"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

“Stil de viata, nu dieta!” – interviu cu Valentin Vasile

Valentin-Vasile-antrenor-personal-stil-viata-nu-dieta-2

Valentin Vasile si-a lansat de curand cartea “Stil de viata, nu dieta!”.

Cu aceasta ocazie (pe care o salut, si sper sa mai fie si alte astfel de ocazii in viitor), a acceptat invitatia noastra de a acorda un interviu pentru Hunkbody.ro.

Pentru cei care inca nu il cunoasteti, Valentin Vasile este antrenor personal licentiat de Scoala Nationala de Antrenori, specialist în nutritie sportiva acreditat de catre International Sciences Sports Association și profesor al scolii de fitness MoveOn. In prezent urmeaza, printr-un program de studiu la distanta, cursurile UC Berkeley, secția ‘Nutritie’.

Valentin este unul dintre cei mai cunoscuti antrenori personali de la noi. Are peste un deceniu de activitate profesionala in spate, si a ajutat mii de persoane sa obtina un corp mai frumos si mai sanatos. Se vede de departe ca face cu mare pasiune ceea ce face!

Pe langa specializarile sale în antrenamentul personal și nutritie sportiva, Valentin detine specializari secundare în psihologia motivatiei, functional training, khai-bo, body pump, antrenament metabolic, fusion training, schwinn și aqua training,  avand astfel o viziune holistica asupra procesului de remodelare corporala.

În 2010 a câștigat titlul de antrenorul anului al World Class Health Academy România.
A scris peste 100 de articole de fitness și nutritie în publicatii de specialitate.

În prezent este antrenor personal și nutriționist sportiv pentru WorldClass Romania, ține seminarii despre nutriție sănătoasă și fitness, și scrie pe blogul său www.valentinvasile.ro.

 

valentin-vasile-stil-viata-nu-dieta

S.R: Cum ti-a venit ideea sa scrii cartea “Stil de viata, nu dieta!”?

Valentin Vasile: Meseria pe care mi-am ales-o (aka personal trainer/ consultant in nutritie sportiva) poate fi foarte “rewarding”, insa are limitarile sale.

Atunci cand lucrezi in regim de unu la unu, si dedici 3-4 sau chiar mai multe sedinte pe saptamana unui singur client, in final numarul persoanelor pe care le sustii in procesul de remodelare corporala este unul destul de mic. Sa nu mai punem la socoteala ca multe persoane care au nevoie sa lucreze cu un specialist in remodelari corporale, nu isi permit.

“Stil de viata, nu dieta!” a venit din dorinta mea de a-mi face accesibile cunostintele si expertiza cat mai multor persoane. Am scris aceasta carte astfel incat persoana care o citeste sa simta ca o sustin in efortul sau de a slabi, in aceeasi masura in care sustin persoanele cu care lucrez fata in fata.

Am scris aceasta carte ca sa aduca beneficii celor care o citesc, si nu mie ca autor. Dedic zilnic timp documentarii si pot spune ca nu sunt foarte incantat de calitatea literaturii de specialitate. Cei mai multi dintre autorii din domeniu par sa isi fi gandit cartile mai degraba ca produse de marketing/ pr/ business decat ca o unealta care sa vina in sprijinul cititorilor.

Asa se face ca cele mai multe carti promoveaza diete dezechilibrate, care sa amageasca cititorul ca ii ofera “Solutia minune” de care are nevoie, si care in realitate nu va face decat sa ii dezechilibreze organismul si sa il prinda in cercul vicios al efectului yo-yo.

Ce gasim, efectiv, in carte? Cui se adreseaza, in special? (barbati/femei, incepatori/avansati, etc)

V.V.: Se adreseaza tuturor persoanelor care in acest moment nu au greutatea corporala pe care si-o doresc. Este o carte scrisa pe intelesul tuturor, cu informatii usor de asimilat si mai ales perfect aplicabile chiar daca ai un program foarte incarcat si pe deasupra mai esti si gurmand.

Ghidul de slabire “Stil de viata, nu dieta!” concentreaza metoda de a slabi pe care o propun eu publicului. Este o metoda in cinci pasi simpli, care nu exclude nici o grupa de alimente si nu propune nimic extrem.

Valentin-Vasile-stil-de-viata-nu-dieta-carteaFilosofia careia ii sunt fidel, este ca un plan de alimentatie bine construit, pe langa faptul ca te ajuta sa ajungi la greutatea pe care ti-o doresti, trebuie in acelasi timp sa iti imbunatateasca sanatatea si sa iti asigure un nivel de energie ridicat astfel incat sa iti poti indeplini cu success sarcinile de serviciu/ familie zilnice.

Cele mai multe diete esueaza in a face asta. De obicei iti promit un ritm extrem de rapid de a pierde in greutate, ignora complet nevoile de nutrienti pe care le are organismul pentru a-si mentine starea de sanatate, iar in final te lasa fara aparare in fata efectului yo-yo pentru ca esueaza in a-ti reeduca gustul si apetitul.

Nu am vrut sa scriu o carte care doar sa te invete sa slabesti, ci una care sa te invete cum sa slabesti in primul rand sanatos si in al doilea rand care sa te invete cum sa iti mentii greutatea pe termen lung. Eu nu propun o dieta, ci propun un stil de viata. Stiu ca asta nu face bine vanzarilor, dar mi-o asum.

