"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

Gambe mai MARI!

antrenament-gambe-mai-mari

Daca ai gambe mari de la natura, te urasc. Si nu numai eu, ci si restul baietilor care se chinuie din greu sa adauge 1 centimetru in plus la gambe.

Gambele pot fi una dintre cele mai “incapatanate” grupe musculare, si, daca esti ca mine (tipul ectomorf), stii cat de greu este sa le faci sa creasca.

Un “set” de gambe bine dezvoltate arata impresionant si iti armonizeaza aspectul fizic (arati mult mai bine proportionat). Nimeni nu vrea sa aiba partea superioara a corpului bine dezvoltata (si chiar si coapse solide), sprijinite pe doua “bete de floarea soarelui”.

Cu toate astea, gambele sub-dezvoltate sunt unul dintre cele mai intalnite “dezechilibre musculare” pe care o sa le vezi la sala, si chiar arata ca niste “copanele de pui” (cum zic americanii, “Chicken Leg Syndrome”).

Motivele 

Sunt doua motive pentru care gambele sunt asa de greu de “crescut”:

1) Gamba este un muschi foarte dens

Efectiv, sunt mai multe fibre musculare in gamba decat in oricare alta grupa musculara. De asemenea, au o capacitate mare de efort, pentru ca trebuie sa sustina o greutate mare pentru un numar mare de repetari, zilnic (mersul).

Cu fiecare pas pe care il faci, faci o “repetare” de ridicari pentru gambe, cu greutatea propriului corp. Tocmai de asta, e mult mai greu sa faci gambele sa creasca, fata de celelalte grupe musculare.

2) Gambele NU sunt o grupa “vanitoasa”

Cand incepi sa te antrenezi, te concentrezi pe piept, brate, abdomen, etc. Astea sunt grupele cu care “te dai mare”. Gambele sunt ultimele in lista de prioritati pentru majoritatea celor care merg la sala.

De obicei, se intampla dupa cateva luni de antrenament sa iti dai seama: “La naiba, n-am gambe deloc”. Si atunci incerci sa recuperezi. Mi s-a intamplat si mie, nu-ti face griji.

Solutia pentru gambe mai mari

Antrenamentul pentru gambe necesita o abordare diferita fata de celelalte grupe musculare. Nu poti sa “cresti greutatea”, sa faci un set in plus sau “repetari fortate”.

Hai sa ne gandim: unde ai vazut cele mai mari gambe? (in afara de culturistii profesionisti, evident): la ciclisti, fotbalisti, sprinteri. Ce au in comun toti acesti sportivi?

VOLUMUL si FRECVENTA mare de exercitii pentru gambe. Nu le antreneaza o data pe saptamana. Nu fac 1-2 exercitii de cate 2-3 serii de ridicari pe varfuri. Le folosesc zilnic, intens, pentru pedalare si/sau alergat.

Asa ca, daca te-ai nascut cu “bete de floarea soarelui” pe post de gambe, chiar poti sa faci ceva in privinta asta.

E clar ca nu sa ajungi sa ai gambe ca Ronnie Coleman, orice ai face. Dar poti sa faci progrese frumoase.

DACA esti dispus sa aloci timpul si efortul necesar.

Asta inseamna sa iti antrenezi gambele de cel putin 3 ori pe saptamana. Daca nu chiar 4.

La fiecare antrenament, fa 2 exercitii pentru gambe (diferite tipuri de ridicari pe varfuri – din stand sau asezat), de cate 3 seturi fiecare. Fiecare set sa aiba cel putin 15-20 de repetari (chiar daca trebuie sa folosesti o greutate mai mica). Pauza dintre seturi sa nu fie mai mare de 1 minut.

Ai grija

La fiecare ridicare, ai grija sa faci miscarea completa, si sa tii gamba contractata pentru o secunda in partea de varf a miscarii.

Probabil stii ca gambele pot sa “arda” rau de tot cand le lucrezi (si sa faci o febra musculara uriasa in zilele urmatoare). De asta e foarte important sa faci streching cand ai terminat.

Daca acum faci doar 3 seturi pentru gambe, o data pe saptamana, creste volumul treptat, nu dintr-o data.

BONUS: Daca ai o coarda acasa, SARI. Cand ai cateva minute libere, SARI. Nu doar ca este unul dintre cele mai bune exercitii pentru gambe, dar te ajuta si sa arzi grasime si sa te “definesti”. Spor!

"Sharing is caring - da mai departe! "

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.