"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

Ar trebui sa te antrenezi cand esti racit?

fitness-intrebare

Ai inceput de ceva vreme un program de antrenament. Te simti bine, faci progrese, si cei din jur deja observa o schimbare.

Dintr-o data, se intampla. E numai vina colegului de birou, care vrea sa i se ridice o statuie la locul de munca, si a simtit nevoia sa vina racit/gripat la serviciu.

Ai racit. Ce te faci? Te tratezi cu supa calda, ceaiuri, siropuri si pastile de toate felurile, bineinteles.

Dar cum ramane cu antrenamentul? Cu toate progresele tale?

 

Va trebui sa o iei iar de la capat peste 10 zile, cand speri sa iti treaca? Sau poti sa te antrenezi in continuare, chiar daca nu la intensitate maxima?

E una din intrebarile pe care le primesc cel mai des. Mai ales acum, ca e sezonul racelilor, al gripei si virozelor. Hai sa vedem cum stau lucrurile, si o regula generala care sa iti arate cand ai putea sa continui sa te antrenezi:

“Ar trebui sa ma antrenez cand sunt racit?”

 

raspuns-fitnessRaspuns:

Ca o regula de bun simt, asculta-ti corpul. Daca esti epuizat, si simti ca un somn ti-ar prinde mai bine decat un antrenament, ar trebui sa te bagi direct in pat. Pana la urma, lupta cu orice fel de boala necesita energie, ceea ce inseamna ca trebuie sa ii dai organismului o pauza.

Cu toate astea, exista cazuri in care antrenamentul este ok, ba chiar e de preferat. Daca alegi sa te antrenezi cand esti bolnav, tine minte sa o iei mai incet si sa nu incerci sa iti depasesti vreun record personal. Nu face pe eroul. Ai putea sa iti prelungesti recuperarea sau chiar sa faci complicatii.

O regula generala, care sa te ajute sa hotarasti daca sa te antrenezi sau nu, este “Regula Gatului“: daca simptomele tale sunt “deasupra gatului”, in general, poti face un antrenament lejer:

  • Iti curge nasul
  • Ai nasul infundat
  • Stranuti
  • Te doare gatul
  • Te doare capul

 

Daca simptomele sunt “mai jos de gat”, e un semn ca infectia este virala si ca trebuie sa te odihnesti.

  • Ai febra
  • Tusesti
  • Esti obosit
  • Te dor toate oasele si muschii
  • Ai pieptul congestionat
  • Ai crampe la stomac
  • Vomiti

 

Sa te antrenezi cu aceste simptome nu e o idee chiar asa de buna. Nu vei face decat sa iti epuizezi si mai tare organismul, si sa prelungesti durata bolii.

Concluzie

Regulile de a te antrena sau nu atunci cand esti racit nu sunt scrise in alb si negru. Trebuie sa ai grija sa eviti cele doua extreme: pe de o parte, sa nu gasesti ca scuza orice simptom minor pentru a sari antrenamente.

Pe de alta parte, sa nu faci pe eroul si sa te antrenezi chiar daca ai febra 40. Daca alegi sa te antrenezi, ia-o usor si redu intensitatea antrenamentului. S-a demonstrat ca exercitiile moderate pot reduce simptomele  racelii, si chiar pot grabi refacerea.

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. vizinteanu andrei spune:

    eu am fost racit de n ori ,,ma duceam la sala ma simteam mult mai bine apoi

  2. Gabi spune:

    ” E numai vina colegului de birou, care vrea sa i se ridice o statuie la locul de munca, si a simtit nevoia sa vina racit/gripat la serviciu.”< acelasi lucru il pot spune si despre mersul la sala cand esti racit, eu sunt de parere ca o pauza de cateva zile ca sa te pui pe picioare nu strica nimanui. Cu vitamine si odihna te pui repede pe picioare si iti poti continua antrenamentele normal.

    • Stefan Radu spune:

      Ca sa te antrenezi, nu e nevoie neaparata sa mergi la sala. Mai ales cand esti racit. Poti face cateva exercitii usoare acasa, sau chiar un usor cardio in aer liber. Oricum, daca simptomele sunt puternice, odihna e recomandata.

