"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

Cum ramai MOTIVAT sa te antrenezi? (interviu cu Florin Rosoga)

florin_rosoga

Hai sa iti zic o poveste.

Se facea ca acum vreo 6 luni, eram in Sahara. Pe proiect, cu jobul. Surprinzator, aveam si sala de fitness acolo, pe care am folosit-o foarte bine in prima luna “desertica”.

Dar, dupa prima luna, s-a intamplat ceva. Nu stiu ce. De fapt, stiu: nu m-am mai dus. DA, eu, Stefan Radu, nu am facut nici un fel de exercitiu, pentru aproape inca o luna.

Cum s-a intamplat asta? Eu, care te motivez pe tine, iti vorbesc despre importanta CONSECVENTEI, iti arat tot felul de filmulete motivationale?

Si totusi, s-a intamplat. Asta ca sa dovedeasca ca suntem oameni, ca mai “cadem din barca” din cand in cand. Diferenta a fost ca nu am lasat asta sa ma afecteze si sa cad in capcana “daca tot nu m-am antrenanat o luna, pot sa nu ma mai antrenez deloc”.

Scuzele mele de atunci? Ca nu am timp, ca sunt obosit..Clasicele..

De ce iti zic toate astea? Pentru ca azi avem un invitat special. Pe Florin Rosoga.

Florin este specialist in dezvoltare personala, motivatie, si scrie pe florinrosoga.ro, unde ajuta oamenii interesati de evolutia lor si care vor sa-si dezvolte si sa isi foloseasca mai bine potentialul.

Florin a acceptat sa ne raspunda la cateva intrebari, legate de motivatie, schimbarea obiceiurilor si atingerea scopurilor:

1. Cum ai defini, pe scurt, motivatia?

Florin Rosoga: Capacitatea de a ne gasi in interior forta sa mergem mai departe.

2. De ce ne angajam, constient si de buna voie, in obiceiuri distructive (mancam ce nu trebuie, nu facem miscare, nu dormim destul), chiar daca stim ce ar trebui sa facem de fapt?

F.R.: Din obisnuinta, pentru ca nu stim cu ce altceva sa le inlocuim, pentru ca e mai usor sa mergem cu vechile obiceiuri decat sa adoptam altele noi, pentru ca nu vrem sa riscam incercand obiceiuri noi, pentru ca cei din jur ne preseaza sa nu ne schimbam.

Lista e de obicei fi mai lunga. Depinde de fiecare.

3. Care ar fi cele mai motivante 10 cuvinte pe care as putea sa mi le spun in fiecare dimineata, pentru a ma determina sa imi fac exercitiile (eventual un citat motivational)?

F.R.: Asta depinde de fiecare. Orice mi s-ar potrivi mie, nu inseamna ca merge la altcineva.

De ce vrei sa faci exercitiile? Ce beneficii iti vor aduce?

Daca nu ai un raspuns bun la intrebarea asta, nici un citat nu o sa te motiveze pentru mult timp.

4. Cum ramai motivat sa traiesti sanatos (exercitii, alimentatie, odihna), atunci cand rezultatele intarzie sa apara, dai de un obstacol sau esti dat inapoi de la atingerea telului tau?

F.R.: Cred ca ar trebui sa ne gandim serios la motivele pentru care vrem sa facem asta.

Daca sunt motive care vin din interiorul nostru si au valoare intai pentru noi insine, iar nu datorita influentei altora, atunci vom merge mai departe.

Deci, care sunt motivele pentru care ti-ai dori asta?

5. Daca ai putea sa oferi un singur sfat, legat de inceput…schimbarea obiceiurilor, alegerea telurilor…care ar fi?

F.R.: Sa incepi cu o singura schimbare.

6. Ce carte ai recomanda pentru a ajuta pe cineva sa isi gaseasca motivatia?

F.R.: Mitch Albom – Marti cu Morrie.

A fost si regizata, filmul se numeste Tuesdays with Morrie. Iti mai recomand si articolul meu  11 greseli de viata pe care le vei regreta pe patul de moarte

In incheiere, vreau sa ii multumesc lui Florin pentru ca a acceptat invitatia noastra. Cum am zis, pe Florin il gasesti pe blogul lui, florinrosoga.ro, daca vrei sa afli mai multe despre dezvoltare personala si motivatie.

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. Adrian spune:

    Salut. Numele meu este Adrian.
    Te felicit in primul rand pentru acest blog cu articole de calitate. Tine-o tot asa.

    As avea nevoie de ceva sfaturi si ti-as fi recunoscator daca nu le-ai oferi.
    Am 22 de ani , 166, 59-60 kg (mic dar deh ce sa ii facem nu ne nastem toti cu gena buna).
    Pana acum vreo 2-3 ani obisnuiam sa alerga multisor. De 2-3 ori pe saptamana cate aproximativ 3-10 km, bicicleta cate 10 km pe zi. In ultima perioada am cam renuntat la sport.
    Desi am jucat si fotbal si volei nu m-au ajutat la cresterea in inaltime desi as fi vrut, nici la depunerea masei musculare cu toate ca aveam o alimentati adecvata. Acum cel mai probabil cresterea s-a finalizat.
    Vroiam sa incerc sa pun ceva masa musculara, din cauza programului incarcat imi facusem un program de florari de 3 zile pe saptamana acasa. M-am tinut de el vreo 3 luni, cu aproximativ 300-500 pe zi totusi masa musculara nu am pus deloc din pacate. M-am oprit deoarece la ultimul antrenament din cauza suprasolicitarii un muschi din zona claviculei m-a oprit sa continui. Am incercat in urmatoarea luna sa continui insa nu am mai putut.
    Am incercat in ultima perioada sa pun macar ceva greutate pe mine 6-7 luni. Singurele lucruri pe care le faceam erau doar PC, somn si mancat. Nici macar asa. Ajuta-ma te rog cu ceva sfaturi. Multumesc anticipat :)

  2. Adrian spune:

    Imi cer scuze pentru eroarea gramaticala grava. Nu acea ce cauta acel cuvant in acea fraza

  3. mad spune:

    Indiferent de domeniu (sport, alimentatie, arta – orice), motivatia tine de forta “musculara” a neuronilor. Eu tocmai am gasit o noua sursa de motivatie: am dus la bun sfarsit primul meu cros montan intr-un timp decent, iar la final mi-am dat seama ca as fi rezistat si la semimaraton. Nimic altceva – imaginea din oglinda, kilogramele in minus, tricoul fleasca – nu m-ar fi impins mai tare de la spate. Nu stiu excat cum e la sala, dar adrenalina unui concurs, fie el de amatori in mare parte, plus satisfactia de a ajunge la finish pe propriile picioare compun impreuna un factor motivational beton.

    • Stefan Radu spune:

      Bravo, Mad. Felicitari. Stiu ca mi-ai spus acum ceva vreme ca scopul tau este sa faci un maraton montan. Uite ca te apropii de scopul tau.

      Si da, competitia e unul dintre cei mai stimulanti factori (mai ales pentru barbati).

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.