"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

Cum sa ai mai multa ENERGIE (plus un test care sa te ajute sa iti verifici nivelul de energie)

mai-multa-energie-saritura

Daca esti ca majoritatea celor 90% dintre oamenii din ziua de azi, probabil dai “snooze” la ceas de 2-3 ori inainte sa te dai jos din pat (unii spun ca diavolul insusi a inventat butonul de “snooze”), apoi motai in autobuz sau metrou in drum spre job.

Ajungi la birou, bagi repede un “shot” de espresso, ca sa iti mai revii, mai faci ce faci si te duci la masa de pranz.

Dupa-amiaza, te ia somnolenta aia mare. Daca nu ar fi colegii in jur, ai pune capul pe tastatura si ai visa la patul tau moale de acasa. Mai bagi o cafea sau o cola, si iti mai revii (aparent).

Seara din nou in autobuz/metrou, din nou dormitezi. Ajungi acasa complet epuizat, fara nici un chef sa te mai duci la sala sau sa faci altceva. Meh, poate e weekend si chiar vrei sa iesi prin oras. Bauturile energizante iti sar in ajutor. Hoooray! Urmatoarea zi, o iei de la capat!

Poate nu esti din cei 90%. Hai sa vedem. Am pentru tine un test simplu. 7 afirmatii, care trebuie sa raspunzi cu:

A – Niciodata

B – Uneori

C – Mai mereu

1. “Sar din pat dimineata inainte sa sune alarma”

2. “Ma simt mai energetic si alert dupa majoritatea meselor”

3. “Ma simt treaz si alert fara sa ma bazez pe cafea (sau bauturi energizante)

4. “Mananc 8-12 portii de fructe si legume pe zi”

5. “Dupa o zi de munca, am destula energie sa mai fac si alte activitati (ex: sport, iesit cu prietenii, etc)

6. “Imi tin alimentatia sub control si rareori am pofta de dulciuri sau alimente sarate”

7. “Ma simt concentrat si productiv de-a lungul zilei”

 

Acum hai sa vedem rezultatele, folosind urmatorul sistem de punctaj.

  • Acorda-ti 1 punct pentru fiecare raspuns (A)
  • Acorda-ti 2 puncte pentru fiecare raspuns (B)
  • Acorda-ti 3 puncte pentru fiecare raspuns (C)

 

Daca ai obtinut…

Intre 1 si 10 puncte: “Esti pe 0. Ai rezervorul de energie gol ! Trebuie sa faci ceva urgent!”

Intre 11 si 16 puncte: “Corpul tau incearca sa iti spuna ca ceva nu e chiar in ordine – e timpul sa vezi ce poti face!”

17 si peste: “E perfect! Tine-o tot asa! Invata-i si pe altii cum sa aiba mai multa energie!”

Daca nu ai obtinut scorul pe care ti l-ai fi dorit, hai sa vedem cum putem sa il mai crestem cu cateva puncte. Probabil nu vei putea sa le faci pe toate, mereu – nu ai face decat sa te obosesti incercand sa obtii mai multa energie. Totusi, incearca-le pe toate, si vezi care ti se potrivesc.

10 sfaturi pentru mai multa energie

1. Ia o gustare “power” dupa amiaza!

O gustare sanatoasa, saraca in zahar dar bogata in proteine si/sau fibre, te ajuta sa termini ziua in forta. Cateva sugestii: mix de nuci/alune, iaurt degresat, mar si unt de arahide, smoothie din fructe de padure (cu antioxidanti bonus).

2. Dormi linistit!

Cu totii avem nevoie de 7-8 ore de somn ca sa fim complet odihniti. Daca dormi regulat mai putin de 6 ore pe noapte, o sa fie greu sa le recuperezi. Daca adormi seara imediat ce ai pus capul pe perna, e un semn ca ai nevoie de mai mult somn.

