"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

Da jos burta! (partea 2)

da-jos-burta-2

In prima parte a acestui articol, ti-am aratat ca nu poti da jos grasimea de pe abdomen si nu poti obtine un 6-pack (“patratele”), facand serii nesfarsite de abdomene.

Iti spuneam ca o abordare de bun simt, pe termen mediu si lung, care sa iti permita sa dai jos burta si sa nu o pui la loc imediat (cum se intampla cand tii vreo dieta super-restrictiva), e destul de simpla:

1. Fa mai multa miscare/exercitii

2. Mananca mai putin

3. Bea multa apa

4. Dormi mai mult

Primii 2 pasi i-am detaliat in partea 1. Sa continuam cu ceilalti doi, si sa vedem cum pot sa te ajute sa scapi definitiv de “colacel”.

 

Pasul 3: Bea mai multa apa!

Sa incepem cu apa, si cum poate sa te ajute sa arzi grasimea. In primul rand, daca bei un pahar cu apa inainte de masa, o sa mananci mai putin, pentru ca stomacul se umple. O estimare arata ca doar daca bei un pahar de apa inainte de fiecare masa, poti sa slabesti pana la 10kg intr-un an. E un mod foarte usor de a slabi.

In al doilea rand, apa se pare ca reduce aportul energetic (AE). Asta inseamna ca reduce numarul de calorii pe care corpul tau il extrage din mancare. Se pare ca acel pahar cu apa dinaintea mesei te poate face sa arzi grasimea cu pana la 44% mai repede! Aproape incredibil!

Vrei inca un motiv sa te hidratezi? Daca esti deshidratat doar cu 3%, forta ta scade cu 19%. Nu o sa ai energia si forta sa iti faci exercitiile cardio si sa faci progrese in antrenamentul cu greutati daca esti deshidratat.

Inca un lucru important despre bauturi. Nu iti “bea” caloriile, adica nu consuma calorii lichide (ex: sucuri). Doar acest mic sfat poate sa faca o mare diferenta in drumul tau spre un abdomen plat. Corpul tau are un mecanism de feedback care e folosit sa te anunte atunci cand ai mancat destul. Dar poate sa dureze pana la 10 minute pana cand stomacul sa ii trasmita creierului acest semnal.

coca-cola

Atunci cand iti e sete, poti sa dai pe gat 2 pahare de cola in mai putin de 2 minute. Creierul nu poate reactiona atat de rapid. Corpurile noastre nu au fost “proiectate” pentru bauturi cu numar mare de calorii. Oamenii pesterilor nu aveau cola si trebuiau sa munceasca din greu sa isi obtina caloriile necesare pentru supravietuire.

Un alt motiv pentru care e mai bine sa mananci caloriile decat sa le bei sunt fibrele. Fibrele sunt bune pentru ca iti umplu stomacul si te fac sa te simti satul fara sa adauge calorii in plus. Majoritatea “sucurilor” nu au nici un pic de fibre. Chiar daca iti iei suc de portocale cu extra-pulpa, are doar o mica parte din fibrele pe care poti sa le obtii cand mananci o portocala proaspata.

Cea mai rea parte atunci cand consumi calorii lichide este ca nici nu iti dai seama, si nu crezi ca sunt importante – sunt calorii ascunse. O sticla de 2 litri de cola are aproape 1000 de calorii goale, practic numai apa si zahar. Asta in conditiile in care un barbat de dimensiuni medii trebuie sa consume 2000-2500 de calorii zilnic ca sa se mentina.

Pasul 4: Dormi mai mult!

Al patrulea pas critic pentru dat jos grasimea este sa dormi destul. Daca esti mereu obosit, o sa arzi muschi in loc de grasime. In plus, rata ta metabolica o sa scada, ceea ce inseamna ca o sa arzi mai putine calorii.

Mesajul e clar: daca vrei sa dai jos burta si sa obtii un abdomen plat, trebuie sa dormi destul. Ce inseamna “destul”? Definitia mea este ca ai dormit destul atunci cand te trezesti natural si te simti odihnit. Daca dai snooze de 3 ori inainte sa te trezesti, e clar ca nu ai dormit destul.

Pe langa faptul ca te ajuta sa dai jos grasimea, somnul mai are si alte beneficii importante: iti mentine inima sanatoasa, reduce stress-ul, imbunatateste memoria, reduce inflamatia din corp si reduce riscul de depresie.

