"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

De ce NU ai nevoie de o multime de suplimente

359334800_2aea187bd3_o

Am mai spus-o, si o repet..Suplimentele iti pot oferi un progres de cateva procente in plus fata de rezultatele pe care le-ai putea obtine fara ele. Nu se numesc “suplimente” din intamplare. Ele ar trebui sa “suplimenteze” o dieta sanatoasa si un plan de antrenament solid. De cele mai multe ori, e doar o problema de convenienta..Uneori e mai usor sa bei un shake rapid decat sa mananci o masa solida.

Acestea fiind spuse, nu iti recomand sa folosesti o multime de suplimente, in speranta ca iti vor oferi corpul pe care il doresti INSTANT. Suplimentarea nu inseamna sa iei o sticla de pastile stralucitoare si frumos impachetata si sa astepti rezultate fantastice peste noapte. Totusi, datorita marketingului agresiv al companiilor de suplimente (care incearca sa te convinga ca poti sa pui masa musculara si sa arzi grasimi ca prin magie), mintea consumatorului obisnuit a fost programata sa creada ca “cel mai recent supliment minune” e calea catre un corp mai frumos.

Atunci cand apare frustrarea in locul asteptarilor de a obtine rezultate semnificative, multi barbati au tendinta de a folosi steroizi si alte cocktailuri, in efortul lor de a avea un fizic musculos.

Totusi, exista si cateva suplimente testate, care chiar s-au dovedit de-a lungul timpului ca pot ajuta la cresterea masei musculare si arderea grasimilor. Hai sa vedem cum poti sa iti stabilesti un program corect de suplimentare, fara sa devii o farmacie ambulanta si fara sa dai gaura in buget. Sper ca voi reusi sa inlatur o parte din “misterul” care acopera intentionat o parte din alegerile consumatorilor de suplimente nutritive.

PASUL 1. Stabileste-ti punctul de start si scopul final

Un program de suplimentare corect incepe avand scopul final in minte. De acolo, e doar planificare inversa. De exemplu, daca scopul tau principal este sa pui masa musculara, ar trebui sa acorzi o prioritate mai mare unei pudre proteice din zer decat unui “fat-burner”. Daca vrei sa devii suplu si definit, suplimentele vor fi diferite.

Ce TIP SOMATIC esti? Ce STIL DE VIATA ai? CAT DE DES si DE CAND te antrenezi? Toate astea inseamna “punctul de start”. In general, atunci cand iti stabilesti prioritatile pentru suplimente, e bine sa vezi in care din cele 3 categorii de mai jos te incadrezi:

Categoria 1 : “Slabanog” – Ai un metabolism ridicat care nu iti permite sa pui masa foarte usor. Atunci cand reusesti sa pui muschi, dispar imediat cum te abati de la un program solid de antrenament si nutritie. Iti doresti sa pui masa musculara care sa nu dispara prima oara cand sari peste un shake.

Categoria 2 : “Atletic” - Pui muschi foarte usor si nu trebuie sa te chinui prea mult sa ii mentii.Iti doresti sa iti maximizezi potentialul genetic.

Categoria 3 : “Dolofan” - Muschii tai sunt acolo..undeva..si blestemi grasimea incapatanata care nu vrea sa te paraseasca. Iti doresti sa scazi sub 20% procent de grasime si sa ai mai multa energie.

PASUL 2. Stabileste-ti bugetul

Daca esti serios si chiar vrei sa incepi un program de suplimentare nutritionala, trebuie sa iti dai seama ca va fi o cheltuiala lunara, la fel ca factura la telefon sau rata la masina. Si bineinteles, vrei sa pastrezi suma cat mai apropiata de factura la telefon, nu de rata la masina.

Parca gandul ca trebuie sa aloci lunar o suma de bani pentru suplimente te face sa nu mai vrei sa cumperi toate “noile aparitii” pe care le vezi in revistele de fitness si culturism, nu-i asa? Stiu ca vrei sa arati ca modelul din revista in doar 30 de zile, dar deciziile astea emotionale te lasa la sfarsitul lunii cu portofelul gol.

Uita-te atent la cheltuielile tale lunare si stabileste-ti un buget fix. In felul asta, cand noul “muscle builder minune” din revista iti va striga numele, si vei vedea ca trebuie sa spargi bugetul si pe luna asta, si pe luna urmatoare ca sa il cumperi, o sa te gandesti de doua ori.

PASUL 3. Alege-ti suplimentele DE BAZA

Imediat cum te-ai decis care e scopul tau final, poti sa incepi sa iti alegi suplimentele PRINCIPALE pentru programul tau. Realitatea trista e ca cea mai mare parte a suplimentelor, oricat de stralucitoare e reclama, nu te ajuta decat cu maxim 5% in plus. Dar, exista cativa “campioni de categorie grea” printre suplimente, care au fost testate si dovedite sa te poata ajuta. Este important sa subliniez ca suplimentele te ajuta sa completezi anumite deficiente din dieta ta. Va depinde de tine sa stabilesti care e calitatea dietei tale actuale si ce suplimente sa folosesti pentru a umple “golurile”

Uite care sunt cateva dintre cele mai bune optiuni pentru suplimentele tale de baza:

1. Complex de multivitamine/minerale : Nu conteza cat de buna crezi ca e dieta ta actuala, din cauza degradarii nutritionale a alimentelor, e practic imposibil sa obtii toti nutrientii de calitate necesari doar din mesele tale zilnice. Asta e valabil in special daca te antrenezi pentru masa musculara sau pentru a da jos grasime.

