"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

Cum sa mananci sanatos cand esti pe drumuri (10 sfaturi)

mananca sanatos cand calatoresti

Pe drumuri, adica atunci cand calatoresti. Nu pe drumuri, adica homeless..Anyway..Trebuia sa clarific..

O perioada destul de lunga din viata mea a trebuit sa calatoresc cu job-ul. Nu o sa iti zic toate tarile in care am fost, dar sunt sigur ca si tu a trebuit la un moment dat sa pleci din tara pentru o perioada mai lunga. Si daca in tarile arabe de exemplu, mancarea nu era o problema, au fost si tari in care a trebuit sa ma descurc cu ce aveam la indemana.

Calatoriile inseamna de obicei timp pierdut prin aeroporturi, stat la hotel, mancat pe unde apuci, si un program incarcat, fie cu munca, fie cu excursii si vizite de tot felul.

O sa incerc sa iti prezint cateva din strategiile pe care le-am folosit eu de-a lungul timpului, pentru ca nu vroiam sa mananc numai fast-food si sa ma intorc in tara aratand de parca am inghitit un cauciuc.

1. Majoritatea hotelurilor au un mini-bar in camera.

mini-barProfita de asta. Goleste continutul (nu, nu bea tot ce e in el), pune totul intr-o punga. Sau si mai bine, cere-i cameristei sa le ia. Voila! Ai propriul tau mini-frigider in care iti poti tine mancarea.

2. Ai grija cu micul dejun!

De obicei, micul dejun continental oferit de hoteluri poate sa fie o adevarata “capcana dulce”. Evita tavita cu produse de patiserie si acele recipiente de plastic pentru cereale. Spike-ul de insulina provocat de zaharul in exces te va face sa te simti letargic si fara energie pentru tot restul zilei.

Poti sa mananci oua, putina branza, sau legume de tot felul. Daca poti, fa-ti o omleta. E un mic dejun ideal. Daca inca ti-e foame, poate niste iaurt si fructe.

3. Planuieste-ti “gustarile” dinainte!

In felul asta, cand ai pofta sa rontai ceva, nu o sa bagi un baton de ciocolata sau chips-uri. Gustarile sanatoase te vor ajuta sa iti mentii un nivel bun al energiei pe parcursul zilei. Si asta conteaza mult cand calatoresti, si esti stresat fizic si mental.

Gustarile mele preferate sunt toate varietatile de nuci (alune, migdale, fistic, caju, etc), iaurtul simplu, fructele si shake-urile proteice.

4. Aprovizioneaza-te!

Sunt sigur ca nu o sa ai timp sa faci cumparaturi in fiecare zi. Dar o data pe saptamana (de obicei in weekend), poti sa mergi la supermarket si sa te aprovizionezi pentru toata saptamana (vezi lista mea de cumparaturi cu alimente sanatoase). Mancarea o poti pastra in mini-frigiderul din camera (vezi punctul 1).

5. Un pranz sanatos!

De obicei, pranzul il luam la cantina firmei, sau la restaurant. Alegerea mea era intotdeauna carne (pui, vita, porc, chiar camila), garnitura de cartofi (foarte rar prajiti) sau orez, si o salata mare.

6. Gateste in cantitati mari!

Daca ai acces la o bucatarie, sau ai o plita in camera, gateste in cantitati mari. Pastreaza mancarea in caserole, in mini-frigiderul din camera. Unele hoteluri au personal amabil, si daca ii rogi, iti pot gati ei mancarea. Nu te gandi ca o sa iti faca mancaruri gatite, dar, de exemplu, iti pot praji/coace ceva carne.

7. Incearca mancarurile locale!

mancaruri-locale

Fii curajos. Experimenteaza. Incearca mancarurile locale. Profita de noua experienta culinara sa incerci noi gusturi, arome si condimente. Poate carnea de sarpe nu e chiar preferata ta, dar n-ai de unde sa stii pana nu incerci.

8. Evita fast-food-ul!

fast-food

Stiu ca cel mai usor dupa o zi de munca grea, sau in pauza de masa, este sa iti iei un meniu de la Mac sau Pizza Hut. Crede-ma! Am cedat si eu tentatiei de cateva ori. Totusi, cantitatile uriase de grasimi nesanatoase, sare si calorii sunt foarte daunatoare. Daca totusi ajungi intr-un restaurant fast-food, incearca sa te limitezi la optiuni mai “sanatoase”: salate proaspete, carne la gratar (nu prajita in ulei), apa plata (nu sucuri dulci).