Dupa cum vezi, 95% din ce trebuie sa faci pentru a da jos burta si a avea un abomen plat nu are legatura cu exercitiile pentru abdomen. Muschii abdominali sunt muschi destul de mici, si nu ard suficienta energie (depusa sub forma de grasime) atunci cand ii lucrezi.

Urmeaza cei 4 pasi de mai sus, si vei da jos grasimea nu numai de pe abdomen. In plus, nu o vei mai pune la loc (si inca ceva pe deasupra), cum se intampla de obicei cand tii vreo dieta ridicola gen “dieta grapefruit” (in care consumi pentru cateva zile aproape numai grapefruit).

sursa imaginii

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. Ciprian spune:

    In legatura cu bauturile carbogazoase (Coca Cola, spre exemplu), am avut curiozitatea sa ma uit la continutul de zahar de pe ambalaj.
    Contine 10 g de zahar la 100 ml. Daca e sa exprimam cantitatea asta in ceva si mai palpabil, ar veni cam 2 lingurite de zahar la fiecare 100 ml de Cola!
    O cutie de Cola contine echivalentul a 7 lingurite de zahar!
    Daca oamenii ar calcula cam cat zahar introduc in corpul lor de fiecare data cand beau Cola, Pepsi, Fanta, etc, sunt convins ca le-ar mai scadea apetitul pt asa ceva.

  2. Stefan Radu spune:

    Da, ai dreptate. Jamie Oliver face o demonstratie vizuala la TED despre cat zahar consumam http://www.youtube.com/watch?v=jIwrV5e6fMY
    faza e cam pe la min 13:20

    • Gabriell spune:

      esti cel mai tare multumim mult .tineo tot asa esti bun :* sa traiesti si tot ce iubesti tu sanatate

  3. Giani spune:

    Bun articolul… miscarea ajuta!

  4. Roxi Lazar spune:

    Hey, sfaturile tale sunt foarte utile si pentru femei!! toata lumea ar trebui sa respecte cei 4 pasi :)

    • Stefan Radu spune:

      Clar, principiile sunt aceleasi. Bineinteles, exista diferente hormonale intre barbati si femei, dar bazele unei vieti sanatoase si ale unui corp atragator sunt aceleasi.

  5. Ionut G spune:

    Bun articol. Totusi as putea adauga: cat de mult trebuie sa slabesti ca sa se vada 6 packul ? In cazul barbatilor trebuie coborat cu 10% grasime, iar in cazul femeilor sub 15% (femeile au mai multa grasime): http://www.sixpackabs24.com/how-long-does-it-take-to-get-a-six-pack

  6. AlinaM spune:

    Buna, excelent site-ul tau. Si articolele despre motivatie m-au facut sa rosesc, caci am recunoscut 90% din prostiile pe care mi le zic eu :) ) . Tocmai mi-am laut un stepper si am si gantere. o sa caut sa vad ce exercitii se fac cu ganterele pe acasa, pana ma mobilizez sa ajung la sala (pentru motivele enumerate, care nu sunt numai ale baietilor).
    Numai bine!

  7. Stefan Radu spune:

    Merci pentru aprecieri, Alina. Nu-ti face griji, toata lumea are cam aceleasi scuze. Diferenta o face daca faci ce stii ca trebuie sa faci, IN CIUDA acestor scuze:)

  8. Pingback: STIRILE ~ TALE

  9. bogdan catalin spune:

    BEREA TE INGRASA CUMVA :)

    • Stefan Radu spune:

      Orice aliment ingrasa sau bautura care are calorii ingrasa, daca e consumat in exces, si iti depasesti necesarul zilnic de calorii. Gandeste-te ca un adult mediu, barbat, consuma in jur de 2500 de calorii zilnic, iar un litru de bere are cam 450.

      In concluzie, berea ingrasa, dar numai in exces.

  10. Ionut spune:

    Eu nu am burta chiar asa mare , iar in rest nu posed asa multa grasime . Si ma gadeam ca daca fac abdomene sau ridic piciarele spre piept sau orice altceva , o sa am rezultate ?

  11. Cati spune:

    Salut ! Sunt tot eu de la prima parte. Voiam sa spun ca nu am probleme cu cata apa trebuie sa beau, beau aproxiamtiv 5-6 litri de apa pe zi..si nu o beau fortat, asa simt nevoia. Cu somnul o sa incerc sa dorm mai mult. Sper ca ma poti ajuta !

