"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
raport piept ca o armura gratuit

Q&A – Cat ar trebui sa cantaresc, la inaltimea mea?

fitness-intrebare-scadere-forta-sala

Atunci cand oamenii afla ca scriu articole despre fitness, inevitabil, una din primele intrebari pe care mi le pun este:

“Am (insert inaltime), care ar fi greutatea mea ideala?”

Lucrurile nu sunt atat de simple. Nu exista o formula exacta, pentru ca fiecare om e diferit.

E adevarat, imi amintesc si eu tabelele alea uriase pe care le avea doctorul acum 10-15 ani (unii inca le mai au).

Nu trebuia decat sa gaseasca inaltimea ta pe coloana verticala, apoi urmarea cu degetul pe linie pana gasea greutatea ta ideala, si TA DAA..

Aia era. Nu conta ca erai atlet, couch potato sau culturist profesionist.

Trebuie sa intelegi ca tabelele alea sunt facute ca medii pe mase mari de oameni, si nu iau in considerare diferentele individuale de alimentatie, nivel de activitate fizica, etc.

intrebare-fitness Intrebare:

“Cat ar trebui sa cantaresc, la inaltimea mea?”

raspuns-fitness Raspuns:

Nu exista o greutate ideala pe care trebuie sa o ai, relativ la inaltime. Adevaratul factor pe care trebuie sa te concentrezi este procentul total de grasime din corp.

De exemplu, un barbat de 1,80m si 75kg, poate avea 35% procent de grasime in corp, si foarte putina masa musculara. Probabil are burta (vezi cum sa o dai jos), nu este foarte activ fizic, si are o alimentatie bazata pe “see food” (when I see food, I eat food).

Un alt barbat, tot de 1,80m si 75kg, poate avea 15% procent de grasime, ceea ce inseamna ca are mai multa masa musculara in corp, este mai sanatos, arata mai bine, are un corp mai suplu si musculos.

Nu iti face griji prea mari despre ce arata cantarul. Concentreaza-te pe o nutritie bazata pe alimente bogate in nutrienti, pe construirea de masa musculara cu antrenamente cu greutati, si pe arderea grasimilor cu antrenamente cardio. In felul asta, vei avea un corp suplu si musculos, si greutatea nu mai conteaza asa mult.

Mai jos, un tabel cu procentele de grasime din corp, pentru diferite categorii de oameni.

DescriereFemeiBarbati
Grasime esentiala10–13%2–5%
Atleti14–20%6–13%
Fitness21–24%14–17%
Mediu25–31%18–24%
Obez32%+25%+

“Grasimea esentiala” reprezinta nivelul minim sub care sanatatea fizica si fiziologica incepe sa fie afectata negativ. Reprezinta nu doar nivelul de grasime de sub piele, ci si stratul de grasime care inconjoara organele interne.

Atletii care concureaza la cel mai scazut nivel de grasime in corp sunt probabil culturistii profesionisti, care ajung foarte aproape de nivelul de “grasime esentiala”.

Un nivel sanatos ar fi intre 14-17% pentru barbati, si 21-24% pentru femei. Totusi, daca vrei cu adevarat muschi definiti si “patratele”, poti sa scazi undeva la 8-12% pentru barbati si 14-20% pentru femei.

O sa revin in curand si cu un articol detaliat despre diferite metode prin care iti poti calcula procentul de grasime din corp. UPDATE: Noul articol “Cum sa iti masori procentul de grasime din corp”

Daca ai intrebari sau nelamuriri legate de fitness, alimentatie, antrenament, exercitii si suplimente, imi poti lasa un mesaj aici, si e posibil sa iti raspund chiar in aceasta sectiune de Q&A, daca consider ca raspunsul poate ajuta mai multi oameni.

sursa imaginii

Vrei sa afli cum poti sa ai un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei? – aboneaza-te la newsletter-ul GRATUIT, folosind formularul de mai jos!

BONUS – Raportul Gratuit “Piept ca o Armura – Ghidul complet al obtinerii unor pectorali de invidiat” Promit ca nu vei primi niciodata spam de la mine! Urasc SPAM-ul la fel de mult ca si tine!

