"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

10 intrebari FIT cu Valentin Bosioc

poza-valentin-bosioc-fitness

Primesc foarte des intrebari pe mail de la voi. Asa ca m-am gandit la o chestie. Ce-ar fi sa pun aceste intrebari si altor oameni care se pricep, ca sa vezi si alte pareri?

Asa ca am cautat cele mai bune bloguri si site-uri de fitness din Romania (si pe cei care scriu pe ele), si le-am pus cele mai comune 10 intrebari pe care le primesc de la voi.

O sa vezi pareri diferite, de la diferiti oameni. NU TE PANICA. Fitnessul nu este o stiinta exacta (desi exista anumite principii care si-au dovedit eficienta de-a lungul timpului), si trebuie sa experimentezi, ca sa vezi ce ti se potriveste TIE.

Asa s-a nascut aceasta serie de interviuri. Primul interviu este cu Valentin Bosioc, de la www.valentinbosioc.com.

Valentin are o experienta de 15 ani in fitness, este autodidact si ce face, face cu pasiune. Are pe blogul lui o pagina unde raspunde intrebarilor de la cititori, si pana acum a adunat 1296 de comentarii..Impresionant, daca ma intrebi pe mine. Cel mai mult imi place la Valentin faptul ca are multe antrenamente pe care le poti face acasa, cu minimum de echipament.

In plus, corpul lui vorbeste de la sine. Are unul dintre cele mai definite 6-pack-uri din cate am vazut (gasesti aici antrenamentul lui pentru abdomen).

Acestea fiind spuse, sa trecem la cele 10 intrebari, si sa vedem ce parere are Valentin despre antrenamente, alimentatie, suplimente sau cardio.

1. Q: Atunci cand ma antrenez pentru masa musculara, de cate ori pe saptamana e bine sa antrenez o grupa de muschi? Cat ar trebui sa dureze, in medie, un antrenament cu greutati?

Valentin Bosioc: Parerea mea este ca trebuie sa antrenezi o grupa musculara de cel mult doua ori pe saptamana, pentru rezultate bune. Antrenamentul nu trebuie sa depaseasca  doua ore, in punctul maxim. Ideal ar fi sa faci o ora. Poate dura o ora jumate, o ora 45, cel mult doua.

 

2. Q: Care sunt cele mai bune exercitii pentru masa musculara? Care este numarul optim de repetari pentru hipertrofia musculara?

V.B.: Aici voi da un raspuns mai putin conventional. Stim cu totii ca pentru hipertrofia musculara trebuie sa facem un numar mic de repetari, cu greutati maxime. Insa am spus-o intotdeauna, sportul cu greutatile si sportul “comercial” – wellness este in continua dezvoltare si mereu apar studii in domeniu. Unele studii au demonstrat impactul mare la antrenamentul cu greutati mici, dar repetari executate lent.

Si atunci raspunsul meu e simplu: cele mai bune exercitii pentru masa musculara si numarul optim de repetari sunt cele care se potrivesc fiecarui sportiv in parte.  Nu trebuie sa ne ghidam dupa “carti”, ci cel mai bine este sa experimentam pe propria persoana, sa vedem cum e mai bine pentru organismul si metabolismul nostru.

Asta nu inseamna ca trebuie sa lucram haotic, doar ca nu trebuie sa ne ghidam dupa “fa asa, ca asa scrie ca e bine”. Ce conteaza cel mai mult este disciplina si executarea corecta a exercitiilor si abtinerea de la excese.

 

3. Q: Care este cantitatea de grasime maxima pe care o putem da jos intr-o luna, intr-un mod sanatos?

V.B.: Este cunoscut faptul ca daca slabesti/te ingrasi brusc, incepi sa ai probleme cu elasticitatea pielii, apar vergeturile si corpul nu mai arata estetic. Din experienta mea avuta cu clientii/clientele am ajuns la concluzia ca daca dai jos 2 kg (constante) pe luna e suficient.

Miscarea, mancatul sanatos si stilul de viata sanatos pot duce la slabirea sanatoasa. Sigur, sunt tot felul de “diete minune” si “aparate noi” care te pot ajuta sa dai chiar 5 pana la 10 kg jos intr-o luna. Dar aici nu mai putem vorbi de slabire sanatoasa. Evident, depinde de fiecare individ in parte, dar parerea mea este ca daca dai mai mult de 3 kg jos pe luna, treci in extrema cealalta.

 

4. Q: Cand este cel mai bine sa facem antrenamentul de cardio, atunci cand vrem sa dam jos grasime? Inainte sau dupa antrenamentul cu greutati? Ce parere ai despre cardio facut dimineata, pe stomacul gol?