2. Proteina : Proteina este unul dintre cei 3 macronutrienti (carbohidrati, proteina si grasimi), si constituie aproximativ o cincime din masa corporala totala. Proteinele sunt o parte esentiala a oricarui organism viu si participa la fiecare proces din celule.

3. Creatina monohidrat : Numeroase studii au aratat ca creatina permite atletilor sa se antreneze mai mult si mai intens, si imbunatateste timpul de refacere. Iti recomand consumul de 5g de creatina inainte de antrenament, pentru a creste nivelul de energie si capacitatea de efort. Apoi, inca 5g dupa antrenament, pentru a asigura o refacere rapida.

4. Acizi grasi esentiali : Corpul obtine 4 tipuri de grasime din mancare (grasime saturata, colesterol, grasime monosaturata si acizi grasi esentiali polinesaturati). Acizii grasi polinesaturati sunt folositi de organism si sunt numiti “esentiali”, pentru ca sunt necesari pentru functionarea corecta a corpului tau. Acesti acizi grasi esentiali (EFA) includ Omega-3 si Omega-6. Corpul nici nu produce, nici nu stocheaza EFA, asa ca TREBUIE sa ii obtii din alimentatie sau suplimentare.

PASUL 4. Alege-ti suplimentele in functie de scopul tau

Daca vrei sa pui muschi (esti din categoria “slabanog”):

1. Proteina din zer : Se absoarbe foarte repede in corp (ideal dimineata si dupa antrenament). Are un raport calitate/pret foarte bun.

2. Creatina monohidrat : Creste nivelul de energie, capacitatea de efort si “volumizeaza” celula musculara prin hidratare. Imbunatateste timpul de refacere.

Daca vrei sa slabesti (esti din categoria “dolofan”):

1. Cafeina : Stimulant care creste rata metabolica si reduce oboseala (consumat in cantitati moderate).

2. Extract de ceai verde : Unul dintre suplimentele care s-a dovedit ca ajuta la arderea grasimilor. Contine foarte multi antioxidanti.

Concluzie:

Prea multi oameni cumpara “suplimente minune” si apoi se uita la bustul gol in oglinda de la baie, asteptand sa se transforme in modele fitness. Realitatea e ca nu iti poti da seama daca un anumit supliment functioneaza. Nu poti sa iei o pastila sau un shake si sa stai intins pe canapea, asteptand “miracolul”. E nevoie de antrenament solid si dieta sanatoasa. Si cand obtii rezultate, care a fost cauza? Antrenamentul, dieta, suplimentele? Nu ai cum sa stii.

Oricum, antrenamentul si nutritia conteaza mai mult pentru progresele tale. Asa ca, inainte sa ma intrebi ce suplimente sa iei, intreaba-ma mai bine “ce exercitii sa fac?” sau “ce sa mananc?”

Sursa imaginii

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. VATAVU Andrei spune:

    CEL MAI BUN SFAT DIN TOT ARTICOLUL, care oricum este bun : ” Asa ca, inainte sa ma intrebi ce suplimente sa iei, intreaba-ma mai bine “ce exercitii sa fac?” sau “ce sa mananc?”

    • Stefan Radu spune:

      Intrebarea “ce suplimente sa iau” vine mai ales de la incepatori, care cred ca pot merge 2-3 saptamani la sala, sa ia un “supliment – minune”, si sa arate ca cei din revistele de fitness si culturism.

  2. Darius spune:

    Informatii foarte bune si utile! Dar ce se intampla daca vii dupa o perioada de slabire, ce suplimente recomanzi pentru refacerea musculaturii pierdute? Chiar daca ai ramas cu un strat de grasime pe tine :)
    Oricum, am gasit o multime de informatii bune pe site-ul tau. Am sa te recomand la altii care cauta informatii bune.

  3. CalinComin spune:

    Salut,
    Asa cum ai zis la concluzie, sa te intrebam despre exerctii si despre ce trebuie sa mancam, eu vreau sa te intreb daca ai putea sa imi faci un program de antrenament si de nutritie tinand cont ca fac parte din categoria endomorfilor (dolofani).

    P.S. Ti-am trimis si un mail mai demult, dar pana acum nu am primit nici-un raspuns.

    Merci

  4. codrut spune:

    interesante explicatii.

  5. codrut spune:

    am ajuns la 42 cm in brat si nu mai pot sa cresc .de ce?

  6. Dennis spune:

    Imi poti recomanda ,te rog ,un supliment cu omega 3-6 ? Chiar nu stiu pe care sa-l iau din multimea de suplimente gasite pe internet :) )

  7. Alex spune:

    Salut,eu am luat 2 luni suplimente (mare lucru nu prea s-a vazut,doar ficatul dat peste cap…) intrebarea mea este ,daca mananc 4 mese .zi +legume ,fructe intr-un cuvant 4 mese destul de sanatoase ,pot pune masa musculara pe mine?

  8. mad spune:

    Pun si eu aici o intrebare, intrucat aceasta mi s-a parut cea mai potrivita postare: ce parere aveti despre suplimentele pentru refacerea ligamentelor? Aveti recomandari? Multam

  9. Raul spune:

    Sunt fotbalist si am antrenamente 3/saptamana : marti joi si duminica iar in restul zilelor merg la sala .Ce supliment imi recomanzi ,sa cresc putin in masa si sa dau randament maxim in sportul pe care-l practic ! Multumesc Anticipat , astept un raspuns pe mail sau aici !

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.