"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
raport piept ca o armura gratuit

Cea mai mare GRESEALA pe care o fac cei care si-au propus sa fie in forma in 2013

new-year

La multi ani!

Uite ca am ajuns si in 2013. Nu s-a sfarsit lumea, si nici nu o sa se sfarseasca prea curand.

Asa ca putem sa ne facem planuri si “new year’s resolutions” linistiti.

Si o statistica facuta de New York Times legata de aceste “hotarari” facute la cumpana dintre ani ne arata ca pe primul loc este, de departe, cea legata de fitness si sanatate: “Sa fiu in forma/Sa dau jos burta/Sa ma tonific/Sa pun ceva muschi/Sa mananc sanatos/etc” (vezi aici “7 strategii sa dai jos ce ai pus de sarbatori“)

Acum, sigur, apreciez entuziasmul si dorinta de a fi intr-o forma fizica mai buna si de a arata mai bine. Numai ca..nu dureaza prea mult, din pacate, pentru majoritatea oamenilor. Si poti sa vezi acelasi tipar, an de an:

  • In Ianuarie, salile sunt luate cu asalt de ceea ce eu numesc “resolution people” (btw, vezi aici “10 sfaturi sa alegi sala potrivita pentru tine“)
  • Pana in Februarie, majoritatea membrilor noi incep sa nu se mai duca
  • Deja in Martie si Aprilie, raman doar “clientii fideli”, aceiasi pe care ii vezi cam tot timpul anului.

 

Si stii de ce majoritatea oamenilor renunta?

Pentru ca vor PREA MULT, PREA REPEDE!

Mai mult nu inseamna neaparat mai bine.

Cand incepi un program de antrenament, ia-o incet, fii conservativ, si concentreaza-te sa inveti forma corecta a exercitiilor (chiar daca folosesti greutati minime). O sa ai timp destul sa cresti greutatile.

Daca incepi un program de cardio, nu te astepta sa alergi 10 km din prima zi, sau sa faci 7-8 intervale de sprinturi.

Daca vrei sa mananci mai sanatos, nu iti imagina ca vei trece instant la o alimentatie corecta.

Tine minte: CONSECVENTA e mai importanta decat INTENSITATEA!

Daca o iei usor si faci progrese mici si constante, sunt sanse mai mari sa te tii de program pe termen lung. Pana la urma, probabil nu “ti-ai iesit din forma” peste noapte. Au trecut luni (sau poate ani). Asa ca nu incerca sa iti intri in forma in cateva saptamani.

Eu o sa fiu cu tine si in 2013. Sa te ajut, sa te sustin, sa te motivez! Dar restul, depinde doar de tine!

Hai, sa facem din 2013 anul in care esti in CEA MAI BUNA FORMA A TA!

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. Alex spune:

    Ma bucur ca am descoperit blogul asta.Cu ajutorul sfaturilor tale am ajuns sa cantaresc 65-66 Kg, pornind cu o greutate initala de doar 54.Iti voi citi postarile in continuare pentru ca sunt extrem de utile.
    Keep up the good work, Stefan !

  2. CoOsmyN spune:

    Eu am gasit o sala unde deseori sunt doar eu singur :) ) ceea ce imi place , lucrez cum pot eu greutatile care pot fara sa rada altii de mine , cum se intampla in foarte multe sali de fitness , si vorbind de definire,masa musculara etc , astea chiar nu se pun peste noapte , eu am muncit foarte mult si abia am obtinut putin , dar “Cu rabdarea treci si marea” si usor usor iti atingi idealurile. Multumesc Stefan pentru articol si bafta la antrenament!

    • Stefan Radu spune:

      Ma indoiesc ca in “foarte multe sali de fitness” oamenii rad de cei care se antreneaza pentru sanatate si un corp mai frumos. Pana la urma, asta face toata lumea acolo, si toti au fost incepatori si nu stiau sa faca corect exercitiile sau lucrau cu greutati foarte mici.

      Oricum, e bine ca ai gasit o sala in care te simti bine. Asta e foarte important. Si ai dreptatea cu rabdarea, chiar am scris mai sus ca e mai importanta CONSECVENTA decat INTENSITATEA.

    • Alex spune:

      Daca esti la inceput poate o sa ti se para ca oamenii te vad mai “newbie”, dar asta e doar in mintea ta.E un lucru normal sa simti asta pana cand te obisnuiesti cu sala, cu oamenii.

      Daca vrei sa iti faci prieteni la sala, du-te la ore fixe si vei intalni cam aceeasi oameni.
      Spor !

  3. CoOsmyN spune:

    Asta asa e Stefan , consecventa e foarte importanta , de aceea cu un antrenament bine planificat si mese bogate in proteine e imposibil sa nu ai rezultate. Dar daca iei exemplu ca doi baieti care au fost asta’ seara la sala , pauza de 5 minute , faceau o serie la triceps si ieseau afara la o tigara , mai faceau o serie luau pauza 5 minute :) ) , asa nu ,nu obtii rezultate.

  4. CoOsmyN spune:

    :) ) Asta asa e. Vroiam sa te intrebdar am uitat , de ce in anumite zile lucrez de exemplu Spatele , dar la sfarsitul antrenamentului nu mi se pare ca a “intrat” asa bine , si sunt zile cand intra foarte bine.

