"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
raport piept ca o armura gratuit

Febra musculara – ce este si cum scapi de ea

febra-musculara

Acum, cu venirea primaverii, vad din ce in ce mai des oameni in parc, la alergat sau cu bicicleta. Chiar si sala parca s-a mai animat. O sa vina in curand vara, si toti vrem sa aratam bine in tricou sau pe plaja.

Numai ca, o data cu “dezmortirea” de dupa iarna, apare si EA. Da, vorbesc de FEBRA MUSCULARA. “Fiecare pas ma doare”, “Am spatele aproape paralizat”, “Nici nu pot sa ridic mainile”..asta aud foarte des.

Si bineinteles, intrebarile de rigoare: “E bine daca iau aspirina?”, “Ce sa fac sa imi treaca mai repede?”…”Pot sa ma antrenez daca am febra?”..si multe altele de genul asta..

Hai sa incercam sa clarificam cateva lucruri legate de febra musculara, ce este, cum apare, si daca putem face ceva sa scapam de ea, sau macar sa ii scadem intensitatea.

Ce este febra musculara?

Febra musculara e o reactie normala a muschilor tai, care au fost supusi unui stress. Ai inceput un program de antrenament? Ai schimbat exercitiile? Ai folosit greutati mai mari/repetari mai multe? Toate astea pot sa duca la aparitia febrei musculare. Este un mecanism de adaptare al corpului, care face ca muschiul sa se refaca, mai puternic, pentru a putea face fata viitoarelor solicitari intense.

Febra musculara apare de obicei la 12-24 de ore dupa antrenament. E simtita ca o durere in zona afectata, insotita de o “slabiciune” a muschiului respectiv si o senzatie de permanenta “incordare”. Discomfortul ar trebui sa se micsoreze cam la 3 zile dupa exercitii, si sa dispara dupa o saptamana.

De ce apare febra musculara?

Aici lucrurile nu mai sunt asa de simple, si sunt mai multe teorii legate de cauzele febrei musculare. Singurul lucru asupra caruia specialistii se pun de acord este faptul ca febra apare datorita miscarii eccentrice a muschilor (faza de lungire a muschiului). Probabil de asta faci febra mai mare la picioare atunci cand cobori muntele, decat cand il urci..

Initial, una dintre teoriile cele mai folosite pentru a explica febra musculara era cea a acumularii acidului lactic in muschi. Intre timp, studiile au dovedit ca este gresita, pentru ca acidul lactic se elimina in proportie de 98% in primele 60 de minute dupa exercitiu.

Noile teorii spun ca febra musculara este rezultatul micro-fisurilor care apar in tesutul muscular, in timpul exercitiilor fizice intense. Biopsiile facute pe atletii de maraton dupa competitie, au aratat ca exista mici rupturi la nivelul celulelor musculare.

Totusi, studiile facute nu sunt concludente, si specialistii nu s-au pus inca de acord asupra cauzelor exacte ale aparitiei febrei musculare.

Cum scapi de febra musculara?

Din moment ce nu e foarte clar ce cauzeaza febra musculara, nici nu exista un tratament clar.

Hai sa vedem intai ce NU functioneaza pentru reducerea sau indepartarea febrei musculare: tratamentul cu gheata, stretching-ul, tratamentele homeopate, ultrasunetele si stimularea cu curenti electrici de joasa intensitate, vitamina C.

Nici medicamentele anti-inflamatoare (aspirina, ibuprofen), nu ajuta la inlaturarea febrei musculare. Pe scurt, ele doar mascheaza durerea, nu trateaza cauzele.

Asa ca, ce poti sa faci ca sa scapi de febra musculara?

Desi nu exista un tratament 100% eficient, exista cateva lucruri pe care le poti face pentru a diminua intensitatea febrei musculare. Fiecare individ e diferit, si iti recomand sa vezi ce ti se potriveste, si care metoda de mai jos te ajuta sa mai scazi din efectele febrei musculare.

1. Timpul de odihna – Acorda suficient timp de refacere intre antrenamente. Muschiul are nevoie de timp (si nutrienti), pentru a se reface si a putea face fata solicitarilor viitoare.

2. Recuperare activa – Exercitii aerobice usoare, de preferat care sa implice grupa musculara afectata. Aceste exercitii maresc fluxul de sange catre muschi, si grabesc refacerea.

3. O baie calda – Dilatarea vaselor de sange mareste fluxul de sange catre muschi, ajuta la relaxarea musculara si micsoreaza efectele febrei musculare. Acelasi efect se poate obtine si cu folosirea saunei.

4. Masajul – Desi cercetarile nu sunt 100% concludente, se pare ca masajul ajuta la diminuarea febrei musculare.

Metode de prevenire a febrei musculare

Chiar daca nu poti sa previi in totalitate aparitia febrei musculare, poti face cateva lucruri care sa ajute la scaderea intensitatii ei:

1. Incalzirea – Inainte de antrenament, e foarte important sa iti incalzesti muschii. Incalzirea in prealabil a grupelor musculare duce la o intensitate mai mica a febrei musculare ulterioare.

2. Progreseaza inteligent – Creste treptat intensitatea si durata antrenamentelor. Foloseste “regula 10%” – atunci cand incepi un program de exercitii, incearca sa maresti cu 10% intensitatea si durata fiecarui antrenament.

3. Racirea – Dupa fiecare antrenament, acorda-ti o perioada de “racire”, in care sa faci exercitii de intensitate scazuta.