  12. Alisa spune:

    Buna, eu am 50 kg la 1.60m (ceea ce cred eu ca e destul de bine) sunt slabuta, dar am burtica. Ma tem ca daca incerc sa dau jos grasimea de pe abdomen voi slabi pe tot corpul si voi arata…urat. Ce imi recomanzi sa fac?

    • Stefan Radu spune:

      Buna Alisa,

      Din pacate, nu putem alege de unde sa dam jos grasimea. Dar, din moment ce spui ca esti slabuta, dar ai burtica, cu o alimentatie corecta si un program de antrenament, grasimea o sa dispara de pe abdomen.

  13. Diana spune:

    Buna! Am 55kg si 1,64m . Mi se pare ca sunt ok cu exceptia picioarelor prea groase . Ce exercitii as putea sa fac, sau orice altceva pentru asta?

  14. Loren spune:

    Salut,sper mult ca ma poti ajuta cu un sfat…am mancat numai tampenii o perioada de timp,si am pus grasime clar vizibil pe abdomen in partea de jos pot spune ca s-a depozitat la greu…acum.lucrez 10 ore intr- o fabrica,cu piese de masini…dupa care merg la sala cam 45 de minute,pt a face masa musculara…fac o singura grupa pe zi,la sfarsit 2 3 serii de abdomene.Acum intreb ceva ce deja stiu raspunsul,dar vreau sa ma asigur.E evident ca e imposibil sa vrei sa pui masa musculara,si sa arzi grasimea pe abdomen…trebuie sa te decizi,ori slabesti,ori cresti….insa,ce vreau sa intreb…ce ar trebui sa mananc sa nu cad jos din picioare,astfel incat sa ma mentin activ atat pt sala….cat si pt a arde grasime la abdomen.Ma gandesc ca doar legume zi de zi ,nu ajuta cu nimic..fara carne si altele lovesc pamantul…nu prea stiu ce dieta mi-ar prinde bine,de 2000 calorii,si aici mancare diversificata?mentionez ca sunt obisnuit cu 6 mese pe zi,la fiecare doua ore.E ceva ce am inceput sa antrenez recent.Am 71 kilograme si 1 85.Sper mult sa ai timp sa imi oferi un raspuns

    • Stefan Radu spune:

      Salut Loren,

      E foarte bine ca mananci 6 mese pe zi, in felul asta o sa iti mentii metabolismul ridicat, si o sa arzi mai multe grasimi.

      Cat despre ce sa mananci, eu iti recomand ca fiecare masa sa contina o sursa de proteina slaba (pui, lactate degresate, peste), combinata cu o sursa de cabohidrati complecsi (paine integrala, cereale integrale, orez brun, etc). Sigur, ai nevoie si de grasimi sanatoase (ulei de masline, alune, nuci, seminte, etc).

      Mai multe detalii gasesti aici:

      http://hunkbody.ro/top-10-greseli-cand-vrei-sa-slabesti-partea-1/

      Spor!

  15. Vlad spune:

    Salut, foarte bun articolul pt slabit, si eu am pus pe mine vreo 15 kg in ultimul an, o sa il incerc si sper sa ma ajute sa slabesc. Ms foarte mult pt articol.

  16. Laura spune:

    Eu sunt de parere ca nici o dieta nu te ajuta sa slabesti fara sa faci sport…adica sportul te ajuta in cea mai mare parte sa ajungi la kilogramele dorite si la o silueta de invidiat, bineinteles daca ai si o alimentatie sanatoasa …dar sportul te ajuta sa iti echilibrezi corpul..eu m-am apucat de sala de vreo 3 zile si parca ma simt mult mai bine, mai usoara…dar si mananc mai putin si doar mancare gatita, insa mananc 3 mese pe zi pana la ora 7..sper ca este in regula, chiar daca alimentatia asta am inceput’o brusc..am redus mancarea pana la ora 7 dintr-odata..mi se mai face foame seara dar ma abtin si dimineata mananc mai mult. Sper ca e in regula cum procedez..am 52kg si 1.58…as vrea macar sa am 45 de kg, consider ca ar fi greutatea ideala pt mine. Sper sa reusesc, ma incurajez singura :) )

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.