  3. Valentin spune:

    Tot ca o regulă de bun simţ ar fi să nu distribui “cadoul” mai departe, referitor la mersul la sală. Nu mi-ar place să mă antrenez cu unul în preajmă care strănută sau behăie (tuşeşte) :p tot la 2 minute…

    • Stefan Radu spune:

      Sigur, in cazuri din astea exista cateva reguli de eticheta pe care ar trebui sa le respecti:

      - sa te antrenezi cat mai departe de ceilalti oameni din sala
      - sa stergi toate echipamentele pe care le-ai folosit (eventual cu un spray dezinfectant)
      - sa te speli bine pe maini inainte sa atingi echipamentele

      • Valentin spune:

        Nu cred că e posibil așa ceva la noi, nu a făcut nimeni așa ceva și nici nu va face… Cred că ar fi privit ciudat la faza cu spray-ul, țâp țâp pe câte o ganteră :p :) ) Ar fi mai bine să stea acasă, fie să facă antrenament ușor (cu greutatea corpului), fie să ia o săptămână de pauză (poate chiar de recuperare, după 1-2 luni de antrenament intens). Până acum, o pauză de o săptămână nu a omorât pe nimeni (exceptând cazurile medicale, ex. fără perfuzii sau mască de oxigen). De menționat, cât timp am mers la sală nu am răcit, deși în acea perioadă jucam și fotbal în aer liber, uneori la -10 grade . :)

        • Stefan Radu spune:

          Nu pe gantere..Dar sa stii ca, peste tot pe unde am fost pe afara, echipamentele de cardio, bancile de lucru, etc, chiar asa era..tap tap cu spray-ul si prosop de hartie (care existau in sala).

  4. rux spune:

    Plus ca trebuie sa ai putina consideratie si pentru toate persoanele din sala. Sa iti stergi mucii, sa stranuti si sa tusesti intr-un spatiu aglomerat in care te afli in mod voluntar, este foarte urat si deranjant.

    Mai era si crezul acela batranesc ca e bine sa “transpiri raceala din tine”, cat adevar o fi in asta nu stiu. Oricum, eu nu m-am confruntat cu vreun fel de surmenaj in perioadele de raceala si m-am desfasurat destul de bine la sala.

    • Stefan Radu spune:

      Asa e, Rux, trebuie un pic de consideratie pentru ceilalti. Vezi regulile minime de eticheta pe care le-am scris in commentul de mai sus.

      Nu stiu cum e cu “transpiratul racelii din tine”. Va trebui sa intrebam un doctor.

    • mitika spune:

      Nici eu nu am argumente stiintifice in favoarea operatiunii de “a transpira raceala” dar pot sa confirm ca saptamana trecuta am inlaturat simptomele unei raceli in 3 zile cu cate 40 min de cardio dimoneata: bicicleta de interior – 15 km, 350 calorii pe zi (conform afisajului digital). E drept, simptomele erau de la “gat in sus”!

  5. crossthelimit spune:

    Scenariul prezentat de tine ar trebui sa traga un semnal de alarma. Zilnic esti in prezenta unor armate de virusi si microbi si totusi nu zilnic te imbolnavesti. Vina nu e a colegului, ca te-ai imbolnavit ci vina e a sistemului tau imunitar ca a cedat. Iar sistemul imunitar cedeaza adesea in situatii de surmenaj si oboseala. Supraantrenamentul si odihna insuficienta sunt unele dintre cele mai comune cauze. Acum daca odata racit rememorezi ultima perioada si constati ca intradevar ai calcat pedala prea tare si ai ratat cateva ore de somn, cred ca mai bine este sa nu te duci la antrenament. Pentru ca oboseala a fost cauza bolii. Daca nu suspectezi acest motiv, se aplica tot ce este scris in articol.

    • Stefan Radu spune:

      Cross, totusi e si vina colegului. In cazuri din astea, in care stii ca esti contagios, cel mai bine e sa stai cat mai izolat de cei din jur.

      Oricum, e adevarat, un sistem imunitar puternic (obtinut printr-o alimentatie sanatoasa, activitate fizica si odihna suficienta), face diferenta intre cei care se imbolnavesc mai des si cei care “rezista” atacurilor virusilor.

      Eu, personal, nu am mai fost racit de cativa ani (si inainte raceam destul de usor).

  6. Sorin spune:

    Multumesc pentru confirmarea data de acest articol ;)

  7. Alex spune:

    De obicei daca te tragi prea tare de tine organismul iti oboseste si e mult mai probabil sa te imbolnavesti. Daca se intampla asta cel mai bine e sa te odihnesti cateva zile pana iti trece raceala si sa te apuci dupa. Nu pierzi foarte mult daca faci pauza cateva zile.

    In schimb daca te antrenezi constant si simti ca te racesti cred ca e bine sa te antrenezi mai departe cu o intensitate mai redusa!

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.