"Masa musculara strategica pentru un corp musculos si suplu, fara sa devii sclavul salii sau al bucatariei"
secretele masei musculare

Tu ce scuza ai?

lasa-scuzele-motivare

Vreau sa iti vorbesc astazi despre scuzele pe care le au oamenii (sau cred ca le au) pentru a nu face exercitii sau a nu merge la sala. Ele variaza de la clasicul “nu am timp”, pana la idei originale, cum ar fi “rapirea extraterestra”. Nu stiai ca exista o conspiratie extraterestra care manipuleaza subliminal oamenii sa nu fie in forma, pentru a fi rapiti mai usor? Ei bine, exista..Si efectele le vezi in fiecare zi pe strada..

Adevarul e ca, doar daca suferi de vreo afectiune si doctorul iti recomanda sa nu faci efort fizic, orice alta scuza este doar atat..o scuza..Beneficiile exercitiilor fizice sunt multe, incepand de la forta mai mare, echilibru mai bun, reducerea stress-ului, cresterea densitatii oaselor, rezistenta mai mare la efort, masa musculara..Plus ca o sa arati MULT mai bine.

Hai sa vedem care sunt cele mai comune scuze, si cum putem sa le depasim:

Scuza 1. Sunt prea ocupat (nu am timp)

Crede-ma..Sigur nu muncesti 100 de ore pe saptamana, asa ca timp ai. Chiar si Obama isi face timp sa faca exercitii in fiecare zi. Daca faci antrenamentul o prioritate in programul tau, o sa vezi ca ai timp destul. Nu e nevoie sa petreci ore intregi la sala, doar 30 de minute de cateva ori pe saptamana e mai bine decat nimic. Daca iti planifici bine timpul, sigur vei gasi si timpul pentru un antrenament rapid.

Scuza 1 – BUSTED

Scuza 2. Sala e prea scumpa

Sala nu e singura optiune. De ce sa nu alergi in parc (cand e cald), sau sa faci acasa exercitii doar cu greutatea corpului (gasesti sute de astfel de exercitii daca cauti pe net). Daca exercitiile doar cu greutatea corpului tau devin prea usoare, poti sa iti iei un set ieftin de gantere, o bara pentru tractiuni care se monteaza pe tocul usii, sau un extensor.

Scuza 2 – BUSTED

Scuza 3. M-am accidentat (acum 4 ani)

Poti sa mergi? Daca da, si doctorul nu ti-a interzis sa faci exercitii, e timpul sa iti misti..picioarele, si sa nu mai folosesti accidentarea ca o scuza. Sigur exista exercitii pe care poti sa le faci si care sa nu iti afecteze partea accidentata a corpului. Te-ai accidentat la glezna? Poti sa faci exercitii pentru partea superioara a corpului. Ai un umar accidentat? Sigur poti sa alergi sau sa mergi pe bicicleta.

Scuza 3 – BUSTED

Scuza 4. Mi-e lene sa ma duc singur

Cu totii stim ca nu exista “lene”, din punct de vedere stiintific. Practic nu exista o gena in ADN-ul tau care sa corespunda acestei stari. Hai sa ii zicem “lipsa de motivatie”. Daca ar sta cineva cu pistolul la tampla ta si te-ar ameninta ca te omoara daca nu iti faci exercitiile, sigur nu ti-ar mai fi “lene”.

Lasand gluma la o parte, incearca sa gasesti un prieten, partener sau pe cineva din familie care sa mearga cu tine. Daca nimeni nu e interesat, sigur gasesti alti oameni la sala cu care poti sa te imprietenesti. Majoritatea se duc cam la aceleasi ore, asa ca, daca iti faci un program saptamanal, sunt sanse mari sa gasesti aceleasi persoane.

Scuza 4 – BUSTED

Scuza 5. Sunt prea obosit

Prea obosit cum? Fizic? Daca muncesti pe santier sau faci alt gen de munca fizica zilnic, te inteleg. Chiar ai nevoie de odihna seara cand ajungi acasa. Dar daca stai 8-9 ore la birou, pe scaun sau in masina, singura oboseala care poate sa apara e oboseala psihica. Si in fond, nu pentru asta te duci la sala? Sa te eliberezi de stress, sa iti misti corpul, sa te dezmortesti si sa te energizezi?