V.B.: Si intrebarea asta face parte din “miturile sportive”. Unii sustin ca antrenamentul cardio se face inainte, altii sustin ca dupa. Din experienta mea si incercarile mele, antrenamentul cardio este excelent daca il faci separat de antrenamentul cu greutati, insa timpul nu ne prea permite asta.

Nu este gresit daca faci intai cardio si apoi greutati, dar nu este gresit nici daca faci intai greutati si apoi cardio. Daca faci cardio inainte sunt sanse sa slabesti mai repede, dar exista riscul accidentarii, aparitiei oboselii la antrenamentul cu greutati. Daca faci cardio dupa, nu mai exista riscul accidentarii.

Cert este ca si aici, ca in toate cazurile, fiecare individ trebuie sa incerce cum ii merge mai bine si cum apar rezultatele dorite. Faci o perioada cardio inainte, vezi ce rezultate ai, daca ai rezultate. Incerci cardio dupa si verifici rezultatele, eventual le compari. Alegi cea mai buna metoda pentru corpul si metabolismul tau.

Referitor la cardio pe stomacul gol: mie personal mi se pare o mare porcarie, poate intra in lista cu “dietele minune”, “pastilele minune” si “aparatele noi” :)

 

5. Q: Care sunt cele mai eficiente strategii pentru a pastra masa musculara, atunci cand vrem sa dam jos grasimea (asa numita “definire”)?

V.B.: Aici nu pot sa iti dau un raspuns concret, pentru ca parerea mea este ca nu exista strategii bune sa imi pastrez masa musculara, sa ard grasimea, sa ma definesc.

Problema e in felul urmator:  tragi pentru tine, tragi pentru masa. Ca de obicei, toti cei care se apuca de culturism vor idealul: sa creasca masa musculara si sa scape/redistribuie grasimea pentru un aspect fizic cat mai placut.

Si atunci zic eu ca cel mai bine e sa tragi pentru masa pana cand simti tu ca e suficient sau pana apare blocajul. Apoi treci la asa numita definire. Faci pana simti ca e suficient sau pana apare blocajul, dupa care iar treci la masa.

Intri intr-o spirala, intr-un cerc vicios daca vrei. Astea, combinate cu exercitiile cardio si cu o alimentatie sanatoasa, cu un stil de viata sanatos, toate duc la rezultate asteptate si bune.

 

6. Q: Cum calculez necesarul zilnic de proteina, atunci cand ma antrenez pentru masa musculara? Este excesul de proteina daunator?

V.B.: Eu nu sunt adeptul strictetilor, nu imi place sa fiu obstructionist cu mine sau cu oamenii cu care lucrez. Sigur, exista tot felul de formule pentru a calcula necesarul zilnic de proteina, e plin internetul de ele, nu are rost sa le mai repet. Unele functioneaza, unele nu.

Inca o data repet, numai metabolismul tau si corpul tau iti poate spune ce e bine si ce nu. Trebuie experimentat.

 

7. Q: Ce recomanzi sa consum inainte si dupa antrenament?

V.B.: Ce mancam depinde foarte mult de tipul si obiectivul antrenamentului. Presupunem ca ne alimentam strict “din natura” fara alte suplimente ajutatoare. De retinut: inainte de antrenament ne bazam pe carbohidrati, dupa antrenament ne bazam pe proteine. Dar atentie: nu renuntam de tot la carbohidrati sau la proteine.

O masa trebuie sa contina nutrientii necesari pe care ii luam si din carbohidrati, si din proteine sau grasimi. O lista ceva mai detaliata cu componenta alimentelor de la noi gasesti aici : http://valentinbosioc.com/bazele-nutritiei-piramida-compozitia-alimentelor-tabel-complet/

Revenind, pentru cei care vor sa puna masa musculara pe ei, pot consuma inainte de sala alimente ca orez brun, ovaz, porumb, mazare, naut, linte, legume, carne, peste, lactate fermentate, oua, unt, smantana, uleiuri vegetale, avocado, nuci, seminte macinate – alimente care sa contina carbohidrati complecsi, cateva proteine si ceva grasimi.

Cei care au un metabolism mai lent si vor sa slabeasca, tot carbohidrati trebuie sa consume inainte de sala, dar se vor limita la carbohidratii din legumele sarace in carbo (radacinoase, frunze etc) si vor pune mai mult pret pe sursele de grasimi amintite mai sus, cele cu absorbtie lenta (alune, uleiuri, grasime animala), pe care le vor combina cu vegetale fibroase sarace in carbo si proteine (lactate fermentate, carne, oua, peste).

Chiar inainte de antrenament, daca simti nevoia poti consuma un citric, o banana.

Dupa antrenament , 30 de minute – doua ore maxim, consumam alimente bazate mai mult pe proteine, pentru refacere. Carne slaba, soia, grasimi cu absortie rapida (exemplu smantana).

