"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

TOP 10 surse de proteina pentru masa musculara (altele decat puiul)

proteine-masa-musculara

Daca te-ai saturat sa mananci piept de pui la gratar, ca sursa de proteina pentru masa musculara, articolul de azi o sa te ajute. O iti arat un TOP 10 al surselor mele de proteina (altele decat puiul), care o sa adauge varietate planului tau de alimentatie.

1. Ouale 

Mananca oul INTREG, nu doar albusul. Galbenusul este cea mai hranitoare parte a oului, si e plin de vitamine si minerale..plus ca are un gust foarte bun.

2. Pestele 

Pe langa o sursa foarte buna de proteine, pestele are si o doza sanatoasa de acizi grasi omega-3. Oricine ma cunoaste poate sa iti zica ca sunt innebunit dupa peste (mai ales cu mujdei de usturoi).

3. Iaurtul 

Simplu, nu cu fructe sau alte “balarii”. Daca gasesti, iti recomand iaurtul grecesc, e excelent. Pe langa proteina, iaurtul contine si bacterii bune pentru tractul intenstinal.

4. Curcanul 

Desi a fost de curand scandalul cu carnea de curcan cu antibiotice, curcanul ramane o sursa foarte buna de proteina pentru masa musculara. Poti sa il folosesti sa faci faimosul “chili musculoso”

5. Porcul

Cum se zice..”Nu e pasare ca porcul”..Porcul a capatat o reputatie proasta (cum ca ar avea prea multa grasime). Totusi, daca alegi partile mai slabe, ai o sursa foarte buna de proteina pentru masa musculara.

6. Carnatii de pui

Probabil nu o sa observi diferenta intre carnatii de pui si cei de porc, dar au o cantitate mult mai mica de grasime..Eu i-am incercat, sunt excelenti.

7. Fasolea

Fasole alba, neagra, rosie, mazare, linte. Proteina vegetala este foarte buna pentru masa musculara. In plus, aceste leguminoase au si o cantitate mare de fibre, care ajuta digestia si tranzitul intenstinal.

8. Vita

Una dintre cele mai bune surse de proteina pentru masa musculara. Carnea de vita poate fi gatita in multe feluri (gratar, la cuptor, in tigaie, chiar si in ciorbe). Fata de porc, carnea de vita are avantajul ca nu e la fel de grasa.

9. Fructele de mare

Eu unul, de cand am fost in Korea, am ramas un pasionat al fructelor de mare. Mananc orice: caracatita, creveti, homari, crabi, scoici, stridii, midii, calamar..Daca iti plac fructele de mare, sunt excelente ca sursa de proteina pentru masa musculara.

10. Branzica de casa (“cottage cheese”)

Branzica de casa este gustarea mea preferata “de seara”. Proteina din lactate, caseina, este o proteina cu eliberare lenta, si asta face ca pe tot parcursul noptii sa am un flux constant de amino acizi catre muschi.

Concluzie

In final, vreau sa iti dau un sfat. Cand eram la inceput, si abia invatam lucrurile de baza despre alimentatie si antrenament, ajunsesem cumva “obsedat de nutrienti”. Ce vreau sa zic cu asta? De exemplu, nu mai vedeam o friptura suculenta de vita, care trebuia savurata cu un pahar de vin rosu. Vedeam doar 40 g de proteina.

Si asta era valabil cu toate mancarurile. Tot ce ma gandeam era la necesarul de nutrienti, carbohidrati, proteine, grasimi..Nu mai apreciam mancarea cum ar fi trebuit. Eu iti recomand sa nu faci aceeasi greseala. Incearca sa gasesti echilibrul intre a iti asigura necesarul de nutrienti pentru masa musculara, dar nu uita sa apreciezi experienta mancarii, sa te bucuri de gust, de savoare, de miros..Enjoy food, food is good!

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. Alex spune:

    Stefane in legatura cu “oul” , daca e cu tot cu galbenus , am auzit ca daca depasesti cantitatea de 2 oua pe zi nu e bine pt ficat. Stii ceva despre treaba asta ?

  2. Mihai.M spune:

    Hey daca te rog imi zici concret un brand de branza de casa care folosesti? Sau cascaval, in ideea in care as pune ceva sanatos razuit peste un broccolli cu piept de pui la gratar sau de genul :D Mersi!

  3. Edi spune:

    salut eu pe fircare dimineata imi prepar 2 albusuri de oua batute amestecate intr-un pahar de lapte fiert… e sanatos?? mai procedeaza cineva la fel??

  4. Rares spune:

    ce parte a porcului trebuie mancata(ceafa)?

  5. Bogdan spune:

    Salut Stefan!pot sa fac hepatita de la mai mult de 10 oua intregi pe saptamana?

  6. george spune:

    stefan am si eu o intrebare este diferenta intre iaurt si sana?

  7. Andrei spune:

    Am tot citit si inca nu sunt lamurit… cam cate grame de proteina ar trebui consumate pe zi ? si care ar fi raportul dintre carbo si proteina ?

  8. Dani spune:

    Salut, in legatura cu pestele, la conserva nu este bun? sau ce fel de peste la conserva, un nume ca nu stiu, ca unul intreg nu stiu sa il prepar.

  9. Bogdan spune:

    Ce zici de cremwursti de pui?

    • Stefan Radu spune:

      Bogdan, in general in cremwursti ajung “resturile” de la pui (pielite, zgarciuri, etc). Probabil exista si cremwursti adevarati, din carne de pui, dar sunt foarte scumpi. Sigur, la fel poti sa zici si despre carnatii de pui pe care i-am recomandat in articol, deci ai grija..mai bine ii faci de casa.

  10. BogdanN spune:

    Auzi Stefan…..eu am dimineata un shake care contine:
    Urda 150-200g
    2 galbenusuri de ou
    300ml de iaurt
    1-2 linguri de seminte
    1/2 de banana
    cacau si/sau miere …depinde de ce preferinte am ….ce parere ai?

  11. Dumitru spune:

    Salut Stefan! Iaurtul grecesc din cate stiu are 10% grasime, cel putin asa am gasit eu. Nu este nici o problema ca are 10% grasime ? Nu este mai bun cel degresat cu 0,1% ?

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.