"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

Poveste de succes – Transformarea personala a lui Dan

before-after-transformare-fitness

Data trecuta, ti-am prezentat transformarea personala a lui Ionut.

Astazi o sa il cunoastem pe Dan.

Dan schiaza, inoata, face mountain bike si se antreneaza cu greutati.

Sigur, o sa zici ca Dan e o persoana foarte activa, careia ii place sportul, si duce un stil de viata sanatos.

Si ai dreptate. Diferenta e ca Dan are..75 de ani.

Povestea de succes a lui Dan

Domnul Dan a reusit o transformare personala care m-a impresionat. Cand mi-a lasat prima data un comment la unul dintre articolele mele, am zis ca trebuie neaparat sa scriu un articol despre transformarea lui. Daca inca mai ai scuza ca esti prea batran sa fii in forma, citeste asta:

Dan a slabit 15 kg (de la 100 la 85), a scazut de la 25% procent de grasime in corp, la 17% (desi are cateva stenturi), si e intr-o forma fizica care i-ar face invidiosi pe barbati care au varsta pe jumatate cat a lui.

A suferit cateva probleme de sanatate, dar asta nu l-a impiedicat sa isi atinga scopul. Diferenta a facut-o hotararea, motivatia si ACTIUNILE pe care le face..in fiecare zi.

Nume: Dan                                                                                                                                              Greutate initiala: 100 kg                                                                                                                                 Greutate finala: 85 kg                                                                                                                                    Inaltime: 1.80 cm                                                                                                                                        Varsta: 75 ani

Principiile dupa care se ghideaza Dan

  •       sanatatea, incluzand controale si analize medicale periodice
  •       regimul alimentar si consumul de apa
  •       educatie fizica, adica antrenamente în diferite discipline sportive
  •       suplimente alimentare, vitamine, minerale si adjuvante ale medicamentelor
  •       odihna, recuperare, somn.

 

Pana la 60 de ani, Dan a respectat destul de aproximativ aceste principii. Starea lui de sanatate era normala, si practica diferite sporturi, la nivel de amator: jogging, bicicleta, inot, schi, antrenament cu greutati.

Intre 60 si 75 de ani, “sanatatea a inceput sa scartaie”, dupa cum zice chiar el. Operatii diverse, hipertensiune, menisc fisurat. Regimul alimentar era unul variat, fara a respecta insa principiile de nutritie pe care le urmeaza acum. Toate eforturile de scadere a greutatii (care oscila intre 95 si 100 kg), erau zadarnice. Dan practica in continuare sport, si lua ca suplimente vitamine si minerale.

Perioada “transformarii”

La 75 de ani, Dan s-a hotarat sa ajunga la o greutate-tinta de 80-85 kg. A mentinut in continuare principiile anterioare, cu exceptia regimului alimentar si a suplimentelor.

Noul regim alimentar (in special fara zahar, paine, bauturi carbogazoase), a constat din 3 mese:

1. Micul dejun – shake proteic 40 g in lapte sau iaurt 1,5 (pe baza de soia si lapte, continand vitamine, minerale, aminoacizi esentiali – in dozele zilnice recomandate de normele germane: 200 kcal, 20g proteine.

2. Pranzul -salata si supa de legume (variate, in orice cantitate), carne (pui, peste) cca 100 g, oua, leguminoase (fara cartofi, porumb, orez), condimente, eventual un fruct ca desert.

3. Cina – shake proteic (40g)

4. Gustari intre mese – cateva nuci, migdale, alune

5. Cantitatea zilnica de apa, ceaiuri – circa 2-3 litri

Foarte important: Controlul periodic (la 2-4 saptamani) al greutatii, grasimii, masei musculare, apei intra si extra-celulare, sub supravegherea unui medic nutritionist, permitand corectarea regimului alimentar si a activitatilor fizice imperios necesare (mers pe jos, gantere, cardio, etc), pentru a obtine scaderea grasimii, mentinerea sau chiar cresterea masei musculare, gestionarea corecta a apei din organism.

Dupa 4 luni, a ajuns de la 100 kg (grasime 25%), la 85 kg (grasime 17%), deci o scadere de aproximativ 1 kg/saptamana. Talia abdominala s-a redus de la 110 cm la 99 cm, deci o scadere semnificativa a grasimii abdominale.

Exercitiile de forta si cardio le-a facut conform cartii “The Men’s Health Big Book of Exercises – USA 2010″

Rezultatele obtinute in urma transformarii: schimbarea obiceiurilor alimentare si a metabolismului, vitalitate marita, forta si rezistenta la efort amplificate, atenuarea importanta a durerilor artrozice, energie pozitiva, reducerea tensiunii arteriale, a glicemiei, colesterolului, trigliceridelor, etc.

