"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

Q&A – “Trasul de fiare” imi afecteaza cresterea in inaltime?

fitness-intrebare-crestere-inaltime

Din nou, una din intrebarile pe care le primesc cel mai des pe mail si in comentarii.

“Ma duc/vreau sa incep sa ma duc la sala.

O sa imi afecteze in vreun fel cresterea in inaltime?”

Intrebarea vine mai ales de la adolescenti (15-16 ani), care sunt in plina perioada de crestere in inaltime, si se intreaba daca antrenamentul cu greutati le va afecta cresterea.

“Trasul de fiare” imi afecteaza cresterea in inaltime?

 

raspuns-fitnessRaspuns:

Hai sa iti zic asa: Shaquille O’Neal, Michael Jordan, Arnold Schwarzenegger..Cu totii au peste 1,85..Si cu totii au inceput sa se antreneze cu greutati inca din adolescenta.

Acum, ca sa ai si confirmarea oficiala ca antrenamentul cu greutati nu afecteaza cresterea in inaltime, uite un scurt citat dintr-un articol al Asociatiei Americane de Pediatrie, din numarul din Iunie, 2001:

“Strength training programs do not seem to adversely affect linear growth and do not seem to have any long-term detrimental effect on cardiovascular health.”

(“Programele de antrenament cu greutati nu par sa afecteze cresterea liniara in inaltime si nu au nici un efect negativ, pe termen lung, asupra sanatatii cardiovasculare”).

Pentru cei interesati, intregul articol se gaseste aici:

http://pediatrics.aappublications.org/content/107/6/1470.full.pdf+html

Asa ca raspunsul e NU, antrenamentul cu greutati (“trasul de fiare”), nu iti afecteaza cresterea in inaltime. Nu exista studii stiintifice care sa arate acest lucru.

De fapt, majoritatea studiilor facute pe adolescenti, au aratat ca antrenamentul cu greutati, facut corect, are numai efecte pozitive: cresterea fortei si a masei musculare, cresterea rezistentei la efort, imbunatarirea circulatiei, cresterea densitatii oaselor, etc.

Ce inseamna antrenament cu greutati “corect” ?

Atunci cand esti la inceput, mai ales daca esti adolescent, e foarte usor sa “te ia valul”. Sa crezi ca esti atotputernic, si ca poti sa ridici tone intregi. Spre binele tau, lasa-ti ego-ul la usa cand intri in sala. Nu trebuie sa impresionezi pe nimeni.

Cere ok-ul unui medic inainte sa incepi un program de exercitii. Foloseste greutati care sa iti permita sa faci cel putin 8-10 repetari cu forma corecta. Incalzeste-te bine inainte de exercitii. Roaga un partener de antrenament sa te ajute la exercitiile mai dificile. Invata forma corecta a exercitiilor.

Ca sa fiu sincer, ingrijorarea mea in ceea ce priveste antrenamentul cu greutati pentru adolescenti nu este atat afectarea cresterii in inaltime, cat efectul asupra tendoanelor, ligamentelor si incheieturilor. De asta INSIST pe greutatile potrivite, si forma impecabila de executare.

In orice caz, nu recomand antrenamentul cu greutati de la o varsta asa de frageda.

Concluzie

Antrenamentul cu greutati (“trasul de fiare”), nu afecteaza cresterea in inaltime. Ar trebui sa fii mai ingrijorat despre afectarea ligamentelor, articulatiilor si tendoanelor. Dar, atat timp cat folosesti greutatile potrivite (cu care sa poti face 10 repetari cu forma corecta), nu sunt probleme.

Daca iti faci griji despre “fortele” care apasa asupra oaselor atunci cand te antrenezi cu greutati, si crezi ca iti vor afecta cresterea, gandeste-te la urmatorul fapt:

Fortele de compresie care actioneaza asupra picioarelor si coloanei vertebrale sunt mult mai mari cand alergi sau sari decat sunt atunci cand te antrenezi cu greutati.

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. razvannn spune:

    Mai e şi problema odihnei. Generaţia iPhone petrece atât de mult timp în faţa calculatorului, încât nu mai reuşesc să atingă pragul de 8 ore de somn recomandat. Iar cu toţii ştim cât de importantă este şi odihna în creşterea în înălţime… când stăm întinşi, coloana se relaxează şi creşte în voie. Dar stând toată ziua cu fundul în scaun, coloana se deformează şi apar alte nereguli. Deci acestea ar trebui să fie lucrurile de care să-şi facă griji adolescenţii, în primul rând, până să ajungă la sală.

  2. Dani spune:

    De la ce varsta pot incepe exercitile cu gantere ?

    • Stefan Radu spune:

      La 13-14 ani, corpul e suficient de dezvoltat incat sa poata fi antrenat cu greutati (inclusiv gantere). Asta, bineinteles, folosind greutatile potrivite si avand grija sa nu te accidentezi.

  3. Ionut spune:

    Eu am 14 ani ce exercitii imi recomandati pentru a avea un corp cat de cat dezvoltat?

  4. Stefan Radu spune:

    Salut Ionut,

    Poti incepe cu acest program, cu exercitii de baza, facut special pentru incepatori:

    http://hunkbody.ro/antrenament-acasa-incepatori/

  5. razvan spune:

    SALUT Eu am 15 ani si am 1,67 in inaltime daca incep acest program al celor 150 cam in cat timp o sa am armura de muschi ?, presupunand ca ma odihnesc suficient mananc foarte sanatos. si arat satisfacator si am 53 de kg .

  6. Razvan spune:

    Eu am 13 ani si merg la sala de 3 luni.Eu fac numai exercitii din pozitia stand si fac multe exercitii cu propria mea greutate.Ca sa mi se dezvolte bine musculatura fac si cateva exercitii cu greutati.Imi va afecta asta dezvoltarea?

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.