"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

Mananca mai mult ca sa arzi mai multa grasime

Nutritie masa musculara

Te-ai bucurat vreodata ca a trecut o zi INTREAGA in care nu ai mancat nimic? Sau poate ai crezut ca dieta ta e pe drumul cel bun daca ai mancat la micul dejun jumatate de covrig si la pranz o salata mica de legume. Fara indoiala, mass-media si multe mituri despre slabire ne-au programat sa credem ca mai putin e mai bine. Cu cat consumi mai putina mancare, cu atat mai multa grasime vei da jos. 1200 de calorii e mai bine decat 1600, iar 1000 e si mai bine.
Din pacate, este exact opusul felului in care corpul nostru functioneaza.

“Modul de supravietuire”

Pentru a intelege de ce, trebuie sa intelegi prioritatea nr 1 a corpului tau – sa te tina in viata. Organismului nu ii pasa ca tu vrei sa arati bine, sa ai 6-pack si muschi definiti. Daca nu ii asiguri suficienti nutrienti zilnic, nu va trece mult pana cand va intra in “modul de supravietuire”, ca mecanism de aparare. Este pur si simplu felul corpului de a se proteja impotriva lipsei mancarii.

Da-mi voie sa iti explic pe scurt ce inseamna “modul de supravietuire”. Pe masura ce iti reduci consumul de mancare, in special daca restrictionezi caloriile sever, organismul incepe sa trimita semnale hormonale pentru a incetini metabolismul, a pastra tesutul adipos si a creste apetitul. Exact scenariul “ideal” pentru cel ce incearca sa slabeasca, nu? Da..stiu..

Unul dintre jucatorii strategici in tot acest lant este hormonul leptina. Atunci cand restrictionezi caloriile prea sever, nivelul de leptina din corp se prabuseste, trimitand un semnal catre creier ca nu mananci destula mancare. O data ce se intampla asta, toate celelalte efecte (metabolism scazut, scaderea sau chiar oprirea arderii tesutului adipos, apetit crescut, etc), apar ca o reactie in lant. In acest punct, arderea grasimilor devine o lupta cu instinctul de supravietuire, si este motivul pentru care majoritatea oamenilor pierd lupta cu kilogramele.

Asa ca, ce poti sa faci?

Cateva recomandari practice: in primul rand, nu sari peste mese, in special micul dejun. In al doilea rand, ai grija la aportul zilnic de calorii. Pentru a evita dezastrele “modului de supravietuire”, iti recomand sa pastrezi un deficit caloric moderat (nu mai mare de 500 de calorii sub media zilnica de intretinere).
Mananca mai mult, slabeste mai mult. Este o idee contra-intuitiva, dar o idee care te poate salva de multa frustrare atunci cand o urmezi.

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. Ileana spune:

    Buna ziua
    Am 1,73 si 63 de kg si imi doresc sa mai slabesc insa nu sunt sigura ca am adoptat cea mai buna metoda. De 3 saptamani merg la sala de 6 ori pe saptamana (aerobic,cardio,banda bicicleta) si stau cam 2 ore cateodata ajungand chiar si la epuizare. Mananc sanatos (pui la gratar,salata,fructe,iaurt degresat-cam in asta consta dieta mea). E posibil ca corpul meu sa intre in ‘modul de supravietuire’? Exagerez prin consumul mic de calorii raportat la cat efort fac?

    • Stefan Radu spune:

      Buna Ileana,

      In primul rand, trecerea pare prea brusca, de la nici un fel de antrenament, la 6 zile pe saptamana, cate 2 ore. Stiu ca vrei sa slabesti repede (vine vara), dar eu iti recomand sa o iei incet (de ex 3 ori/sapt), si sa adaugi antrenamente in plus doar atunci cand ajungi la un platou in slabire. Ideal ar fi sa dai jos intre 0,5 – 1 kg / saptamana.

      Cat despre “modul de supravietuire”, depinde si CAT mananci. Mi-ai spus CE mananci, dar conteaza si cantitatea.

      Atat timp cat mananci mese mici, la fiecare 3-4 ore, care sa contina nutrienti de calitate, nu ar trebui sa ai probleme cu “modul de supravietuire”.

  2. maximuspqr spune:

    ori dam burta jos ori mergem la Olimpiada?

  3. VLAD spune:

    SALUT!!! AS DORI S EU UN RASPUNS LA INTREBARE AM 1.78 SI 74 KG CRED CA GREUTATEA NU ESTE O PROB DAR AM BURTA SI M-AR INTERESA SI PE MINE CE EXERCITII SA FAC SAU CE TB SA FAC FAC SI SALA MERG SI LA ALERGAT SI NU SE VAD INBUNATATIRI.

  4. alexandra spune:

    eu am 1.60 si am 55 de kg,dar nu am facut sport de frica ca o sa -mi pierd din forme,sanii si fundul le am foarte mari si sincera sa fiu, nu vreau sa pierd din forme,dar am umpic de burta si nu o suport,ce pot face sa o dau jos,,fara sa-mi pierd din forme

    • Stefan Radu spune:

      Buna Alexandra,
      Nu prea ai cum sa alegi de unde dai jos grasimea. Nu exista slabire “localizata”. Organismul tau alege de unde sa arda grasimea, in functie de mai multi factori (genetici, hormonali, etc). Eu iti recomand sa incepi o activitate sportiva usoara, si sa vezi cum stau lucrurile dupa aceea. Spor!

  5. Mimi spune:

    Buna,
    Foarte interesante articolele.As avea o rugaminte totusi:ai putea sa ne recomanzi ce si cat se poate manca la mic dejun,amiaza si seara?
    Mersi

    • Stefan Radu spune:

      Buna Mimi,

      Ce sa mananci la fiecare masa depinde de foarte multi factori (scopul tau, greutatea actuala, preferinte, obiceiuri alimentare, etc). Mi-ar fi imposibil sa recomand o alimentatie “standard” pentru toata lumea.

  6. Alin spune:

    Salut Stefan te rog poti sa ma ajuti si pe mn cu o lista de mancaruri pe care pot sa le manc pentru a avea o alimentatie echilibrata ( proteine – carbohidrati) am auzit ca orezul este foarte bun dar nu stiu cum sa-l prepar ca sa nu bag ceva care sa nu fie bun gen ( ulei ) si am si o problema cu un strat adipos de grasime pe abdomen am citit un articol deal tau in care spuneai ca daca manci din 2 in 2 ore organismu ” lucreaza ” intr`un fel si asa scapi de stratul adipos MERSI FRUMOS respectele mele

  7. Alin spune:

    Stefan multumesc mult pentru lista ….. mai am si eu o problema in legatura cu un strat adipos de grasimee in jurul abdomenului si as vrea sa ma apuc sa fac si abdomene si mi-a zis cineva de la sala ca daca nu fac cardio putin ca sa ma definesc fac degeaba pt ca nu sar vede bine ce zici ai avea o solutie pentru mine te rog si inca ceva am intrebat pe cineva in legatura cu cardio la intensitate rapida nu e bine ci acela la intensitate scazuta pt ca arderea stratului adipos incepe abea dupa 20 de min …. acum nu stiu tu ce crezi ? MERSI FRUMOS

  8. reumus spune:

    Va salut,mai am cam 2cm de grasime dat dat jos de pe burta,cam ce trebuie sa mananc?

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.