Acestea fiind spuse, ai grija. In timp ce febra musculara este ceva normal, daca durerile musculare persista mai mult de o saptamana, si nu dau semne de ameliorare, consulta un doctor.

Vrei sa afli cum poti sa ai un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei? – aboneaza-te la newsletter-ul GRATUIT, folosind formularul de mai jos!

BONUS – Raportul Gratuit “Piept ca o Armura – Ghidul complet al obtinerii unor pectorali de invidiat” Promit ca nu vei primi niciodata spam de la mine! Urasc SPAM-ul la fel de mult ca si tine!

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. Dan spune:

    E in regula! Pe mine m-au ajutat baile calde-circa 15′ la 37grade. In alta ordine de idei ne-ai putea spune ceva despre grabirea vindecarii
    vânătăilor (hematoamelor) ?

  2. crossthelimitel spune:

    Sigur stretching-ul nu ajuta la febra musculara, tocmai pentru ca reprezinta niste microfisuri.

    In perioada mea mai inteligenta, in care ma bazam pe zvonurile neavizate, am concluzionat asa. Febra e ceva inevitabil cand te apuci dupa pauza (ceea ce cam e) si ca sa o fac odata si bine, decat sa ma tine mai multe antrenamante.
    Drept pentru care am aplicat exact reteta inversa de mai sus. Nu m-am incalzit si am sarit la o serie maximala, macar nu am fost atat de idiot sa merg pe grupe mari ci am testat pe bicepsi.
    Rezultatul :D a fost o febra musculara maxima, insotita de o inflamare a muschului. A doua zi ii aveam umflati, pana la pranz deja nu ma mai incapea tricoul, nu mai puteam sa flexez mana, incepusem sa amortesc. M-am dus la doctor, mi-a dat parca antiinflamatoare, nu mai stiu exact ce, oricum am tras o sperietura serioasa. A durat peste o saptamana sa revin la normal.
    In alta ocazie am facut febra musculara atat de generalizata incat s-a soldat cu temperatura. In general daca faci la suficienti muschi in acelasi timp ai o stare similara cu gripa, probabil de acolo vine si numele.

    Concluzia e ca febra musculara este o trauma a muschiului trebuie gestionata cu intelepciune, pentru a nu ne depasim capacitatea de recuperare normala.

    • Stefan Radu spune:

      Si intelepciunea vine cu experienta. Dupa cum au aratat si “pataniile” tale de mai sus, cel mai bine e sa o iei treptat, mai ales dupa o perioada de pauza, sau cand abia incepi un program de antrenament.

  3. Gabi73C spune:

    Mie imi place cand fac febra musculara. Pana la urma, e semn ca nu m-am dus la sala ca sa socializez sau ca sa scap de batut covoarele, acasa…
    Nu spun ca fac un scop din ea, ar insemna sa fiu masochist, dar aproape la fiecare antrenament, in functie de ce grupe lucrez in ziua aia, introduc un exercitiu nou, in locul unuia vechi, cu care muschiul vizat deja s-a obisnuit. Fie unul pe care nu l-am mai facut niciodata, fie pe care nu l-am mai facut de cel putin 2-3 luni.
    Incerc, prin asta, sa surprind tot timpul muschiul. Orice efort e pana la urma o “agresiune” impotriva muschiului, a corpului in general. Si apare tendinta de adaptare, tradusa inclusiv prin faptul ca nu mai consumi atatea calorii si nu mai cresc muschii.
    De-aia e nevoie de ceva nou si “socant”, tot timpul. Innotatorii care vor sa mai slabeasca, alearga, alergatorii merg pe bicicleta, biciclistii inoata, barbatii insurati calca rufe sau duc gunoiul…

    • Stefan Radu spune:

      Foarte buna observatia, Gabi. Totusi, trebuie sa gasesti un echilibru intre “schimbarea deasa a exercitiilor” si progresele (cresterea greutatii sau a repetarilor) pentru un anumit exercitiu.

      Poti avea un antrenament foarte productiv, fara sa faci neaparat febra musculara.

  4. Pingback: Stirile Online » Utile: Alternativa la apa plata. Filtrele de la robinet care elimina plumbul si aluminiul din apa; Reteta perfecta pentru relaxare. Cum sa-ti incarci bateriile dupa o zi de munca; Mazarea regleaza tensiunea arteriala

  5. Pingback: Recomandarile zilei- linkuri recomandate |

  6. Dani spune:

    Deci pot sa ma antrenez camd am febra musculara ?

  7. samu18 spune:

    sall! merg la sala de 2 ani, si nu e zi sa nu fac febra musculara, , fac incalzire 20 de min, si dupa , si tot nu spac de ea , am inceput sa cred k am prb , pentru ca toti prieteni mei din sala nu fac nici unu febra

  8. blanca spune:

    salut e sunt blanca si sper sa mearga deoarece eu merg de trei ori pe saptamana la karate si mereu fac febra musculara

  9. Radu spune:

    sall, am 18ani j am inceput sa ma duk la sala k nu arat atat d bine. . Iar d kand ma duk la sala d forta,prietenii imi tot zic sa iau proteine. Ar fi bn sa iau proteine , de ce si kand se ia ???

  10. Ward spune:

    Febra musculara se poate ‘vindeca’ si prin excercitii. Iti continui antrenamentul bei lapte pentru intarire si la sfarsitul saptamanii iei o pauza cu o febra musculara mai ‘violenta’ dar care in maxim 2 zile se termina.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.