"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

Spartacus – Blood and Sand (antrenament)

spartacus-antrenament-fitness

Stii ca in weekend am fost la Conferinta Internationala de Fitness (poze si filmulete, AICI si AICI).

Cel mai mult mi-a placut “Extreme Bootcamp”.

E un tip de antrenament gen circuit militar.

Ritmul este foarte alert, cu pauze mici intre exercitii (variatii de genoflexiuni, flotari, fandari, indreptari, etc).

Ai o secventa scurta de la “Extreme Bootcamp”, in clipul de mai jos:

Ei bine, tipul asta de antrenament mi-a adus aminte de “Antrenamentul Spartacus”, facut de actorii din seriile “Spartacus – Blood and Sand”, “Spartacus – Gods of the Arena”, si mai nou, “Spartacus Vengeance”, pentru a arata ca niste gladiatori autentici.

Seriile “Spartacus” sunt foarte spectaculoase, violente, controversate, indecente (inclinand uneori chiar spre porn). Sangele e peste tot, toata lumea taie pe toata lumea, o adevarata aventura insangerata. Ce sa zic, unul dintre serialele mele preferate.

NOTA: Actorul principal din seria “Blood and Sand”, Andy Whitfield, a decedat la varsta de 39 de ani, in urma unui cancer limfatic.

Cateva lucruri interesante despre gladiatori

Un gladiator (<lat. “gladius” – sabie), era un combatant inarmat, care “distra” audienta prin confruntari violente cu alti gladiatori, animale salbatice, sau criminali condamnati. Majoritatea gladiatorilor erau sclavi, antrenati in conditii foarte dure, dar existau si gladiatori voluntari, de obicei oameni liberi foarte saraci, sau cu datorii mari, care sperau sa castige sume mari de bani.

Au existat si gladiatori-femei, printre care “Maevia”, care “vana porci mistreti in Arena, cu o sulita si sanii dezgoliti”.

Imparatul Claudius s-a luptat cu o balena, prinsa si legata intr-un port.

In noaptea dinaintea bataliei din arena, gladiatorilor li se oferea “ultima cina”, si posibilitatea sa isi aranjeze treburile din viata, in caz ca mureau in lupta.

Gladiatorilor cu merite exceptionale si victorii impresionante, li se oferea “rudis”-ul, o sabie scurta, de lemn. “Rudis”-ul insemna libertatea pentru gladiatorii care il primeau, si deveneau oameni liberi. Totusi, multi alegeau sa ramana sclavi-gladiatori, si sa lupte in continuare in Arena.

Scolile de gladiatori se numeau “ludus”, iar proprietarul lor, “lanista”, era considerat “infam” din punct de vedere social, pe aceeasi treapta cu “pestii” si macelarii.

Gladiatorii erau insemnati cu fierul incins, purtand semnul “ludus”-ului de care apartineau, pe mana sau picior (mai rar, pe fata).

In ciuda disciplinei dure, gladiatorii reprezentau o investitie substantiala pentru “lanista”, deci erau ingrijiti foarte bine. Pe langa dieta obisnuita (in cea mai mare parte vegetariana), gladiatorii mancau cenusa, crezand ca le intareste organismul. Masajul regulat si ingrijirea medicala ajutau la refacerea dupa antrenamenele epuizante.

“Jura sa indure sa fie ars, legat, batut, si omorat de sabie” -  Juramantul gladiatorului, citat de Petronius (Satyricon, 117)

Cum se antrenau Gladiatorii

Intr-un articol anterior, ti-am aratat “Antrenamentul 300 spartan. Hai sa vedem cum se antrenau gladiatorii.La fel ca spartanii, Gladiatorii Romani erau razboinici aprigi, foarte buni in tehnicile de lupta corp-la-corp, care necesitau o forma fizica maxima – forta, viteza si agilitate.

La fel ca spartanii si vikingii, Gladiatorii aveau programe de antrenament specifice si foarte disciplinate. Viata lor depindea de skill-urile lor, de forta si viteza. Luptele din Colisseum nu se duceau “in gluma” – erau lupte in care invinsii erau decapitati, sfartecati si aruncati intr-o versiune antica a unei gropi comune.

La fel ca la alte culturi razboinice antice, programul de antrenament al gladiatorilor nu era numai divers – alergat intr-o zi, exercitii cu greutati in alta – dar, mai degraba, foarte intens si concentrate pe dezvoltarea abilitatilor necesare pentru a castiga luptele si a trai sa lupte inca o data.

Programul de antrenament al gladiatorilor ar fi semanat mai mult cu ce vedem azi in competitiile “Strongman”. Doar ca, in loc sa rastoarne cauciucuri uriase, ei ar fi rasturnat bolovani, bucati uriase de marmura sau trunchiuri de copac.

Gladiatorii isi ridicau de multe ori adversarii deasupra capului si ii aruncau la pamant. Asta nu numai ca il ranea pe adversar, dar era si o tactica psihologica menita sa provoace teama in inima potentialilor adversari. Era in acelasi timp o demonstratie a victoriei, a fortei si a dominatiei masculine. Exersarea acestei miscari ar fi insemnat ridicarea repetata a unor saci umpluti cu nisip deasupra capului.

