"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

Cum sa dai jos ce ai pus de sarbatori ( 7 strategii )

Da jos ce ai pus de sarbatori

In primul rand, La multi ani, si un an nou in care sa iti indeplinesti toate dorintele, atat cele legate de fitness si sanatate, cat si cele din plan personal.

Stiu ca la inceputul perioadei de sarbatori, iti dadeam un CEC nutritional in alb, si te sfatuiam sa te bucuri din plin de toate bunatatile, fara sa iti faci griji despre calorii, nutrienti sau continutul de grasime al alimentelor.

Ei bine, daca acum, la inceputul anului, te-ai suit pe cantar si te-ai speriat, e timpul iti arat cateva strategii care sa te ajute sa dai jos “colacelul” pe care l-ai pus de sarbatori.

Strategia #1 – Ia-o usor!

Nu iti face planuri marete sa dai jos tot ce ai pus in doar cateva zile. Stiu ca vrei sa arati mai bine IERI daca se poate, dar ia-o usor (nu fi si tu unul dintre “resolution people“). Majoritatea oamenilor trec dupa sarbatori pe diete ridicole, doar cu supa de varza sau grapefruit. Mai tarziu isi dau seama ca aceste diete stricte te ajuta sa scapi la fel de rapid de grasime pe cat de repede o pui la loc dupa ce se termina. Trecerea brusca de la 3000-4000 de calorii pe zi la 1000-1200 face ca organismul tau sa treaca in “modul de supravietuire“, si asta duce la o reducere drastica a ratei metabolice (ceea ce inseamna o ardere foarte ineficienta a grasimilor).

Strategia #2 – Bea mai multa apa!

Oamenii confunda de obicei setea cu foamea. Data viitoare cand vrei sa rontai ceva, bea un pahar cu apa rece. Apa te ajuta sa te simti plin si iti reduce pofta de a manca “ceva dulce”. Hidratarea suplimentara te va face sa te simti mai bine toata ziua. In plus, inlocuieste toate “sucurile” cu apa.

Strategia #3 – Antreneaza-te cu greutati!

Un program de antrenament cu greutati, de trei-patru ori pe saptamana, in care sa lucrezi toate grupele musculare mari, te va ajuta sa dai jos grasimea. Antrenamentul constant iti va creste masa musculara, ceea ce iti va creste rata metabolica. O rata metabolica mai mare inseamna ca vei arde mai multe calorii, chiar si cand stai degeaba. Daca nu ai acces la greutati, foloseste greutatea propriului corp (exemplu de program doar cu greutatea corpului pentru incepatori)

Strategia #4 – Inlocuieste mancarurile “de sarbatori”!

Inlocuieste mancarurile “de sarbatori” cu alegeri mai sanatoase. Concentreaza-te pe mancaruri slabe si sarace in sodiu si zahar. Majoritatea dietei tale trebuie sa fie compusa din fructe, legume, surse slabe de proteina si carbohidrati complecsi. Mananca portii mai mici si mai dese. Fa-ti o lista de cumparaturi cu mancaruri sanatoase si fa o vizita la supermarket.

Strategia #5 – Masoara, masoara, masoara!

Sa pierzi in greutate e usor. Greutate poate inseamna apa, grasime sau masa musculara. Ideea e sa dai jos grasime. Altfel ajungi doar o versiune mai mica a corpului tau, cu aceeasi forma. De asta e important sa iti masori procentul de grasime din corp. Scopul tau ar fi sa scazi acest procent cu 1% in fiecare saptamana. Daca nu reusesti, schimba ceva in programul de antrenament sau in dieta. Reevalueaza-ti progresul in fiecare saptamana. Fa-ti poze, pentru a urmari mai usor progresul si pentru a te mentine motivat.

Strategia #6 – Foloseste antrenamente cardio tip interval

Recunosc, m-as plictisi ingrozitor sa alerg cate o ora pe banda. De asta aleg sa imi fac antrenamentul cardio de tip interval. Antrenamentul HIIT (High Intensity Interval Training), se bazeaza pe alternarea unor perioade de efort aerobic intens (sprinturi), cu perioade de efort moderat (mers). Acest tip de antrenament este mult mai eficient in arderea grasimilor decat antrenamentul cardio clasic, la intensitate medie pe o perioada mai lunga de timp. Are avantajul ca dureaza mai putin (15-20 minute), iar efectul de “after-burn” face sa continui sa arzi calorii chiar si la 24-48 de ore dupa antrenament.

Strategia #7 – Relaxeaza-te!