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. Alexi spune:

    Buna seara!
    Cum se estimeaza procentul de grasime in corp?
    Multumesc!
    Alexandra

  2. Dan Comsa spune:

    Aștept cu nerăbdare newsletter-ele tale! Deși sunt tare vârstnic(75ani)mă lupt în continuare să mă mențin sănătos.La 1,80m am ajuns la 85 kg (de la 100) și la 17% grăsime (de la 25%) respectând principiile tale pe care le aveam parțial și cam dezordonat.Am dus o viață destul de sănătoasă (încă schiez,înot,mountain bike,haltere ușoare,saună-deși am câteva stenturi) .Scăderile greutății și grăsimii le am obținut însă după ce am adoptat hrănirea rațională conformă indicațiilor tale (în circa 4 luni).Sunt tare fericit că te-am cunoscut și-ți mulțumesc pentru generozitatea cu care îți împărtășești ideile ! Dan

    • Stefan Radu spune:

      Wow..ce pot sa zic, am ramas impresionat…ai demonstrat ca varsta e doar un numar, si ca poti avea un stil de viata sanatos la orice varsta..Felicitari, Dan!

      Tine-o tot asa, cei mai tineri ar trebui sa invete cateva lucruri de la tine..Chiar ma gandesc sa fac un articol despre tine, ca sursa de motivatie. Ce zici?

  3. zanatate spune:

    Foarte bine ai explicat acest lucru…

    Cred ca cu acest articol ai dat peste cap (si foarte bine ai facut) aproape toate formulele de calcul ale greutatii ideale, unele datand si din secolul al 19-lea, dar care sunt in continuare folosite si considerate eronat corecte.

    Felicitari!

  4. Dan Comsa spune:

    Răspund cu plăcere oricăror solicitări. Sper să ajung în parametrii tabelului prezentat.Cu six-pack-ul e ceva mai greu…e înlocuit cu mai puțin succes cu piele ridată…Optimismul contează .Salutări în așteptare ! Dan

  5. gianina spune:

    ce inseamna in alta tara lungimea unui barbat?5″8 .asa mi sa zis

  6. gianina spune:

    sau statura unui barbat?

  7. Stefan Radu spune:

    5’8 inseamna 5 feet, 8 inches = 173 cm

  8. Mihai spune:

    Eu am stat departe de cantare si de genul mai mereu, dar acuma ca fac programul asta de care iti spuneam, stiu doar ca dupa peste 100 de zile de insanity si p90x, eu am o greutate constanta de 74 kg! Doar ca numai dupa o vreme si anume, dupa articolul cu recomandari pentru masa musculara am inceput sa mananc, zic eu, peste 2000 calorii pe zi,inainte nu stiu daca luam 2000 cu totul desi ardeam ca nebulul cu insanity’ul, dar si asa, cand ma duc la culcare am vreo 76-77kg uneori, dar dimineata, 74. Nu e putin ciudat? Adica ard in medie 600-700 calorii cand am zi de cardio cu insanity iar la p90x, acolo intra ganterele si tractiunile. Si totusi, zona unde am cea mai multa grasime a fost mereu zona inferioara a abdomenului.Si peste 100 de zile 74 kg in fiecare dimineata. Nu fac ceva bine sau mai trebuie rabdare acuma cum am inceput cu caloriile mai multe? Multumesc!

    • Mihai spune:

      Ca o completare, am 21, peste 2 luni 22 de ani si am in jur de 1.84 inaltimea.

    • Stefan Radu spune:

      Mie mi se pare ca incerci sa impusti doi iepuri dintr-o data. Cu insanity si p90x arzi multe calorii si grasime, cu alimentatia bogata vrei sa pui masa. E mai bine sa te concentrezi doar pe un anumit scop pentru o perioada de timp. Se poate sa ramai constant la 74 kg pentru ca arzi grasime si pui muschi. Uita-te si in oglinda dupa schimbari, si incearca sa iti masori si procentul de grasime.

      • Mihai spune:

        Aici ar fi o problema , in ideea in care nu stiu cu cat % am inceput si care ar fi metoda ideala de masurare, ca am citit o gramada si fiecare are +/- . Diferente is.
        Am citit ca sa te concentrezi pe ceva apoi pe celalalt, dar ma gandeam ca pot sa le fac in paralel. Ca o zi fac insanity si o zi p90x, si nu as arde din muschi ca imi completez rapid cu ce imi trebe din alimentatie. Oricum mai ma tin de asta, ca sala o cam exclud si din lipsa timpului si ca am avut o fractura dubla deplasata la antrebrat drept acum 3 ani si inca am o frica sa nu patesc ceva la mana aia. Oricum , dupa cum ziceai cand ti-am trimis orarul, e chiar ok antrenamentul stabilit. Sa vedem dupa inca o runda ce rezultate o sa am :)

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.