Nu cred ca exista o dovada mai clara de atat asupra efectelor pozitive pe care le poate avea un stil de viata sanatos, cu o nutritie corecta, exercitii fizice si odihna potrivita.

Perioada de dupa “transformare”

Dupa aceasta “transformare” impresionanta, Dan a trecut la un regim alimentar de intretinere. A inlocuit shake-ul de la micul dejun cu mussli (tarate de ovaz, orz in iaurt 1.5%), paine crocanta cu branza de vaca, marmelada, o felie de carne de pui, un ou, etc.

A mentinut regimul anterior al pranzului, introducand in plus pastele integrale si shake-ul la cina, pentru continutul de nutrienti. In plus, a mentinut controlul lunar al greutatii si al celorlalti parametri. Atunci cand va atinge greutatea tinta de 80 kg, va inlocui si shake-ul de la cina.

Concluzie

Dupa cum ne spune Dan, “Viata sanatoasa, din punctul meu de vedere, înseamna respectarea principiilor expuse la început, cu accent pe starea de sanatate, regimul alimentar (apa!) si sportiv, fara a neglija odihna si controlul periodic al parametrilor greutatii. Preferabil ca totul sa înceapa cât mai devreme posibil, însa se poate la orice vârsta.”

Deci, cum stii ca esti prea batran sa mai fii in forma? Esti prea batran sa mai fii in forma atunci cand CREZI ca esti prea batran sa mai fii in forma, si alegi sa gasesti scuze in loc sa alegi sa te “transformi”.

Nota: Daca ai o poveste de succes (ai slabit si/sau ai pus masa musculara) si vrei sa o impartasesti, tot ce trebuie sa faci este sa imi trimiti un mesaj, si sa imi dai detaliile (nume, varsta, inaltime, greutate inainte, greutate dupa, cateva poze reprezentative pentru transformarea ta, si cateva detalii despre cum ai reusit). Mi-ar placea sa aud povestea TA!

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. razvannn spune:

    Interesant. Felicitări Domnului Dan pentru ambiţie şi pentru ceea ce face la vârsta pe care o are.
    Mi-ar plăcea să văd şi poveşti ale oamenilor care s-au transformat, punând masă musculară pe ei, deoarece sunt curios ce stil alimentar şi program de antrenament au… la articolele de slăbit, nu prea mă interesează regimul lor, pentru că “mă mândresc” deja cu aşa ceva :) ) (ironic vorbind) şi ţelul meu este să iau în greutate şi să pun masă musculară. Dar probabil că încă nu s-a oferit nimeni încă să te ajute cu “poveşti de genul”.
    Apropo, controlul lunar al greutăţii şi al celorlalţi parametri unde îl face? Acasă, ori.. ?

    • Stefan Radu spune:

      Sper ca in curand sa avem si povesti de succes cu oameni care au pus masa musculara.

      Din cate am inteles eu, domnul Dan a facut aceasta transformare sub supravegherea unui nutritionist. Dar sunt sigur ca sunt parametri pe care ii poti masura si acasa – de ex, greutate, procent de grasime.

  2. ionut b spune:

    extrem de motivant. felicitari si viata lunga domnului Dan. mult succes si tie Stefane

  3. Alex Pop spune:

    Foarte tare domnul Dan! Chiar este un exemplu pentru cei mai tineri. Dar și pentru cei în vârstă! Multi sunt cei care odată ce au depășit vârsta de 40 de ani se consideră bătrâni.

    Un alt exemplu extraordinar este străbunicul meu! A trăit 96 de ani! La 90 de ani mergea încă să cosească iarba și să strângă fânul. Nu s-a ferit niciodată de muncă și toată viața lui a fost sănătos.

    Cât despre cei mai tineri sunt de părere că doar cei leneși nu-și permit o oră de trei ori pe săptămâna ca să meargă în parc la alergare. Le-ar face mult bine!

    Încă o data felicitări domul Dan!

    • Stefan Radu spune:

      Chiar este un exemplu. Problema cea mai mare cu cei care trec de 40 de ani este ca prefera sa ia pastile cu pumnul, in loc sa faca cateva schimbari in stilul lor de viata.

      Nu zice nimeni ca trebuie sa mergi la sala. Dar sa incerci sa mananci mai sanatos si sa faci mai multa miscare, e la indemana oricui.

  4. Pingback: Blogosfera e chiar la nivelul la care trebuie să fie • Chinezu

  5. Pingback: Varsta e doar o scuza ! | Blog pentru barbati:sugestii,recomandari,sfaturi,dezvoltare personala si alte articole !

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.