Au fost zile in care, dupa 11-12 ore de munca, nu ma simteam in stare sa ma mai duc la sala. Dar regula mea este sa ma duc totusi pana acolo, si sa iau decizia dupa ce am intrat in sala. Normal, cum intram pe usa, intram in atmosfera si dupa antrenament ma simteam mult mai bine.

Scuza 5 – BUSTED

Scuza 6. Nu stiu ce exercitii sa fac

Chiar daca sala la care te duci nu are un instructor care sa iti arate tipurile de exercitii, sau te antrenezi acasa singur, nici scuza asta nu sta in picioare. Hunkbody.ro este aici sa iti ofere cele mai eficiente tipuri de exercitii si toate informatiile de care ai nevoie. Cunostintele inseamna putere. In cazul nostru, putere la propriu..

Scuza 6 – BUSTED

Scuza 7. Sunt prea gras/slab si mi-e rusine sa merg la sala

Asculta..Prima oara cand am mers la sala (aratam ca aici), puteam sa fac impins din pozitie orizontala doar cu bara goala. Langa mine era O FATA care facea cu 5 kg pe fiecare parte. Am vrut sa plec si sa nu ma mai intorc..Mi se parea ca nu e pentru mine. Dar nu am renuntat, si incet-incet mi-am imbunatit performantele si felul in care aratam.

Toata ideea e sa incepi treptat. Incepe cu greutati mici, invata forma corecta a exercitiilor. Daca crezi ca toata lumea se uita la tine cand te antrenezi la sala, incepe prin a lucra acasa. Dar iti garantez ca oamenii sunt ocupati cu antrenamentele lor, si nu pierd timpul uitandu-se la altii. Ba chiar unii se si ofera sa te ajute, cand vad ca ai nevoie de ajutor.

Scuza 7 – BUSTED

Scuza 8. Mi-e frica sa nu ma fac “prea mare”

Exercitiile fizice timp de 30-45 de minute de cateva ori pe saptamana nu te vor face “urias” peste noapte (chiar daca te antrenezi cu greutati). Culturistii pe care ii vezi pe copertele revistelor se antreneaza ore intregi pe zi, mananca in cantitati industriale, iar unii dintre ei iau si steroizi. Pentru barbatul obisnuit, care vrea sa arate bine, cu un corp musculos si suplu, antrenamentele de cateva ori pe saptamana nu il vor face sa arate ca un “dulap”.

Scuza 8 – BUSTED

Iti dai seama ce vreau sa arat cu toate astea..Daca sanatatea, forma ta fizica si felul in care te simti sunt importante pentru tine, atunci stii ca nu exista asa ceva precum o “scuza”. Fie vrei sa o faci, fie nu..fie este o prioritate pentru tine, fie nu!

Pana la urma, sanatatea si forma ta fizica nu numai ca determina cat de bine te simti si arati in fiecare zi, dar determina si cat vei exista pe aceasta planeta, sa te bucuri de timpul pe care il ai cu familia si prietenii. Acestea fiind spuse, de ce nu ai vrea sa faci fitness-ul o prioritate in viata ta?

Te provoc sa imi lasi un comment cu scuza pe care o ai, si eu o sa incerc sa o demontez.

