"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
raport piept ca o armura gratuit

Q&A – Am observat o scadere a fortei in sala. Trebuie sa iau o pauza mai lunga?

fitness-intrebare-scadere-forta-sala

Intrebarea de astazi este foarte interesanta, si vine de la Samy.

Intr-un articol precedent, “10 trucuri inteligente ca sa iti imbunatatesti urmatorul antrenament” (punctul 7), iti spuneam ca trebuie sa incerci sa cresti intensitatea la fiecare antrenament (fie cresti greutatea folosita, fie numarul de repetari).

Trebuie sa faci asta pentru a depasi mecanismul de adaptare al corpului si de obtine rezultate mai bune.

Hai sa vedem cum se leaga intrebarea de azi de acest punct:

intrebare-fitness Intrebare:

“Buna Radu , am o problema, merg la sala de 3 saptamani si am realizat zilele acestea ca incep sa nu mai pot ridica greutati la fel cum ridicam prima saptamana (folosesc niste pre workout pe nume Jack 3D) sa iau o pauza mai lunga ? Merg cu fratele meu la sala si de obicei mergem la 8 seara de luni pana vineri si luam 2 zile pauza. Ar trebui sa iau o pauza mai lunga ?”

raspuns-fitness Raspuns:

“Pe scurt, nu trebuie sa iti faci griji. Nivelul de forta poate sa varieze cu foarte multi factori, asa ca, daca in anumite zile nu poti ridica greutatile pe care puteai sa le ridici inainte, nu e un motiv de ingrijorare. Daca acest trend se continua pe termen mai lung (1-2 saptamani), e un semn ca trebuie sa schimbi ceva.

De exemplu, stiai ca muschii sunt compusi 75% din apa? Un nivel de deshidratare de doar 3-4% iti poate scadea forta chiar si cu 20%. Asa ca ai grija sa te hidratezi bine in timpul antrenamentului (eu am mereu o sticla de apa din care iau cateva inghitituri intre exercitii). Pentru hidratare, pe tot parcursul zilei, iti recomand APA, si nu alte bauturi/sucuri.

Un alt factor influenteaza nivelul de forta in sala este alimentatia dinainte de antrenament. Iti recomand  sa mananci o sursa de proteina si carbohidrati complecsi cu 1-2 ore inainte de antrenament, pentru a avea energia necesara unui antrenament cu greutati.

Mai sunt multi factori care influenteaza forta. Unul dintre ele este supra-antrenamentul. Atunci cand fibrele musculare (si celelalte sisteme: nervos, osos, ligamentele, etc) nu au destul timp sa se refaca intre antrenamente, e normal sa existe o scadere a fortei.

Din cate imi spui, mergi la sala de luni pana vineri, si apoi faci doua zile de pauza. Nu stiu exact cum ai impartit antrenamentele pe grupe de muschi, dar iti recomand sa iei o zi de pauza la mijlocul saptamanii (miercuri). Poti face antrenamente luni si marti, miercuri pauza, apoi joi si vineri iar, si sambata-duminica pauza. In felul asta, organismul are timp sa se refaca (tine minte, nu doar muschii au nevoie de refacere).

In final, ti-as recomanda sa lasi suplimentele pentru mai tarziu, cand ai cel putin 6 luni de sala. Pana atunci, poti face progrese foarte bune cu o alimentatie corecta, un program solid de antrenament, si o odihna adecvata.

In concluzie, raspunsul este ca nu trebuie sa iei o pauza mai lunga, deocamdata. Incearca sfaturile mele: hidrateaza-te mai bine in timpul antrenamentului, mananca cu 1-2 ore inainte de antrenament si ia o zi pauza la mijlocul saptamanii. Daca totul merge bine, o pauza mai lunga (o saptamana) poti sa iei dupa 10-12 saptamani de antrenament, pentru o refacere totala.”

PS: May The Force be with you!

sursa imaginii

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. Livia spune:

    Eu i-as recomanda sa nu mai ia niciodata Jack3d. Contine 1,3-dimethylamylamine, substanta care in 2009 a fost adaugata pe lista celor interzise de catre Agentia Mondiala Anti-Doping. Ar putea avea surpriza la un eventual control medical mai… serios pentru un job sa iasa pozitiv la consum de droguri. :D S-a intamplat… In plus, deja sunt nenumarate scandaluri in ceea ce il priveste, unul este acesta: http://www.dietsinreview.com/diet_column/02/us-army-bans-jack3d-from-bases-after-2-soldier-deaths/ Optiuni? Cafeina, nuca cu miere… Yum! ;)

    • Stefan Radu spune:

      Interesant articolul despre Jack3d. Nu stiam chestiile astea. Bine, in cazuri din astea, lucrurile nu sunt niciodata simple, si nu putem acuza suplimentele ca fiind singurele cauze. Sunt sigur ca si Vitamia C, daca e luata in exces, poate cauza probleme serioase de sanatate.

      Oricum, eu iti recomand sa te documentezi bine inainte sa iei un supliment de orice fel.

  2. crossthelimit spune:

    Eu unu nu gasesc nici o logica pentru ca un incepator sa aiba antrenamente consecutive. Mi se pare contraproductiv de asemenea ca un incepator sa isi imparta antrenamantul pe grupe musculare.
    Mult mai logic ar fi sa urmeze un antrenamant cu exercitii complexe care sa atinga tot corpul si sa aiba o zi pauza intre zilele de antrenamant. E nevoie de 48 de ore pentru ca organismul sa se adapteze la stimului dati de un antrenamant. In rest atentie la alimentatie, la somn si la nivelul de stres, ce descrie el acolo suna a supraantrenament. Utilizarea suplimentelor ar avea un oarecare sens pentru cineva care a atins un punct cand simte nevoia lor, el le ia de la inceput. E ca si cum iti cumperi o masina de strada si incepi sa te gandesti daca nu ar merge mai bine alimentata cu combustibil pentru bolizi de formula unu sau de ce nu cu nitroglicerina. Oricum sunt putine informatii in intrebare ca sa iti formezi o idee clara asa ca as putea sa ma insel.

    • Stefan Radu spune:

      Incepatorii au de obicei o capacitate de refacere mai mare decat cei care se antreneaza de mai mult timp.

      Samy nu a spus daca separa antrenamentul pe grupe musculare. Dar i-am recomandat oricum sa ia o zi pauza la mijlocul saptamanii, pentru a evita supra-antrenamentul.

      Cat despre suplimente, dupa cum am zis si in articol: “ti-as recomanda sa lasi suplimentele pentru mai tarziu, cand ai cel putin 6 luni de sala. Pana atunci, poti face progrese foarte bune cu o alimentatie corecta, un program solid de antrenament, si o odihna adecvata.”

  3. Tiberiu spune:

    Eu merg de 3 ori pe saptamana la sala (luni, miercuri si vineri) si pot spune ca fac progrese .
    Ce parere aveti de jack3d ma gandeam sa il procur.
    Va multumesc

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.