3. Foloseste cafeina inteligent!

Cafeaua si bauturile care contin cofeina iti pot da un boost de energie, dar ai grija sa nu faci din asta un obicei. Tentatia de a bea mai multa cafea pentru a avea mai multa energie e mare. O sa ajungi sa bei 5 espresso duble, doar ca sa ramai treaz. Bea cafeaua in prima parte a zilei, ca sa eviti insomnia.

Foloseste cafeina cu moderatie. In plus, evita bauturile energizante (sunt ca si cartile de credit – folosesti energie viitoare pentru a obtine energie in prezent, pe termen scurt). In scurt timp, ajungi la un faliment energetic.

4. Mananca carbohidrati complecsi !

Inlocuieste carbohidratii simpli (zaharuri), cu carbohidrati complecsi (paine integrala, paste, orez brun, etc). In loc de un “spike” de energie temporar, dupa care urmeaza inevitabil o prabusire, vei obtine energie constanta pe parcursul zilei.

5. Misca-te!

Ridica-te, intinde-te, da o tura in jurul cladirii. Respira! Cand te asezi la birou, vei avea mintea mai limpede si vei putea sa te concentrezi mai bine.

6. Ia-ti o mini-vacanta!

Ia-ti o zi in care sa faci ce iti trece prin cap. Nu munca, nu curatenie prin casa, nimic. Bucura-te de o zi de vacanta totala, apoi intoarce-te la munca, mai motivat si mai energic.

7. Da jos cateva kilograme!

Lucrurile pe care le faci ca sa slabesti – antrenament, alimentatie sanatoasa, hidratare, odihna – sunt toate actiuni care au un efect pozitiv asupra nivelului tau de energie. In plus, arderea celor cateva kilograme de grasime iti dau un boost de energie. Te vei simti mai “usor” si vei putea sa faci activitatile care inainte te lasau fara suflu.

Totusi, ai grija cu “dietele extreme”. Daca reduci prea mult caloriile (energie de care corpul tau are nevoie), te vei simti si mai obosit. Ia-o incet, si schimba-ti stilul de viata in asa fel incat sa nu pui la loc ce ai dat jos atunci cand nu mai esti la “dieta”.

8. Asculta muzica in timp ce muncesti!

Se stie ca atunci cand asculti muzica, centrii placerii din creier se activeaza. Daca iti pui castile si asculti muzica preferata in timp ce muncesti, o sa ai un boost de energie si productivitate.

9. Fa mai mult sex!

Sa vina endorfineleee! Daca mentii fluxul regulat de endorfine, vei avea mai multa energie naturala. GET.IN.ON!

10. Bea mai multa apa!

Deshidratarea e o cauza comuna a oboselii. Daca bei mai putin de 8 pahare pe zi, s-ar putea sa fii mereu lipsit de energie. Incearca sa bei cel putin 2 litri pe zi pentru o saptamana, si vezi daca nivelul general de energie iti creste.

sursa imaginii

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. crossthelimit spune:

    Pentru mine cele mai importante lucruri pe care le pot face ca sa ma simt energic toata ziua sunt.
    1. sa manac low carb
    2. sa mentin cantitatea meselor in cote normale
    3. sa beau un ceai verde dupa masa de pranz
    In conditiile astea ma simt super energic si usor.

  2. Samu18 spune:

    Bn ai revenit Stefan!!

  3. Valentin spune:

    Cred că e ceva nepotrivire la pct. 4 :)

  4. Shao spune:

    Biologic vorbind, punctul 9 este gresit (nu o sa incerc sa explic, deoarece trebuie sa intru in materia de medicina, si ar fi mai greu de inteles). Trecand peste…
    Personal, problema principala o constituie somnul. Am intrat intr-un cerc din care nu pot sa ies. Ma ia somnul foarte tarziu (chiar daca la 10 sunt in pat, adorm la 3-4) si ma trezesc tot destul de tarziu (10-11)… Lucru care ma determina sa ma culc iar tarziu a 2-a seara. Si tot asa, deci mereu ma simt obosit… vreo idee sa ies din cercul asta? (Am incercat extenuare fizica, nu merge, am cazut lat in pat si tot nu m-a luat somnul)

    • Stefan Radu spune:

      Probabil are legatura cu activitatile pe care le faci inainte sa te bagi in pat (sau atunci cand esti in pat). Daca butonezi TV-ul, stai pe net sau pe telefon, o sa iti fie mai greu sa adormi. Lumina artificiala ii transmite creierului semnale ca “e inca zi”, si are probleme in a isi suspenda activitatea constienta.