Cu ce difera “Stil de viata, nu dieta”, de alte carti despre fitness si alimentatie sanatoasa?

V.V.: As putea spune ca “Stil de viata, nu dieta!” este cartea scrisa in limba romana care are cea mai multa experienta practica in spate. Am sumarizat in aceasta carte concluziile mele, dupa 13 ani de lucru in domeniu si nu oricum ci in medie 10 ore pe zi.

Si nu vorbesc de ore de cercetare in spatele unui birou, ci de experienta practica cu oamenii. Se poate spune ca aceasta carte este concluzia unui experiment care s-a intins pe parcursul a 13 ani si s-a desfasurat pe 2500 de subiecti.

Daca toate cartile ar fi scrise nu din alte carti asa cum se intampla de obicei, ci din experienta de lucru, fiti sigur ca nu am mai avea atatea teorii si diete care se bat cap in cap.

Valentin-Vasile-antrenor-personal-2Care crezi ca e cea mai importanta variabila atunci cand vrei sa slabesti? Antrenamentul sau alimentatia? De ce?

V.V.: Fiecare are rolul sau extrem de important.

Eu as spune ca daca vrei sa fii fericit cu ce vezi in oglinda si in rezultatele analizelor de sange dupa ce ai slabit, una fara alta nu se poate.

Antrenamentul te ajuta sa creezi tonus muscular, sa cresti elasticitatea pielii, previne aparitia celulitei, vergeturilor si faldurilor de piele inestetice si creeaza un usor deficit caloric, in timp ce prin alimentatia iti poti accelera arderile metabolice si hrani organismul cu toti nutrientii de care are nevoie pentru a te tine departe de “starving mode”.

Foarte multi renunta in primele saptamani ale unui program de fitness/alimentatie. Adresezi in carte si partea de motivatie?

V.V.: Da, un capitol intreg.

Puteti vedea cuprinsul cartii aici – http://stildeviatanudieta.ro/preview/Valentin-Vasile_Stil-WEB.pdf

Care sunt cateva dintre cele mai frecvente greseli pe care le fac cei care vor sa slabeasca/puna masa musculara?

valentin_vasile-antrenor-personalDe cele mai multe ori cei care vor sa puna masa musculara fie au un aport insuficient de proteina, fie dorm prea putin, fie mananca prea putin si nu in ultimul rand, majoritatea celor care lucreaza pe hipertrofie au obiective nerealiste (de ex. vor sa puna 5 kg de masa musculara in  doua luni) si nu realizeaza ca hipertrofia este un proces de termen lung.

Pe de cealalta parte cea mai frecventa greseala a celor ca isi doresc sa slabeasca este ca inca cred in diete.

Nu exista scurtatura catre un corp suplu si sanatos.

Cu cat realizeaza mai repede ca singura cale este sa adopte o alimentatie sanatoasa, sa isi reeduce gustul si apetitul, si ca sportul trebuie sa devina parte din fiecare zi a lor, si ca acesta e un obiectiv permanent, si nu unul punctual, cu atat isi vor atinge mai repede obiectivul.

 

Ce parere ai despre suplimentele pentru masa musculara? Sunt folositoare? Ce recomanzi? Dar despre “fat burnere”?

V.V.: N-as putea spune ca sunt adeptul suplimentelor care au drept unic scop remodelarea corporala, fie ca vorbim de cele pentru crestere musculara, fie de fat burnere. In cazul celor care lucreaza pe hipertrofie le recomand sa isi completeze alimentatia cu suplimente proteice, dar subliniez cuvantul completeze.

Cat despre fat burnere nu am de spus prea multe lucruri de bine. O parte dintre ele mi se par inutile, iar cealalta parte au riscuri destul de mari pentru sanatate. In plus prin alimentatie si sport se poate obtine un ritm de slabire destul de rapid (aprox 6-8 kg in cazul barbatilor, si 4-6 kg in cazul femeilor intr-o luna de alimentatie curate si sesiuni intense de fitness).

Un ritm de slabire mai rapid de atat, indus prin suplimente, ar veni la pachet cu vergeturi, celulita, falduri de piele inestetice si per total un corp care s-ar putea sa arate chiar mai rau si mai imbatranit decat inainte de procesul de slabire. Dupa atatia ani de experienta eu as spune ca felul in care slabesti, e cu mult mai important decat ritmul in care slabesti.

Sa fim sanatosi!

Pentru cei care vor sa isi cumpere cartea “Stil de viata, nu dieta!”, gasiti aici detaliile.

In incheiere, vreau sa ii multumesc lui Valentin pentru ca a acceptat invitatia noastra. Ii uram succes in continuare, si il asteptam cu noi “aparitii” interesante.

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. Dani spune:

    Salut, vreau sa te intreb, daca am varicela nu pot sa ma antrenez singur acasa, are ceva ?

    • Stefan Radu spune:

      Dani, n-as sti sa iti zic sigur, nu sunt doctor. Cred ca poti face ceva exercitii (mai usoare). Organismul are nevoie de energie pentru refacere, asa ca nu iti recomand sa faci efort prea mare. Asteapta sa iti treaca, si apoi poti sa revii la programul normal.

  2. Dani spune:

    ok, mersi mult!

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.