"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

Top 10 GRESELI cand vrei sa slabesti (partea 2)

top-10-greseli-slabit-2

Zilele trecute, ti-am aratat primele 5 greseli pe care le faci atunci cand incerci sa slabesti.

Astazi, o sa ti le prezint si pe ultimele 5 din acest “Top 10″, ca sa ai imaginea completa.

Iti spuneam, in prima parte a acestui articol, ca cele mai comune greseli pe care poti sa le faci, atunci cand vrei sa dai jos grasimea, sunt:

1. Nu mananci CE trebuie!

2. Nu mananci CAT trebuie!

3. Nu mananci CAND trebuie!

4. Nu te antrenezi cu greutati!

5. Nu faci cel mai eficient tip de “Cardio”!

Hai sa vedem si restul de 5 greseli, si cel mai important, cum sa le EVITI:

 

6. Mananci cand esti STRESAT!

Asta e evidenta: NU manca doar pentru ca esti stresat. Normal, nu trebuie nici sa recurgi la alcool, tigari, sau alte vicii daunatoare. Ai fi surprins sa vezi cati oameni mananca atunci cand sunt stresati. Ca sa iti mentii nivelul stresului scazut, incearca sa mergi 30 de minute, sa ridici greutati, sa citesti, sa meditezi. Orice, numai sa fii mai relaxat, si sa nu gasesti “solutia relaxarii” in mancare.

7. Urmezi diete “generice” si potential nesanatoase!

Nici sa nu iti treaca prin minte sa incerci “dieta cu supa de varza” sau “dieta cu grapefruit”. Toate aceste diete sunt de obicei foarte restrictive, nesanatoase, si iti pot afecta metabolismul pe termen lung. Daca ai auzit de dieta “de la un prieten”, mai bine NU.

Poti cere sfatul unui nutritionist. Nu e nevoie de multe sedinte, doar o consultatie detaliata, in care sa iti stabileasca un plan de dieta. Apoi, iti poti masura progresul la intervale de timp, sa stii daca te afli pe drumul cel bun.

Corpul tau este unic, si dieta trebuie customizata pentru organismul tau, stilul tau de viata, si scopurile tale. Daca esti vegetarian, sau alergic la anumite mancaruri, nu trebuie sa te fortezi sa mananci altceva in dieta ta.

8. Nu iti stabilesti scopuri CLARE!

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poti face atunci cand ti-ai propus sa slabesti este sa iti stabilesti scopuri clare, atat pe termen lung, cat si pe termen scurt. Intotdeauna incepe cu scopul pe termen lung, pe care il imparti apoi in termene mai scurte. Fa toate aceste scopuri foarte specifice.

De exemplu, sa zicem ca vrei sa dai jos 15 kg. Asta e scopul tau pe termen lung. Scrie si cat te astepti sa iti ia, sa zicem “slabesc 15 kg in 20 saptamani”. Asta o sa il faca REAL in mintea ta.

Acum, cum o sa faci asta? Scrie o serie de scopuri pe termen scurt, pe care poti sa incepi sa le atingi chiar azi. Lista ta ar trebui sa arate cam in felul urmator:

1) Pana la sfarsitul saptamanii 1: Ma informez despre cele mai bune planuri nutritionale, care se potrivesc cu preferintele si stilul meu de viata. Implementez un plan potrivit pentru mine pana la sfarsitul saptamanii.

2) Pana la sfarsitul saptamanii 2: Incep un program solid de antrenament, care sa includa atat antrenament cu greutati, cat si tipul potrivit de cardio, pentru a maximiza arderea grasimilor.

3) Pana la sfarsitul saptamanii 3: Urmaresc progresul, tintind sa dau jos intre 0,5 – 1 kg pe saptamana.

4) Saptamana 8: Masor progresul. Daca sunt in grafic, continui tot asa. Daca nu, ajustez dieta si antrenamentul corespunzator.

Asta e doar un exemplu de stabilire a scopurilor pe termen lung si pe termen scurt. Tine minte vechiul proverb chinezesc: “Orice calatorie incepe cu primul pas”.

9. Nu esti sustinut!

Asta e unul dintre cei mai importanti, dar si cei mai ignorati factori in succesul programului tau de slabit. Suportul social e foarte important. Atunci cand incepi un program de slabire, poti sa te simti ca si cum esti “tu impotriva tuturor”.