Majoritatea oamenilor au tendita sa manance cand sunt stresati. Un studiu de la Yale a concluzionat ca barbatii care secreta cel mai mult cortisol (un hormon eliberat in timpul perioadelor stresante), mananca mancarurile cele mai bogate in grasimi. Combinatia de cortisol si insulina face ca organismul sa stocheze grasimea, pregatindu-se pentru o perioada de infometare – exact ce NU ai nevoie. Daca esti prea stresat, incearca sa meditezi, sa mergi la sauna, masaj, sa citesti o carte sau sa te relaxezi cu prietenii.

Oricare din strategiile de mai sus te pot ajuta sa dai jos tot ce ai pus de sarbatori. Totusi, folosite in combinatie, pot avea un efect aproape magic. Nu numai ca vei da jos kilogramele puse de sarbatori, dar vei face ca anul asta sa ai in sfarsit corpul pe care ti l-ai dorit mereu.

Mai jos poti sa imi zici care sunt strategiile tale pentru a scapa de kilogramele puse, sau imi poti pune o intrebare despre strategiile de mai sus.

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. Laur spune:

    Foarte util. Am pus 3 kg in 4 zile de “sarbatorit” :) ) si ar cam trebui sa le elimin.

    • Stefan Radu spune:

      Nu ai pus 3 kg de grasime in 4 zile, evident. O parte este apa, o parte “continutul intestinal”. Nu ar trebui sa fie probleme sa le elimini, daca revii la o dieta echilibrata.

  2. marian spune:

    O sa-ti povestesc la sfarsitul lui martie ce si cum am facut.Initial voi relua din 7.ian. mersul la sala si apoi mai vedem…
    Multumesc

  3. Emy spune:

    De sarbatori am mancat de toate si am redus exercitiile cu gantere de la o o data la 2 zile, la o data la 3-4 zile. Incepand de azi, le aduc inapoi, si revin iar la alimentatia dinainte de sarbatori. Oricum, nu am abuzat prea mult de sarbatori, am pus 2kg pe care deja le-am dat jos. A fost o perioada de stagnare din slabit :)

  4. cneazu spune:

    buna, urmaresc site-ul tau de ceva perioada, e bun continutul si are sfaturi “relaxate” si reale, mentionez ca sunt fost boxer de performanta si cam stiu care e adevarul, eu de sarbatori am slabit mai lent dar nu m-am ingrasat (mi-am propus sa pierd cam 20 de kg-de la 90 in jur de 70, si sunt la ultimele 3-4 kg), desi am mancat cam tot ce am vrut (mai precis in loc de 1 kg pe sapt am dat jos 500-700 de g)
    site-ul tau e f bun ca database pentru tabelele cu alimente, liste de cumparaturi etc, pe mine m-a ajutat foarte tare articolul cu antrenamentul hiit-ul-in lumea culturistilor nu e foarte folosit ca si exercitiu cardio
    si intrebarea, alte metode referitoare la masurarea procentului de grasime din corp nu sunt? stiam de una cu masurarea incheieturii etc…ceva formula
    si alta intrebare: faimoasele patratele…nu tin si de geneticul fiecaruia? se poate realiza acest obiectiv daca pur si simplu respecti un program serios de nutritie si exercitiu, dar geneticul este contrar? ( ex. endomorf ) daca da, se poate mentine acest rezultat si cu o dieta normala ( ex. nu doar chestii degresate, si cu multa proteina, ma refer la o dieta de 2500-3000 pt un barbat adult practicant de sport de 5-6 ori pe sapt cardio plus greutati)?

    • Stefan Radu spune:

      Salut, Cneazu!

      Ma bucur ca te-a ajutat articolul cu HIIT. Asa e, e foarte eficient ca tip de antrenament.

      Cat despre masurarea procentului de grasime, metodele astea bazate pe masurarea diferitelor circumferinte nu sunt foarte exacte. Iti pot da, cel mult, o aproximatie generala.

      Despre alte metode, am scris aici:

      http://hunkbody.ro/cum-iti-masori-procentul-de-grasime-din-corp/

      Patratelele nu reprezinta decat muschii abdominali, deasupra carora stratul de grasime de sub piele e suficient de mic incat sa fie vizibili. Oricine ii poate obtine (de obicei cand procentul de grasime scade undeva sub 10%).

      Sigur, se pot mentine cu o alimentatie corecta, in special saraca in carbohidrati simpli (zaharuri), si grasimi nesanatoase.

      PS: Merci pentru aprecieri.

      • cneazu spune:

        da, cu patratelele ma gandeam la boxeri (si eu am fost unul din ei-dar eu le-am avut), multi nu au acele patratele desi exercitiile fizice si consumul de calorii din box e…mare, putin spus

        keep up the good work

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.