"Sharing is caring - da mai departe! "

Comentarii

  1. Emil spune:

    Salut Radu,
    Recunosc ca as dori sa arat ca unii meseriasi pe care ii cunosc, care au 55-60 de ani si arata de 45, echilibrati si definiti. Am 37, si desi am suferit si eu de complexul celui luat de vant, am avut tot timpul burta umflata. Mai mult, m-am apucat de gimnastica de forta inainte de liceu. In liceu eram deja mai stapan pe mine, incepusem sa ma simt bine, mi-am gasit si ceva colegi sa facem tot felul de exercitii si cascadorii anevoioase, si desi exercitiile de bara, abdomene si flotari devenisera placerea zilnica, burta umflata tot nu a disparut. Acum, ghici, de la formatul 1.78 si 75 kg, am mai adaugat 20 la ultimul capitol. Indiferent de greutate (de la 35 la 95), sport (regim sportiv aproape 6 ani, in care incepusem sa ma definesc), regim alimentar etc, burta a ramas aceeasi: mare. Ba mai mult, acum e si blindata :) Am familie si copii si simt ca misiunea a fost accomplished. Nu inseamna ca “pot sa mor linistit”, uneori duc dorul vremurilor in care imi incordam muschii ce sareau pe sub camasa de marina. Sa iti spun drept, as incepe cu ce am inceput in preistorie: cu o bara la usa. Dar unde ar mai duce toate acestea? Zi-mi ca-s caine surd si sa ma las de vanatoare, barem sa stiu o treaba.
    Iti doresc succes si iti multumesc pentru informatiile publicate care incurajeaza barbatii sa se defineasca pastrand o viata echilibrata.

    • Stefan Radu spune:

      Salut Emil,
      Multi barbati, dupa ce se aseaza la casa lor, cu familie si copii, cred ca e prea tarziu sa inceapa un program prin care sa se mentina in forma si sa aiba mai multa energie. Pe langa job, viata de familie si alte activitati sociale, pur si simplu nu ramane foarte mult timp pentru activitati fizice. Totusi, lipsa de timp nu e o scuza valabila, si poti sa faci antrenamente intense chiar in cateva minute. Nu zic ca vei incepe sa concurezi in competitii de fitness sau culturism, dar vei putea sa te joci cu copiii tai fara sa obosesti, vei putea sa ridici lucruri mai grele prin casa (de ex mutat mobila), vei fi mai putin stressat. Plus ca vei arata mai bine.

      Hai sa vedem..Zici ca ti-ar placea sa arati ca “meseriasii de 55-60 de ani care arata de 45. Ai avut un regim sportiv de aproape 6 ani (ai fost in marina, am inteles eu bine? – TARE), ceea ce inseamna ca nu esti chiar incepator, cunosti exercitiile de baza. Chiar cu astea iti recomand sa incepi. Bara la usa e un inceput bun (poti face diferite feluri de tractiuni care iti vor lucra toata partea superioara). Apoi flotari, genuflexiuni, exercitii pentru abdomen. Sa stii ca abdomenele nu te vor face sa dai burta jos ( e unul dintre cele mai comune mituri ale celor care vor sa scape de burta, dar e doar atat, un mit). In schimb, cardio e mult mai eficient (alergare, bicicleta, inot). Plus un regim alimentar fara carbohidrati rafinati (dulciuri, paine alba, sucuri gen cola) si prea multe grasimi.
      Iti recomand sa incepi incet. Sa nu te ambitionezi sa faci exercitiile pe care le faceai la 20 de ani din prima:) Te incalzesti putin inainte, si apoi ii dai drumul, ca sa eviti accidentarile.
      Mult succes si tine-ma la curent cu progresul..

  2. mihai spune:

    n-am chef. demonteaz-o p-asta.

  3. Mihai spune:

    Mi-e frica sa nu ma fac “prea mare” asta este chiar foarte tare io vreau sa ma fac mai mare ;) ) si incerc in fiecare zi dar nu in totdeauna imi iese :D

  4. Mihai spune:

    Da sunt persoane din astea isi cauta mereu motive ba nu au timp ba sunt obositi

  5. army spune:

    Eu nu sunt motivat pentru ca intotdeauna ma lasam si vazand ca nu apar rezultate am hotarat sa ma las, dar acum vreau neaparat sa “ma ingras” am 16 ani 1.73 si 56kg :( brate subtiri

