"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

Ce sa mananci inainte de culcare (pentru “definire”)

ce-mananci-inainte-culcare

“Daca vrei sa slabesti, trebuie sa nu mai mananci nimic dupa ora..(si aici fiecare zice altceva..6.. 7.. 7 si un sfert… 8:21:34) seara”.

Ai auzit asta, sunt sigur.

Hai sa iti zic cum stau lucrurile de fapt, si sa iti dau o veste buna: NU ORICE ALIMENT pe care il mananci dupa 7 seara se va depune automat pe burta, “aripioare” sau picioare.

Secretul aici este sa stii CE sa mananci.

Exista alimente pe care le poti manca seara si care sa te ajute sa slabesti si sa te definesti.

Ca regula generala: Evita carbohidratii inainte sa te culci, si inlocuieste-i cu o proteina de calitate, cu absorbtie lenta.

Atunci cand consumi carbohidrati, nivelul insulinei creste (si stii ca insulina mai e numita si “hormonul de stocare”). Asta face ca procesul de ardere a grasimilor sa se opreasca brusc.

In schimb, o proteina cu absorbtie lenta iti va asigura un flux constant de amino-acizi catre muschi, de-a lungul noptii. Asta va duce la o recuperare musculara mai buna, si la pastrarea masei musculare si arderea grasimilor.

De obicei, eu recomand ca ultima masa a zilei (mai mult o gustare) sa o iei inainte cu 1-1,5h de culcare.

Uite ce alimente ar fi cateva alegeri bune:

1. Carne alba (nu rosie)

Proteina din carne alba (pui, curcan, peste) este o alegere foarte buna, pentru ca se absoarbe lent. Acest tip de proteina elibereaza si un alt hormon, glucagonul, care ajuta la arderea grasimilor pentru energie. In schimb, carnea rosie e mai bine sa o eviti inainte de culcare.

2. Branzica de casa

Branzica de casa se absoarbe lent, datorita tipului de proteina pe care o contine – caseina. Este o alegere foarte buna inainte de culcare (pe care si eu o prefer). Ai grija sa iti iei branzica de casa simpla (eventual cu 1,5% grasime), si nu varietatile cu “arome” (care sunt pline de zahar).

3. Legume

Desi nu sunt considerate sursa de proteina, legumele contin foarte putine calorii, sunt bogate in fibre, vitamine si minerale. Daca ti se face foame inainte sa te culci, poti sa rontai niste morcovi, castraveti, ardei gras, sau chiar o rosie.

4. Un shake cu o proteina cu absorbtie lenta

Iti poti face un shake cu o proteina cu absorbtie lenta (varietatile “Milk&Egg”, care contin caseina). Caseina se absoarbe treptat, de-a lungul noptii. Muschii tai (care sunt tesut metabolic activ – ard grasime chiar si cand stai degeaba), vor primi nutrientii necesari pentru crestere si refacere.

ATENTIE: Evita sa iei un shake simplu, cu proteina din zer, inainte sa te culci (pastraza-l pentru dimineata sau dupa antrenament).

Concluzie

Daca stii CE sa mananci, poti manca linistit si dupa 7, si dupa 8 seara. Nu doar ca nu o sa iti incetinesti progresul de a da jos grasimea, ba chiar o sa il accelerezi. Spor!

sursa imaginii

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. Paul Melinte spune:

    Salut, Stefan !

    M-am apucat de curand sa ma antrenez pentru maratonul din 6 octombrie, in acelasi timp vreau sa slabesc deoarece am 1,85 m si 105 kg.
    In acest sens am 2 dileme:
    1. Ce pot/ trebuie sa mananc inainte si dupa antrenament astfel incat sa-mi pot realiza ambele scopuri. ?
    De obicei antrenamentele le fac seara, dar in curand voi incepe sa alerg si dimineata, ma intereseaza in ambele cazuri.
    2. Eu fac cam 3-4 antrenamente pe saptamana, in conditiile astea crezi ca pot ( sau ar trebui ) sa mai fac si sala ?

    • Stefan Radu spune:

      Salut Paul,

      Sincer, nu stiu care sunt principiile specifice antrenamentului pentru maraton (pentru ca nu mi-am propus niciodata sa fac asta).

      Chiar daca te antrenezi de 3-4 ori pe saptamana pentru maraton (banuiesc ca antrenament cardio, alergare), antrenamentul la sala e oricum binevenit, ca o completare (poti face 1-2 sedinte pe saptamana).

      Legat de ce sa mananci inainte si dupa antrenamentul de la sala, am scris un articol aici:

      http://hunkbody.ro/qa-ce-sa-mananc-inainte-si-dupa-antrenament/

  2. Bogdan spune:

    Salut Stefan!Eu tin post intermitent si mananc in intervalul 12:00-20:00.Sunt in perioada de definire si mananc cam asa:
    Masa 1:alune aproximativ 50-70 g si 2mere
    Masa 2:de obicei carne rosie de porc sau alba de pui sau foarte rar 1carnat cu legume
    Masa 3:legume sau carne alba
    Ce zici e bun pt six pack?

  3. danny spune:

    Frumos articol Stefan ! Felicitari !

  4. Alex spune:

    Salut Stefan, am oasele subtiri dar in o luna de sala am luat in jur de 4-5kg, poate un ectomorf sa ia atat ? sau e posibil sa am alt “tip de corp” ? gen mezamorf sau o combinatie intre ectomorf-mezamorf, am facut si niste teste de pe net si imi rezulta in ele ca ectomorf sunt si inca ceva, vreau sa ma opresc la 70kg, momentam am 64-65 si vreau sa ma definesc, ce fel de antrenament trebuie ?

  5. Dana spune:

    Multumesc mult pentru sfaturi!Am mare incredere in ele!

  6. Lexy spune:

    Hello,

    Intrebare te rog. Ce branzica (firma)ai gasit la 1,5%?
    Ca eu stiu doar Lacteea si Raraul la 0,2% grasime.

  7. florin spune:

    stefan , zim i te rog cum sa fac 4 pack in timp scurt
    te rog

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.