"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

Evita combinatia mortala

carbohidrati grasimi

Doar prin folosirea urmatoarei strategii pe care o sa ti-o impartasesc, vei putea sa mananci 300-500 calorii in plus in fiecare zi fara sa pui nici un gram de grasime.

De ce e bine sa mananci mai mult?

Iti amintesti ultimul articol – “Mananca mai mult ca sa arzi mai multa grasime“? Cu cat mananci mai mult, cu atat e mai putin probabil ca organismul tau sa recurga la mecanismul lui de aparare numit “modul de supravietuire”. Nu cunosc pe nimeni care s-ar opune ideii de a manca mai mult in timpul unei diete. Mai multe calorii =  mai multa satietate; care conteaza mult atunci cand trebuie sa respecti planul.

Dupa cum am mai fost citat spunand: O dieta este atat de buna pe cat de mare este numarul de oameni care se pot tine de ea. Clar.

Deci, care e secretul sa mananci mai mult fara sa pui grasime? Are legatura cu evitarea unei combinatii simple, ceea ce eu numesc “combinatia mortala”: carbohidrati + grasimi (lipide).

Pentru a intelege de ce aceasta combinatie este un mare NO-NO, sa analizam ce se intampla in organism atunci cand cei doi nutrienti sunt combinati. Evident, cand mancam grasimi, o buna cantitate este eliberata in sange. Nimic nou pana aici.

Dar cum ramane cu carbohidratii? Nu numai ca digestia carbohidratilor elibereaza destul zahar in sange, dar face ca pancreasul sa secrete cantitati importante din hormonul insulina. Insulina, cunoscuta si ca hormonul de stocare, are functia de a “impinge” nutrientii prezenti in sange, inclusiv grasimile (lipidele), in locurile in care acestea sunt stocate.

Pentru a simplifica acest scenariu:

Carbohidrati + grasimi (lipide) = insulina + grasime

Insulina (hormonul de stocare) +  grasime = depunere de grasime

Acum, bineinteles ca grasimea poate fi stocata si fara insulina, dar cantitatea mare de insulina rezultata din digestia carbohidratilor face treaba muult mai usoara. Ai grija sa eviti aceasta combinatie si iti garantez ca vei vedea rezultate imediate.

Din nou, ceva sfaturi practice: Mananca proteina cu fiecare masa si alege sa o combini fie cu carbohidrati, fie cu grasimi, niciodata cu amandoua. SI NICIODATA, repet, NICIODATA, nu combina carbohidrati cu grasimi (lipide) in absenta totala a proteinelor (ex: prajituri, patiserii, chipsuri, paine cu unt, paste cu smantana, etc). Pe scurt, e o reteta pe care scrie cu litere mari: DE-ZAS-TRU.

In ultimul rand, tine minte ca acest ultim sfat se referea la majoritatea dietei tale. Cam in 10% din timp, e ok sa dai iama in mancaruri care contin carbohidrati si grasimi. Crede-ma, sunt cu siguranta ultima persoana care iti va spune ca nu va mai manca nici o prajitura in viata lui.

Asa ca, evita “combinatia mortala”, carbohidrati + grasimi (lipide), 90% din timp, si in restul de 10%, baga mare. Totul cu moderatie.

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. Pingback: STIRILE ~ TALE

  2. Mihaela Z. spune:

    Eu sunt foarte curioasa ce sfaturi ai avea pentru … alimentatia copiilor, chit ca probabil nu e un subiect care sa te preocupe direct. Multi copii, care de altfel nu sunt supraponderali, mananca dimineata paine cu unt si cu gem, pentru ei e ok? Uite, acum ca incepe scoala, ce gustari recomanzi pentru pauzele dintre ore?

  3. Cristi spune:

    Buna,daca combin la o masa proteine cu carbohidrati si lipide e problema ?

    • Stefan Radu spune:

      Cristi, eu recomand ca mesele, in general, sa fie “echilibrate”, si sa contina atat proteina, cat si carbohidrati complecsi si grasimi sanatoase. Ideea era sa nu combini carbohidrati simpli (zaharuri), cu grasimi de orice fel, in absenta totala a proteinelor.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.