"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

Exercitii pentru spate – Ramat aplecat cu gantera

exercitii-pentru-spate-ramat-aplecat-gantera

Ramatul aplecat cu gantera este un exercitiu care nu ar trebui sa lipseasca din “arsenalul” tau, daca te antrenezi cu greutati.

Alaturi de tractiuni, acest exercitiu iti poate dezvolta un spate impresionant, care sa aiba acea mult ravnita forma de V.

Ramatul aplecat cu gantera nu este un exercitiu usor, mai ales pentru incepatori.

E nevoie de ceva timp pana inveti forma corecta, si te sfatuiesc sa incepi cu greutati mici.

Totusi, o data ce ai invatat cum trebuie facut acest exercitiu, o sa vezi cat de eficient poate fi.

Pe langa muschii spatelui, ramatul aplecat cu gantera lucreaza si alti muschi mai mici, stabilizatori, care ajuta la executia miscarii: biceps, umar, trapez.

Executia corecta a ramatului aplecat cu gantera

1. Aseaza genunchiul drept si mana dreapta pe o banca orizontala.

2. Prinde gantera cu mana stanga, cu o priza neutra. Trage umarul inapoi, tinand bratul intins. Asta e pozitia de start.

3. Ridica gantera controlat, spre zona abomenului, pe o traiectorie curba (inspira).

4. Coboara gantera in pozitia de start (lasa umarul cat mai jos, spre podea, tinand spatele cambrat – expira).

5. Repeta pentru numarul dorit de repetari si apoi schimba partea.

Video-demo “Ramat aplecat cu gantera”

Sfaturi

Daca nu stii sigur greutatea pe care o poti ridica, intotdeauna e mai bine sa “gresesti” spre partea mai usoara. Nu fii “cocos”. Lasa-ti ego-ul la usa, si gandeste-te ca, daca te accidentezi, nu te vei mai putea antrena DELOC.

Iti recomand sa te uiti in oglinda cand faci ramatul aplecat cu gantera. In felul asta, iti poti corecta mai usor pozitia corpului. Tine capul si privirea inainte, asta iti va asigura o pozitie dreapta a spatelui.

Tine cotul cat mai aproape de corp. Asta te va asigura ca spatele este cel care lucreaza, si nu bicepsul. Tine abdomenul incordat.

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. Alex Pop spune:

    Cred ca am făcut de vreo doua ori exercițiul asta! Sincer nu-mi place! Mi se pare mult mai eficient ramat aplecat cu haltera. Tragi cu ambele maini deodata si in plus nu trebuie sa-ti sprijini un picior pe banca!

    Sport la antrenament! :) :)

    • Stefan Radu spune:

      Ramatul cu gantere iti permite sa izolezi mai bine spatele. Cand faci cu haltera in schimb, folosesti mai intens muschii stabilizatori (picioarele, abdomenul).

      Bineinteles, e o chestie de preferinta.

  2. MARIVS spune:

    Salut, Stefan!
    Ti-am descoperit site-ul acum 2-3 zile, cautand informatii pe Google despre ce as trebui sa mananc pentru a slabi. Mi se pare bine realizat, cu sfaturi bune, scris corect gramatical (si treaba aceasta spune ceva despre omul din spatele sfaturilor – Minte sanatoasa in corp sanatos), dar mai ales util.
    Ca sa iti faci o idee, inaltimea mea este 175 cm si greutatea de 74-75 kg la varsta de 27 de ani. Pare un raport bun, insa eu sunt nemultumit. Cand am intrat la facultate, in 2004, cantaream doar 50 kg la inaltimea de 160 cm. Am inceput sa iau apoi in greutate si ca cresc repede in inaltime, lucruri ce ma bucurau, mai ales ca practicam destul de des fotbalul, mersul pe bicicleta sau pe jos. In 2006, deci in doi ani, castigasem 15 cm in inaltime si 25 kg in greutate, adica exact cat am si acum. Totul era ok, caci nu aveam grasime. In 2008 am avut o problema cu un picior, asa ca am facut recuperare, iar apoi sala de forta. In 3 luni executam o serie de 5 impingeri la presa pentru picioare cu 175 kg, ceea ce mie mi se parea mult. Problema esta ca nu mi-a placut, nu ma motiva dincolo de a putea sa am iar un picior normal si sa alerg. Facultatea s-a terminat, slujba part-time i s-a adaugat alta full-time, a inceput alimentatia haotica, griji, criza economica, stress, renuntarea la miscare… De atunci, desi nu m-am mai ingrasat, kg mele au inceput sa devina grasime, sa fiu mai pufos si acum am un abdomen cam proeminent. Am incercat sa scap de el facand dese abdomene, dar fara prea mare spor. Citind sfaturile tale, am decis sa le incerc si am sa te tin la curent cu evolutia. Ceea ce te rog ar fi sa scrii un articol despre cum ne putem antrena acasa, fara sala (nu vreau sa devin mare precum Arnold, nici nu imi trebuie).
    Merci!

  3. gabi spune:

    Salut Stefan.Ai putea sa imi zici si mie niste exercitii cu ganterele, daca se poate, pentru muschii de sub-brat (nu stiu exact cum se cheama acea grupa de muschi).P.S. Te apreciez mult esti un baiat de nota 11.Tot respectul de la mine.

    • Stefan Radu spune:

      Salut Gabi,
      Probabil te referi la triceps, grupa de muschi care e situata in partea posterioara a bratului. Daca da, poti incerca extensii ale bratului in spate, din pozitia aplecat, sau ridicari cu ambele brate a unei gantere de la ceafa. Un alt exercitiu bun pe care il poti face este impins orizontal, cu ganterele apropiate.

  4. gabi spune:

    Nu Stefan,stiu ce e ala triceps. Muschiul care formeaza V-ul din partea de sus(mai exact de sub-brat cum am spus si mai sus) ala nu stiu exact cum sa il lucrez si nici cum se cheama.Nu stiu daca ai inteles vreo ceva.

  5. gabi spune:

    Cred ca e asta.Ok merci.Dar cu gantera sau haltera nu exista niciun fel de exercitiu pentru el? Scuze ca iti pun asa de multe intrebari dar sunt incepator :D

    • Stefan Radu spune:

      Poti face diverse tipuri de ramat, atat cu ganterele cat si cu haltera. Cu ganterele poti face ramat din aplecat, cu un genunchi pe banca. Cu haltera poti face ramat cu priza larga, din aplecat.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.