Antrenamentul Spartacus

Ar trebui sa ne mandrim ca Spartacus a fost stramosul nostru direct, el facand parte din neamul Tracilor. Spartacus a fost conducatorul Revoltei Sclavilor impotriva Romei, si unul dintre cei mai buni gladiatori.

Unul dintre programele de antrenament folosite de creatorii seriei “Spartacus – Blood and Sand”, pentru a ii face pe actori sa arate ca niste gladiatori autentici, este “Antrenamentul Spartacus”. Este un antrenament de tip circuit, la fel ca cel pe care ti-l aratam la inceput, compus din 10 exercitii care iti vor lucra toti muschii din corp.

Acest circuit foarte intens este proiectat sa pulverizeze grasimea, sa iti defineasca pieptul, abdomenul, spatele, bratele si picioarele. Vei obtine un corp atletic, suplu, musculos, si vei fi in cea mai buna forma a vietii tale.

Indicatii:

Fa acest circuit de 3 ori pe saptamana. Executa cate un set din fiecare exercitiu, in ordine. Fiecare set dureaza 60 de secunde. Fa cate repetari poti in acest timp, apoi treci la urmatorul exercitiu. Daca nu poti sa faci exercitiul pentru intregul minut, odihneste-te cateva secunde, apoi reia executia.

Acorda-ti 15 secunde pentru pregatirea exercitiului urmator.

Dupa ce ai terminat un circuit cu toate cele 10 exercitii, odihneste-te 2 minute. Apoi repeta circuitul de inca doua ori.

Foloseste greutati potrivite pentru tine.

Uite o explicatie mai detaliata, cu cele 10 exercitii ale circuitului demonstrate, data de Scott Herman, de la Scott Herman Fitness.

 

Daca ai de gand sa incerci acest antrenament, zi-mi mai jos cum ti se pare. Eu l-am facut o perioada destul de lunga, si intotdeauna eram total epuizat la sfarsit. Ba chiar la inceput, nici nu puteam sa fac toate cele 3 circuite, faceam doar 2.

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. MARIVS spune:

    Este buna ideea de a impulsiona oamenii, dar studii stiintifice recente desfasurate in Austria, Italia si Anglia au aratat o imagine diferita a gladiatorilor fata de versiunea cinematografica. Antrenamentul lor era dur, intr-adevar, insa alimentatia se baza mai mult pe fierturi din ovaz, grau sau linte, decat carne sau lactate. Marea lor majoritate erau niste munti de oameni, dar nu erau definiti precum culturistii moderni. Aveau muschii foarte bine dezvoltati, dar nu si sculptati. De asemenea, datorita alimentatiei asezonata cu grasimi animale, acesti muschi erau ascunsi sub un strat maricel de “sunca”. Lucrul acesta era unul deliberat, caci si armele cu care se luptau au evoluat incet-incet spre a lasa taieturi superficiale in stratul acesta de grasime, decat spre a razbate pana la organele vitale. Gladiatorii erau niste bunuri valoroase, iar rata mortalitatii lor era cu mult mai mica decat ne imaginam noi. Luptau de cateva ori pe an, ci nu in fiecare zi.
    Cel mai probabil ca aratau precum niste halterofili masivi, dar usor plinuti, insa fara burta proeminenta a unora dintre sportivii acestei discipline.

    • Stefan Radu spune:

      Foarte bun comentariul, MARIVS. Se vede ca te pricepi la istorie, si mai ales la gladiatori. Asa e, ai dreptate, alimentatia lor era in cea mai mare parte vegetariana.

      Cat despre cum aratau, asta nu conta asa de mult pentru ei. Lupta se ducea pentru a ramane in viata. Cum ai zis si tu, stratul de grasime ii proteja impotriva patrunderii taisului armelor prea adanc.

      Desi zici ca rata mortalitatii nu era asa mare, am citit undeva ca durata medie de viata a unui gladiator era de pana la 30 de ani. Desi luptau doar de cateva ori pe an, de obicei luptele se duceau pana cand unul dintre gladiatori era ucis (daca nu i se acorda “dreptul la viata”).

      Oricum, antrenamentul propus de mine este pentru a arata ca actorii din Spartacus, nu ca gladiatorii antici.

  2. Gladiator spune:

    Frate,antrenamentul asta m-a distrus,dupa 2 circuite nici nu stiam cum ma cheama.
    Am o problema…sunt ectomorf.Vreau sa stiu daca cu circuitul asta pun si ceva masa musculara.

  3. Bogdan spune:

    care sunt exercitiile ca nu le pot vedea cate serii si repetari sa fac?

  4. Bogdan spune:

    eu o sa incep de maine cu acest circuit si o sal fac 3-4 serii de 2 ori pe zii.nu am mult grasime pe abs in cat timp o sa fac six-pack cu circuitul acesta?

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.