"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
raport piept ca o armura gratuit

Povesti si mituri despre slabit – Mitul “dietelor drastice”

povesti-mituri-slabit-1

Raman foarte des uimit de cantitatea de informatii contradictorii, incomplete sau chiar gresite care exista in lumea fitness-ului.

Peste tot dai de “pastila revolutionara” si “aparatul minune”, asa incat, ca incepator, pare imposibil sa stii in cine sa ai incredere si pe cine sa asculti.

Industria “slabitului” este o industrie de milioane (poate chiar miliarde) de dolari, si e greu sa gasesti o sursa de informatii de calitate.

Sunt sanse mari sa fi fost “vrajit” pana acum de mai multe ori, chiar fara sa iti dai seama..fie de o companie de suplimente, fie de un fabricant de echipamente sau de vreun “expert” care vrea sa iti vanda ultimul tip de dieta.

De asta m-am gandit sa incep aceasta serie de articole. Ca sa iti zic adevarul, sa nu te mai lasi “furat” de mirajul “rezultatelor instant”, care nu fac decat sa iti subtieze portofelul.

Nu numai ca incearca sa te desparta de banutii tai, castigati cu greu, cu promisiuni false si produse ineficiente, dar, de multe ori, sfaturile lor sunt facute special asa incat sa nu iti poti atinge scopurile.

Scopul e clar: atat timp cat ramai supraponderal si iesit din forma, o sa ramai clientul lor fidel. E corect? Nu. E adevarat? Categoric.

Asa ca, daca esti gata sa dai la o parte “marketingul agresiv” si “balariile comerciale” si sa inveti tehnicile corecte pentru a arde grasimea si a adauga masa musculara, iti recomand sa citesti cu atentie aceasta serie de articole.

Asadar, sa incepem:

Mitul despre slabit #1

“Ca sa slabesti rapid, ar trebui sa mananci foarte putin si sa iti scazi drastic numarul de calorii consumate zilnic”

De obicei, cand iei decizia ca vrei sa slabesti si sa iti intri in forma, primul lucru pe care il faci este sa iti reduci drastic cantitatea de mancare pe care o consumi si sa recurgi la restrictii severe.

Logica este simpla: “cu cat mananc mai putina mancare, cu atat o sa dau jos mai multa grasime”.

Asta este unul dintre cele mai contra-productive si daunatoare lucruri pe care le poti face, daca scopul tau este sa dai jos grasimea si sa nu o pui la loc (chiar si ceva in plus), cand revii la alimentatia ta normala.

De ce? Pentru ca restrictionarea severa a caloriilor iti “programeaza” corpul sa arda grasimi la o rata muult mai mica. Corpul uman este un sistem complex si sofisticat, si scopul lui este sa te tina in viata. Atunci cand incerci sa slabesti prin infometare, mecanismul de aparare al organismului intervine.

Corpul tau nu are habar ca exista un frigider plin cu mancare la 5 metri distanta. Atunci cand il privezi de caloriile zilnice necesare pentru o buna functionare, face ajustarile necesare pentru a raspunde la aceasta “foamete” perceputa.

Cele mai importante 2 ajustari, care sunt total contraproductive pentru scopul tau de a arde grasime si a avea un corp suplu, sunt urmatoarele:

In primul rand, metabolismul scade foarte mult.

Grasimea din corp nu este decat o forma de energie stocata, si corpul incearca sa o “conserve” cat mai bine, mai degraba decat sa o arda. In timpul perioadelor de restrictie severa a caloriilor, rata metabolica poate scadea chiar si cu 40%.

In al doilea rand, masa musculara va scadea rapid.

Muschiul este un tesut “scump” din punct de vedere metabolic, care necesita multe resurse pentru constructie si mentinere. Intr-un efort de conservare a energiei si de obtinere a unei surse de proteina, corpul va incepe sa descompuna masa musculara.

De fapt, aproape JUMATATE din greutatea pe care o dai jos in timpul unei “diete drastice” este masa musculara.

Ca sa sumarizez:

Atunci cand iti privezi corpul de caloriile si nutrientii de care are nevoie, incepi sa acumulezi mai multa grasime, in timp ce pierzi masa musculara.

Este “combinatia ideala”, si exact opusul la ceea ce incerci sa obtii.

Solutia?

Lucreaza IMPREUNA cu corpul tau, nu IMPOTRIVA lui!

Foloseste un deficit caloric mic (mai putin cu 15-20% fata de necesarul pentru mentinerea greutatii actuale), si concentreaza-te pe arderea grasimilor intr-un ritm constant.

O astfel de abordare iti va pastra rata metabolica ridicata, iti va pastra masa musculara, si te va pregati pentru rezultate foarte bune.

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. Keller spune:

    Salut Stefan! Am si eu nevoie de un sfat. Eu sunt slab. Am 70 de kg si 1.82, dar nu sunt multumit de abdomenul meu nu inteleg de ce am inca un strat de grasime in partea inferioara. Cum pot scapa de e?l. Dupa un test la farmacie cu un aparat reiese ca am 15% procent de grasime dar eu vreau sa il reduc undeva pe la 10% , m-am apucat si de sala sa mai ”castig” masa musculara. Dar revenind la grasime ce pot face sa scap de acel strat? Nu este mare , nu iese urat in evidenta dar nu imi place mie ca este acolo si vreau abdomenul perfect plat ,fara pic de grasime daca se poate. Nu consum alimente bogate in grasimi si incep sa practic antrenamentul de tip Hit cu sprinturi si alergare moderata.

  2. Alex spune:

    Vrei sa slabesti? Mananca la fel si fa alergare in fiecare zi. Asta fac eu cand vreau sa slabesc pentru concurs. Si nu mananc deloc mai putin!

  3. Mihai spune:

    Salut! Am aceeasi problema ca si Keller… Am 1,78 m , 23 de ani si 63 de kg cu 13,9% grasime corporala dar am inceput de grasime pe abdomenul inferior. Nu fumez/beau si pe cat posibil nici nu mananc prostii. Doar cu dieta nu se poate scadea grasimea corporala? Stiu ca atunci cand aveam 11% abdomenul meu parea lucrat chiar daca nu faceam nimic.

    • Stefan Radu spune:

      Salut Mihai,

      Sigur, poti scadea procentul de grasime corporala doar cu dieta. Dar de ce sa nu faci tot procesul cat mai eficient? Combinatia alimentatie + exercitii fizice este ideala. Vezi articolul care i l-am recomandat lui Keller mai sus.

  4. Pingback: Stirile Online » Utile: Lista neagra a metodelor prin care romanii sunt inselati; TOP semne de alarma care anunta diabetul; Povesti si mituri despre slabit; Cori Gramescu iti recomanda retete de slabit, de august

  5. Tudor spune:

    Un articol forte ok.Nu sunt de acord cu ceea ce priveste aceasta idee ca daca vrei sa nu te ingrasi nu trebuie sa consumi alimente bogate in grasimi.Garsimile sunt esentiale pentru alimentatie sanatoasa.Trebuie doar sa ai grija din ce alimente le iei.Cele mai bune sunt cele din peste si pestele mai este si o sursa bogata de minerale si proteine.am mai gasit un articol ok despre acest lucru dar nu am stiut cum sa il pun in text si l-am pus in semnatura.Am incercat si eu ca jumatate de an sa merg la sala dar am ceva probleme cu coloana si am renuntat.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.