  6. Alex008 spune:

    Salut :) Abia am agsita cest blog si ma bucur ca l-am gasit. Am cititcateva articole interesante si motivante.
    Mi-am pus in gand sa slabesc si de la finalul lunii iunie am ajuns de la 89 la 83/84 la 18 ani si 1.70 inaltime. Am observat ca sunt mai motivat si ma simt mai bine ca inainte si vreau sa continui sa slabesc sa ajung la 70-75 de kg. Desi planul meu era sa dau jos 1kg/saptamana nu am reusit si datorita faptului ca am avut ceva musafiri si a fost multa mancare+ ca nu am facut exercitii chiar in fiecare zi cum ar fi fost ok.
    Am mai vb cu cineva si mi-a recomandat sa fac genoflexiuni 3 serii a cate maxim (20-15-10 am facut), flotari pe genunghi deoarece cele normale nu le pot face 3 serii a cate aprox 15 am reusit, abdomene crunch 3 serii (20-15-10 am reusit), ridicari de picoare 3 serii de 8-10 si cateva ghemuiri (15-20)
    Eu am o scuza care seamana cu punctul 7. Vreau sa ma apuc de alergat pt ca nu am facut cardio si am inteles ca asta ar fi solutia pt slabit in mod special + nutritia. SAcuza mea ziceam ca seamana cu punctul 7: sunt prea gras si nu am rezistenta mai deloc si alerg ca pestele pe uscat… imi e de faptul ca se uita lumea la mine si ma fac de ras.

    • Stefan Radu spune:

      Salut Alex008,

      Felicitari, esti pe drumul cel bun. Daca o tii tot asa, sunt sigur ca o sa iti atingi scopul de a ajunge la cele 70-75 kg pe care ti le-ai propus.

      Cat despre faptul ca nu ai rezistenta si alergi “ca pestele pe uscat”, tine minte: nici Roma nu a fost construita intr-o zi. Crezi ca cei care alearga la maraton au crescut distanta direct de la 0 m la 42 km?

      Eu iti propun sa faci asa: in prima zi, alearga 20 m. Nici mai mult, nici mai putin. Nu glumesc. Totusi, nu trebuie sa te opresti la distanta asta. Adauga in fiecare zi in care alergi, cate 20 de metri la distanta parcursa. O sa vezi ce usor o sa progresezi in felul asta.

      Iti recomand sa te uiti la clipul asta motivational, o sa te ajute:

      http://hunkbody.ro/media/a-alergat-pentru-viata-motivational/

  7. ionut spune:

    Nu am timp. Lucrez 12 ore pe zi la un birou si mai fac si putina cateodata in timpul programului de munca. este vreo problema dak fac exercitiile la ora 8 seara. Fac 5 antrenamente pe saptamana.

    • Stefan Radu spune:

      Nu e nici o problema daca iti faci antrenamentele la 8 seara. Doar sa lasi cam 2 ore intre sfarsitul antrenamentului si ora cand te bagi la somn. Altfel, s-ar putea sa nu poti sa dormi.

  8. ionut spune:

    putina miscare vroiam sa zic

  9. alex spune:

    eu chiar nu am timp sa merg la sala.am scoala de facut dupa amiaza 6 ore de la 12,de invatat,teme vin la 19:30 acasa.mai este si iarna.sala e la 1km de blocul meu.daca ma hotarasc sa ma duc o sa ma duc vara.ia demonteaz o pe asta ;)

  10. alex spune:

    Stefan,eu nu am zis ca nu ma antrenez.Am zis ca nu am timp sa merg la sala dar acasa ma antrenez de 4 ori pe saptaamana.Toate grupele…

    • Stefan Radu spune:

      Pai articolul era despre scuzele pe care le au oamenii “ca sa nu faca exercitii SAU sa nu mearga la sala”. Atat timp cat faci exercitii acasa, e foarte bine. Tine-o tot asa!

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* (optional)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CAUTA ARTICOL

Sa socializam !

Calendar evenimente sportive

Arhiva

Suntem FINALISTI !!!

Finalist roblogfest 2012

Allblogs

Bloguri, Bloggeri si Cititori

CC

Powered by Adonis Software
Copyright © 2011 HunkBody.ro. Toate drepturile rezervate.