Raspuns pe scurt: mancam si inainte de antrenament si dupa. Inainte ne bazam pe carbohidrati, dupa ne bazam pe proteine. In timpul antrenamentului recomand o buna hidratare cu APA. Nu sucuri, nu energizante, ci APA.

 

8. Q: “De obicei ma antrenez de 2-3 ori pe saptamana. Acum am un inceput de raceala. Ar trebui sa astept sa imi treaca, sau pot sa ma antrenez in continuare?”

V.B.: Raspunsul si la intrebarea asta este discutabil. Fiecare isi cunoaste corpul si fiecare percepe altfel inceputul de raceala. Daca simptomele sunt intr-adevar usoare si nu e nimic grav, se poate continua antrenamentul, dar cu serii reduse si la intensitate redusa –  cu haine putin mai grosute decat in mod normal si cu schimbare/uscare imediata. Antrenamentele de tip cardio sunt foarte bune pentru inceputul de raceala.

Insa in majoritatea cazurilor, mai ales pentru cei care nu isi cunosc suficient de bine corpul, si au un inceput de raceala, recomand pauza.

Raspuns pe scurt: daca iti cunosti corpul si esti absolut sigur ca poti merge in sala, mergi si fa antrenament cardio sau cu greutati, dar redus. Daca insa nu esti suta la suta sigur pe corpul tau si pe puterea de refacere, mai bine ia pauza si baga ceaiuri si caldura.

 

9. Q: Ce parere ai despre suplimentele pentru masa musculara? Sunt folositoare? Ce recomanzi? Dar despre “fat burnere”?

V.B.: Sincer, eu sunt adeptul practicarii sportului “pe curat”.  Consider ca trebuie sa bagi suplimente in tine doar atunci cand ai intr-adevar nevoie. Nu vorbim aici de cei care fac sport de performanta, ci de cei care fac asta din pasiune. Daca faci de performanta, deja e o alta discutie.

Daca insa faci pentru tine, ca sa arati bine si mai ales sa te simti sanatos iti recomand sa duci cat poti de mult fara suplimente. Consider ca trebuie sa iei suplimente doar daca simti ca stagnezi (se subintelege ca dupa o perioada mai lunga de antrenamente) sau daca ai o viata mult prea obositoare si atunci trebuie sa suplimentezi cumva “excesul” de efort.

La fat burnere e aceeasi discutie. Prefer slabitul sanatos si fara ajutor, chiar daca rezultatele sunt mai putin vizibile si apar ceva mai greu, alea sunt rezultate sincere si de lunga durata.

 

10. Q: Cum afecteaza consumul de alcool (in moderatie) procesul de slabire?

V.B.: Aici prefer sa dau un raspuns putin mai sec. Consumul de alcool, fie el si moderat iti afecteaza intreaga viata, nu doar procesul de slabire. O bere merge, un pahar de vin rosu merge… Dar in anumite conditii si aspect.

Asa ca fie luati ca raspuns ce am zis mai sus si intelegeti ce vreti, fie considerati ca nu am raspuns la intrebare:)

In incheiere, as vrea sa ii multumesc lui Valentin pentru ca a acceptat sa raspunda acestor intrebari. Daca vreti sa aflati mai multe despre el, il gasiti pe blog/facebook/twitter/youtube.

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. Pingback: Hunk Body: 10 intrebari FIT cu Valentin Bosioc - Valentin Bosioc

  2. ALin spune:

    Fac si eu exercitii acasa..de exemplu flotari, fac repetarile si la un moment dat ajung cand numai pot. Dupa o pauza scurta de 30 de secunde iar repet si atunci la a 3-a numai pot de ce?

  3. Paul spune:

    Cat de des e bine sa merg la sala…la 16 ani?
    Eu as putea sa ma duc de 3 ori pe saptamana , dar mama zice ca de 2 ori e destul.. :-w… nu stiu
    de ce nu-i convine:S.
    Ce as putea sa-i zic ca sa o conving ca e bine sa ma duc si de 3 ori sau mai mult pe saptamana?

    • Stefan Radu spune:

      Paul, cred ca e ok sa te duci de 3 ori..Daca faci ce trebuie (exercitiile cu forma corecta si greutatea potrivita pentru tine), nu sunt probleme. Eventual, cand mergeti la medicul de familie, roaga-l sa vorbeasca cu mama ta, sa ii explice ce si cum. Spor!

      • Paul spune:

        Multumesc de sfat :) .
        Eu cred ca mama, in primul rand nu vrea deoarece crede ca o sa cresc fooarte mare , ca si culturistii :) ). Tot incerc sa ii explic ca nu se compara ce fac eu cu ce face un culturist la sala.

  4. joe spune:

    Eu am facut miscare si in timp ce eram destul de racit. M-a ajutat foarte mult asta, te scoate pentru un timp din starea de boala.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.