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.