      Incearca sa citesti o carte, sa bei un pahar de lapte cald, etc. Nu trebuie sa incerci sa te culci de la 10, daca in mod normal adormi la 2-3 dimineata. Incearca sa reduci treptat, cu cate jumatate de ora, ora la care te culci.

      PS: Chiar sunt curios cu punctul 9.

      • Shao spune:

        Era o vorba despre sex “Nici abuzul, nici refuzul”. Ideea este ca atunci cand ejaculeaza, un barbat pierde destul de multe substante extrem de importante. Nu doar atat, dar pierzand o cantiate importanta de hormoni, glandele gonadotrope sunt nevoite sa lucreze mai mult. Este cunoscut ca luptatorii de box, fac abstinenta inaintea meciurilor (regula de 6 saptamani a lui Ali de ex). In fine, ideea este ca sexul in abuz este daunator. Acum depinde ce se intelege prin “Mai mult”, deoarece mai mult poate insemna de 2 ori pe zi :) ). In fine, daca vrei am sa iti trimit un studiu despre asta.

        Cat despre problema cu somnul, am reusit destul de mult sa o reglez. In primul rand am inlocuit o mare parte din activitatea anaeroba cu activitate aeroba, iar aceasta nu am facut-o prea tarziu. Mi-am pus ceasul in cealalta parte a camerei, asa ca dimineata ca sa il opresc trebuie sa ma ridic, si nu mai sunt tras inapoi la somn. Am schimbat salteaua cu una ortopedica si dorm pe ceva tare, ceea ce ma ajuta sa ma odihnesc mai bine si nu ma tine dimineata in pat,iar de trezit o fac pe la 7-8. Am inlocuit cafeaua cu ceaiul si inainte sa ma culc, cam jumatate de ora stau in liniste, ma gandesc la anumite lucruri, citesc etc. In fine, ideea e ca am reusit!

    • Bogdan spune:

      sHAO daca adormi la 3-4 incearca sa pui 2 tel la sunat dimineata la 8 si atunci nu te odihni dea lungul zilei o ma mearga

  5. Monica spune:

    10. Incepe ziua prin a-ti impune sa te simti bine! chit ca poate parea desprins din carti, atutosugestia pozitiva poata juca un rol important pe termen lung. Daca incepi ziua prin a-ti spune ca esti : rupt/daramat/zombi/chiaun/obosit/praf si ajungi la birou si dai un un cor de oameni care canta pe acelasi refren spunand care , cum si cat de obositi si lipsiti de energie se mai simt, atunci mai mult ca sigur, te vei simti poate ca de 2 ori mai obosit decat esti defapt.Dormi cat iti cere organismul, mananca cand ti se face foame , evita junk food-urile, ridica-te din cand in cand pe scaun chit ca faci doar o tura pana la toaleta , dar in primul rand seteaza-te pozitiv . Este mai practic sa incepi ziua prin a-ti autoimpune ca esti suficient de fresh incat sa faci fatza mai bine ca ceilalti la cele 8-10-12 ore de munca, decat sa te autolamentezi ca esti obosit iar si iar si iar.

    • Stefan Radu spune:

      Buna Monica,

      Ai subliniat doua puncte foarte importante: in primul rand, conteaza foarte mult starea mentala (cat de obosit “crezi” ca esti), si in al doilea, influenta pe care o au cei din jur asupra acestei stari. Asa e, “autosetarea pozitiva” iti poate mentine un nivel de energie ridicat.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.