Atunci cand incepi un nou stil de viata, probabil vei face greseli sau te vei simti “judecat” de cei din jur. Asta suna bine in teorie, din greseli invatam, si parerea celorlalti nu ar trebui sa conteze. In lumea reala insa, atunci cand incepi un program de antrenament sau iti schimbam dieta, cei apropiati au tendinta de a avea o reactie negativa. Orice schimbare pozitiva in viata ta ii duce cu gandul la ce ar trebui sa faca si ei si nu fac, le trezeste complexele.

O sa incerce sa te readuca la “normal”, sa fii din nou tu cel care erai inainte. Important e sa nu te lasi descurajat, sa fii consistent, si dupa o vreme cei din jur se vor obisnui cu ideea. Ba chiar vor veni sa iti ceara sfaturi atunci cand au si ei de gand sa dea jos cateva kilograme sau sa puna ceva muschi.

Gaseste alti oameni care incearca sa slabeasca. Alatura-te unui grup, unui forum, mergi la o sala. In zilele in care vrei sa renunti la antrenament sau sa “dai atacul” la frigider, e important sa ai suport moral, si sa vezi ca toti trec prin aceleasi stari din cand in cand, si ca pot fi depasite. Slabitul necesita munca, si e mai distractiv cand ai o “echipa” langa tine.

10. Nu iei suplimentele care trebuie!

Multi o sa iti spuna sa iei toate suplimentele din lume, altii o sa iti zica sa nu iei niciunul. Amandoua abordarile sunt gresite. Desi 90% din rezultate le poti obtine fara suplimente, de ce sa nu profiti si de restul 10%? Nu, nu vorbesc despre “pastilele de slabit minune” sau “capsulele cu supa de varza”.

Cateva suplimente cheie te pot ajuta sa faci progrese mai bune. O multivitamina, o pudra proteica, un ceai verde. Toate acestea te pot ajuta sa ai mai multa energie, sa iti asiguri necesarul de nutrienti, si sa slabesti sanatos.

Concluzie

Slabitul nu e treaba usoara. Necesita hotarare, dedicare, experimentare. Dar, daca eviti aceste 10 greseli, deja ai un avantaj fata de 99% din oameni.

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. maximuspqr spune:

    apreciez modul in care expui ce stii si ce vrei sa stie si altii,lucruri complicate(cred eu)dar usor de pus in practica de cineva care citeste ce scrii.eu ,37 ani,1,70m,92 kg(acum o luna jumatate)sint foarte incintat de ce am gasit aici,traiesc in Franta(mincare la fel cum stii si tu din Olanda)si am ajuns la 92kg de la 85 in vreo 8 luni;in lunile astea,ma gindeam ca trebuie sa dau burta jos,ca trebuie sa maninc mai sanatos etc.,am fost vreo 2luni la sala,ma gindeam eu ca la vreo 78,80 kg scap de burta……acum doua luni ma urc pe cintar si surpriza:92kg,nervi izbit cintarul,cumparat alte baterii,cintarit iarasi,iarasi nervi cintarit la farmacie rezultat final92kg!
    ok,asta este,prostia si domnia se platesc!
    merg la sala,incerc sa muncesc mai mult etc.dar cel mai important dau peste tine:)
    acum(la o luna jumatate dupa ce ti-am “furat “lista de cumparaturi si am citit cam tot ce ai postat)am 88-88.5kg si am scapat cam de 3-4cm in talie.
    proteina 100%whey isolate face toti banii,batoanele proteice interesante etc…………dar cel mai important lucru pe care tu il faci,este ca cititorul(sau eu cel putin)are impresia ca stii ce il”doare” si poti sa il ajuti.
    merg cam de 5 ori pe saptamina la sala,nu prea lucrez abdomen si picioare dar sper sa remediez asta,mai am de tras pina o sa ma obisnuiesc sa maninc dimineata,dar cred ca sint pe directia corecta.
    ca obiectiv,dat burta si colaceii jos si cam78-82kg
    multumesc de ajutor!

    • Stefan Radu spune:

      Salut Maximuspqr,

      Ma bucur sa vad ca urmezi sfaturile de pe site, si, cel mai important, obtii rezultate. Asta e motivul pentru care am inceput sa scriu pe hunkbody: am vrut sa ajut si alti oameni sa obtina un corp frumos si sanatos, fara “pastile minune” si “aparate revolutionare”.

      Felicitari pentru progresele foarte bune, si tine-ma la curent. Poate o sa apari in curand la sectiunea “Povesti de succes”..

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.