  5. Pingback: Old Click » Utile: O echipa de cercetatori din Barcelona a aflat cum sa stopeze SIDA!; Atentie la remediile din plante: au si efecte adverse!; Cea mai mare greseala pe care o fac cei care si-au propus sa fie in forma in 2013

  6. victor spune:

    Salut,am si eu o intrebare.. Stiti inainte de sarbatori cintaream 80 de kilograme iar akuma am adaugat 7 kg…vreau sa stiu daka ma apuk de dieta voi pierde din masa musculara? Mentionez ca am 15 ani si 1 metru 77

  7. victor spune:

    meri mult

  8. victor spune:

    mersi*

  9. Gabriel spune:

    Salut Radu!

    As avea nevoie de cateva sfaturi. Dupa cum bine sti pe timpul sarbatorilor de iarna o parte dintre noi luam in greutate, cred ca e firesc.
    Ideea e ca eu am avut o constitutie atletica pana in clasa a 9 a, practicand tenis de camp si karate.. 2 ani Odata ajuns in clasa a 9 a am renuntat la miscare, deoarece imi doream mult sa ma ingras. Am reusit sa imi dau organismul peste cap si am ajuns undeva la greutatea de 91 kg la o inaltime de 1.85. In prezent am 20 de ani, student.. iar pe timpul verii ma mai duc in afara(mai muncesc). Faza e ca de data asta mi-am dorit asa tare sa slabesc.. ca am reusit.Cum? Pai ma trezeam la 6,30 o ceasca de cafea o felie de dulceata cu unt. si la treaba. La pranz 2 feli de salam ca nu intra de la caldura si multa apa.. iar seara cand ajungeam acasa o ciorbita si atat.(si multa bere.) Ma culcam uneori si flamand. Am reusit sa ajung la 75 intr-un timp foarte scurt 2 luni.. dar prin efort intens(munca) si hrana putina.

    In cele din urma in prezent dupa craciun am luat 5 kg acum am 80..
    Nu am mentionat ca am mai facut sala 4 luni dar zile intrerupt si adunate.
    Cand aveam 91 kg ridicam 60 piept acum la 40 mor..

    Vreau sa imi dai un sfat. Ma gandeam sa ma reapuc de sala dar primul gand sa slabesc iar la 75 si apoi sa fac masa.. Ce sa fac?
    Niste idei de alimentatie. Nu sunt genul care sa fac exerciti usoare.. imi place sa ma “rup” la propiu pun multe greutati.. puneam. Cred ca nici asta nu e bine.La sala care mergeam eu nu era instructor si faceam dupa ureche si ce mai ziceau baietii. Am inteles ca alimentatia e cea mai influenta.. Targetul meu: Sa arat bine(masa musculara, 6p abs) aspir la vechile patratele de pe timpul cand faceam karate. La 75kg ieseau in evidenta usor.. acum sau cam ascuns.

    Cam atat! Sper sa nu te plictisesc. Mersi mult si un an nou cat mai bun.

    • Stefan Radu spune:

      Salut, Gabriel.

      Mie mi se pare destul de clar raspunsul. Daca in clasa 9a iti placea cum arati, nu trebuie decat sa FACI CE FACEAI SI ATUNCI ca sa ajungi la aceeasi forma.

      Acel slabit de la 91 la 75 sigur nu a fost foarte sanatos (prea putina mancare, si mai ales mancare nutritiva), si sigur ai pierdut si masa musculara, nu doar grasime. Probabil de acolo si scaderea greutatilor cu care lucrai la sala.

      Ai dreptate cu alimentatia. E cea mai importanta. Eu iti recomand sa citesti acest articol, o sa te ajute (are si partea de alimentatie inclusa):

      http://hunkbody.ro/da-burta-jos-partea-1/

      Cand ajungi la 75, da-mi un semn, si vorbim si despre ce trebuie sa faci ca sa adaugi masa musculara de calitate! Spor!

  10. Geo spune:

    Salut Radu! As avea nevoie si eu de niste sfaturi.Am o greutate de 110 Kg la 1.87m si ma gandeam sa ma apuc de slabit .Am aflat de la cineva de cura de oua de prepelita ,se ia cate 5 oua dimineata pe stomacu gol.M-am apucat de alergat dimineata circa 35 min max in fiecare dimineata ,atat pot deocamdata .Sa ma apuc si de sala sau sa mai astept pina cand imi obisnuiesc corpu la efort…?? te rog mult dami niste sfaturi ce as putea face ,si daca e bine cum am inceput. Multumesc

    • Stefan Radu spune:

      Salut, Geo! Eu nu recomand de nici un fel “cura cu..ceva (orice)”. De obicei astfel de diete sunt foarte restrictive, o sa iti dereglezi metabolismul, si nu o sa te simti bine deloc. Mult mai eficient este sa mananci sanatos si sa faci miscare/sport/fitness.

      Citeste articolul asta, o sa te ajute:

      http://hunkbody.ro/da-burta-jos-partea-1/

      • Geo spune:

        Iti multumesc, am citit cam tot ce e pe site si am gasit multe chestii…pe care nu cred ca le gaseam in alta parte,care cred eu ca o sa ma ajute , faci o treaba buna.Iti multumesc pentru sugestii si ne auzim prin martie cu rezultate sper eu.
        Toate cele bune!!!

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.