9. Schimba meniul din avion!

mancare-avion

Majoritatea companiilor aeriene iti ofera posibilitatea sa iti alegi meniul atunci cand iti faci check-in-ul online (mai ales pentru distante lungi). Poti opta pentru o varianta sanatoasa, bazata pe proteine, carbohidrati complecsi si grasimi sanatoase.

10. Apa, apa, apa!

apa-nu-sucuriAtunci cand lucrezi ore lungi si obositoare, probabil sticla de cola si cana de cafea sunt cele mai bune prietene ale tale. Totusi, boost-ul de energie pe care ti-l ofera e doar temporar, si apoi urmeaza o prabusire brusca. Dupa care ciclul se reia. Sparge acest ciclu, inlocuieste sucurile cu apa rece. O sa te simti mult mai fresh si o sa ai o claritate mentala mai mare.

Concluzie

Una peste alta, ca sa parafrazez o reclama celebra, “daca vrei cu adevarat, poti”. Daca pentru tine e important felul in care arati si te simti in fiecare zi, atunci vei gasi solutii. Intre timp, profita de calatorie, de contactul cu alti oameni, alte culturi si mentalitati.

E o ocazie buna sa iti mai deschizi mintea, sa mai vezi si cum fac altii lucrurile. Dar e si o ocazie buna pentru o transformare personala dupa care, atunci cand te intorci acasa, toata lumea sa zica:”WOW, ce bine arati!”

Lasa-mi un comentariu mai jos si zi-mi care sunt strategiile tale preferate pentru a manca sanatos atunci cand calatoresti!

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. comarc spune:

    Greu de renuntat la Cola. Cu atata lume in jur care bea si iti ofera: -Nu vrei si tu un pahar?
    Si mai ales cand si tu esti obisnuit sa bei.

    • Stefan Radu spune:

      Stiu ca nu e usor..dar acum, depinde ce e mai important pentru tine..sa fii mai sanatos, sa arati mai bine si sa ai mai multa energie, sau sa continui sa bei Cola.

      Sunt sigur ca un pahar, din cand in cand, nu o sa te omoare..dar aici vorbesc de cei care beau zilnic.

  2. vali spune:

    De ce dam banii pe cola, cand apa e gratis si e mult mai buna? greu de explicat… eu am descoperit apa si calitatile ei minunate acum 2 ani cand m-am apucat de culturism.. felicitari pentru site Stefan e pe gustul meu .

    • Stefan Radu spune:

      Merci pentru aprecieri, Vali. Intr-adevar, apa are atat de multe beneficii, ca nici nu as avea loc sa le scriu aici pe toate. Recomand tuturor cartea “You’re not sick; you’re thirsty” de Dr. F. Batmanghelidj.

  3. Mihaela Z. spune:

    Ar fi ok in loc de cola/cafea/energizante etc. sa bem ceai verde cand suntem obositi pe drumuri?

    • Stefan Radu spune:

      Categoric. Ceaiul verde e plin de antioxidanti, ajuta la arderea grasimilor, si are o multime de alte efecte benefice pentru sanatate. In plus, contine si cafeina, deci e ideal atunci cand ai nevoie de putina extra-energie.

  4. bogdan spune:

    pai
    1.Daca ne oprim la vreun supermarket putem sa mergem sa ne luam ceva care contine proteine sau carne,salam dinastea si paine
    2.sa nu bem altceva inafara de apa
    3.Sa facem astea:))

  5. Cristian Ionut spune:

    In legatura cu apa … putem bea de la robinet direct (cel din bucatarie ) , sau e bine sa ne asiguram si sa luam apa imbuteliata ? Tinand cont acum ca nimic nu mai este asa “clean”… Tu Stefan ce parere ai ? Adica eu unul personal beau apa imbuteliata… la bidon mare ( stii tu , acela la 19 litri )… PEACE !

    • Stefan Radu spune:

      Ionut, teoretic apa de la robinet ar trebui sa fie POTABILA (cu analize chimice, etc). Acum, nu stiu, depinde de zona in care stai (cata poluare e), de unde e luata apa, etc. Pe de alta parte, nici apa imbuteliata nu poti fi sigur ca e 100% ok. Depinde de preferinte.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.